Opelin hajonneita osia kylmällä kelillä/ kaaran toimivuus.
No niinhän siinä 8.2.07 -38 pakkasella kävi -ohjaustehostimen stefa petti nesteet pihalle!
mutta tämähän oli odotettavissa -98 vm astralta muuten 8 venttiilinen 175 t ajettu, alkuperäinen akku vielä laittoi myllyn käymään!? Muuten joku kyseli ajoneuvon luetettavuutta/ruostumista paljon en koneita pääse yleensä kehumaan kun niitä korjailee leipätyökseen mutta en malta olla ihmettelemättä yksilön toimintaa ! Osian on joutunut vaihtamaan -takaäänenvaimennin -vasen raidetangonpää -kesärenkaat, öjyjä ja suodattimia 8-10 tkm välein ja jako hihnoja ml 75 tkm välein! pakoputken pää ei vielä ole mustunut ei edes tämän vaihtoputken,öljyt ovat synt Mobil 5-40 . Joten ei voi laitetta moittia. Nyt yritetään saada stefa elvytettyä Forten avulla on joillakin kerroilla VW :ssä onnistunut !? Jos onnistuu niin kertoilen lisää... 
pissapojan letku posahti poikki saranoiden kohalta ku konepellin avasin..ja samalla avauksella konepellin toinen pumppu pullautti öljyt ulos
ja -30 oli..
ex-Kadett E 1.6 Sedan -89
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
ex-Astra F Caravan 1.6 16 -95
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
ex-Astra F Caravan 1.6 16 -95
Kunnon pakkasten jälkeen ( -34 'c ) kävin harjattomassa pesussa aivan tavallisilla pakkasilla... onneksi kiersin auton, oven tiivisteitä pyhkien, pesun jälkeen, oli kylkilista jäänyt pesutilan lattialle
Oma juttunsa oli sen kiinnittäminen
vaan ei
sitten lopuksi kuitenkaan silikonilla.
Tänks opastuksesta, olipa hyvä että tuli asia korjattua, olis muuten taas velipoika keljuillu pitkän aikaa, kun olisi moisesta taitamattomuudesta multa kuullut
Oma juttunsa oli sen kiinnittäminen
Tänks opastuksesta, olipa hyvä että tuli asia korjattua, olis muuten taas velipoika keljuillu pitkän aikaa, kun olisi moisesta taitamattomuudesta multa kuullut
Ruiskun lämpötila-anturin vaihdin jälkeen ei isompia ongelmia... Säälittävältä kone kuulostaa ku kylmiltään käyntiin lyö, mut siitä se sit tokenee.. Tuntuu melkein mukavemmin kone toimivan kylmänä..
Viime tankillisen keskikulutus pääasiassa kouluun (2 km) ja töihin (4 km) matkoilla n. 8L/100km....
Viime tankillisen keskikulutus pääasiassa kouluun (2 km) ja töihin (4 km) matkoilla n. 8L/100km....
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
- Motocoyote
- 'Diplomat'

No mullapa on menny kahdet vakaajatangot, koneen sekä kk:n laakerit on jouduttu vaihtamaan oli muutamasta millistä kiinni ettei mennyt koko kone kun oli vain milleistä kii että laakeri leviää, oikeanpuolen vetarin räjähti, muutama sähkövika joita en ole jaksannut korjata. Tällä hetkellä joku tunnistamaton vika, ei tehoja autossa jne kaikkea muuta mukavaa. + paljon muuta mitä en muista. Tämä kaikki noin 6kk aikana jona olen Opelin omistanut. Jos ostohintaan verrataan niin auton arvo on nelinkertaistunut
Vähintään 1 vika / kk, mutta on myös ollut kausia jolloin kerran viikossa on joutunut jotakin vaihtamaan/korjaamaan. Melkein voisi kaivaa autosta kuitit ja luetella mitä on vaihdettu, korjattu ja vielä joudutaan korjaamaan. Mulla on ollut harvinaisen huono säkä tämän auton kanssa.

Mutta ei ole vielä mitään mennyt pakkasten takia! Siitä olen yllättynyt. Kun auto toimii niin lähtee käyntiin aivan kiltisti kovemmassakin pakkasessa. Mutta aika pieneksi jää riemu näiden korjausten ja vikojen myötä
Mutta ei ole vielä mitään mennyt pakkasten takia! Siitä olen yllättynyt. Kun auto toimii niin lähtee käyntiin aivan kiltisti kovemmassakin pakkasessa. Mutta aika pieneksi jää riemu näiden korjausten ja vikojen myötä
Mulla meni moottorista öljyn huohotus putki jäähän, mutta onneksi öljyt laukes mitta tikun reijästä pakosarjan päälle! olis voinut käydä pahemminki
.. mutta kyllä mä vähän veikkaan etttä oli viimeinen saksalainen mun käytössä!.. isukilla on 85 vuoden toyota DX ja käynnistyy vaivatta säällä kuin säällä! ja vähemmän ruostetta kuin mun 98 vuoden vectrassa.. että näin..

Akku antautui -37 asteessa, alkuperäinen vuodelta -94.
Ja tuosta DX:n käynnistyvyydestä ja ooppeleiden käynnistymättömyydestä: Muutama vuosi takaperin
oli käytössä vielä tuo -77 kaneetti, lähti käyntiin kelillä kuin kelillä, roikassa en uskaltanut pitää, jos se ois vaikka tykännyt siitä huonoa. Toki myös -82 DX lähti käyntiin roikassa pidosta huolimatta.
Ja tuosta DX:n käynnistyvyydestä ja ooppeleiden käynnistymättömyydestä: Muutama vuosi takaperin
oli käytössä vielä tuo -77 kaneetti, lähti käyntiin kelillä kuin kelillä, roikassa en uskaltanut pitää, jos se ois vaikka tykännyt siitä huonoa. Toki myös -82 DX lähti käyntiin roikassa pidosta huolimatta.