Mikä vertailumalli?
Mikä vertailumalli?
Terve.
Elikästä uusi olen täällä. Yritin etsiä vastaavaa Topiccia mutta en löytänyt. Joten ilmottakaa jos on valmsi jo.
Eli asiaan. Auto olisi Ahdettu 2.0l Vectra vm.-89. Auto ei ole minun(vielä), autoa ei ole katsastettu turbolle vielä. Kaveri puheli että sitä verrataan tehoissa 2000 Vectraan jossa 150hv. Pitääkö tällöin vaihtaa takajarrut, kun tehot ovat 130hv? Kun itse epäilen että sitä verrataan suoraan Turbo Vectraan?
Toivottavasti saitte jotain selvää. Pyytäkää lisää tietoa jos jokin uupuu.
EDIT: muokkasin otsikon
Elikästä uusi olen täällä. Yritin etsiä vastaavaa Topiccia mutta en löytänyt. Joten ilmottakaa jos on valmsi jo.
Eli asiaan. Auto olisi Ahdettu 2.0l Vectra vm.-89. Auto ei ole minun(vielä), autoa ei ole katsastettu turbolle vielä. Kaveri puheli että sitä verrataan tehoissa 2000 Vectraan jossa 150hv. Pitääkö tällöin vaihtaa takajarrut, kun tehot ovat 130hv? Kun itse epäilen että sitä verrataan suoraan Turbo Vectraan?
Toivottavasti saitte jotain selvää. Pyytäkää lisää tietoa jos jokin uupuu.
EDIT: muokkasin otsikon
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

Mulla ei ole kyllä katsuumies kiinnittänyt siihen huomiota onko lapussa kone/pyöräteho.omega16T kirjoitti:jos dynolapussa seisoo moottori tehona 130hv niin vertailuna käytetään gt-vectraa jossa on 130hv mutta jos se on pyörätehoa niin sitten vertailuna on 150hv:n 16v.
Joskus muinoin kun kävin pv-tuningissa hollolassa kattomassa 1,3l corollan syttyjä kohdalleen ja valittelin kun tehot jäivät hieman gt-corollan tehoista (124heppaa tai jotain) niin Veijalainen lohdutteli, että vakio gt-corollat 4a-eg moottorilla ovat luovuttaneet siinä penkissä järjestäin ~85 heppaa.
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Vertailumalli määräytyy turbotetun 2.0i 8v (20NE) koneen tehojen (dynopaperilla olevien) perusteella. Jos esimerkiksi 140hv on paperilla niin vertailumalliksi tulisi Opel Vectra A GT16V (C20XE 150hv). Jos paperilla 160hv, vertailumalli on Vectra A 2.5 V6 (C25XE 170hv).jarno73 kirjoitti:jos kohde auto ollut esim 1.6 tai 1.8 ja laitetaan 2.0 8v kone ja turbotetaan niin mitä vectran a mallia käytetään vertailuna ja mitä osia pitää vaihtaa?
Voimansiirto ja alusta jarruineen pitää muuttaa vastaamaan vertailumallia.
kyllä b asconaan saa laittaa 1,3 ilman että se päivitetään 2,0:aa vastaavaksi koska b ascoa on tehtykin 1,3:lla.c-kadetiin joutuu vaihtamaan nykyään isot osat vaikka laittaa vain sen 1,3:n.tosin ei ne siihenkään joka paikassa sitä vaadi.vertailu mallina käytetään nykyään sitä mallia minkä tehot ei ylity.Beeascona kirjoitti:Ainakaan täälläpäin ei voi esim 1.2 b asconaan laittaa 1.3 konetta ilman että alusta päivitetään vastaamaan 2.0 koneista mallia.
Eli vertailumallina käytetään aina mallisarjan tehokkainta mallia,pykälät ei kuulemma anna myöten vaikka katsuri myönsikin että aikoinaan on sellaisiakin pelejä leimattu.
Todennäköisesti väärässä.
Pientä taistelua oli saada auto käyntiin pitkän seisomisen jälkeen, mutta kyllähän se vetämällä sitten lähti.. Vähän se kyllä savutti
Hyvin se tuntui vielä liikkuvan. Konehuoneesta puuttuu vielä huohotinsäiliön letkut, sitten siltä osin valmis eli ei muuta kuin tehopenkkiin.
Vois varmaan kuviakin autosta laittaa kunhan on takapuskurin maalattua.
Kannattaako asentaa välijäähdytin turbolle, jos ajellaan 0,3-0,5 ahdoilla?
-Mandy
Vois varmaan kuviakin autosta laittaa kunhan on takapuskurin maalattua.
Kannattaako asentaa välijäähdytin turbolle, jos ajellaan 0,3-0,5 ahdoilla?
-Mandy
Hmm.. Opeli siis kävi viime keskiviikkona tehopenkissä. Tehoa siitä tosin ei lähtenyt 
Eli teholappuun tuli 0,2-0,3 ahdoilla 120HP 170NM
No hyvä tämäkin sillä varmaan menee ainakin näiden tehorajojen sisäpuolelle että siltä kantilta ei katsastuksessa pitäisi mitään hämää tulla.
Tämä siis verrataan nyt tähän 150hv 2000vectraan? Seuraavaksi tarvitsen ilmeisesti jarrutodistuksen? Onko tietoa mitä tämä todistus maksaa?
Jos jostain löytää toisen ehjän kannen niin voisi sen viedä laitettavaks tonne koneistamolle, jos vaikka jotain iloa olis siitäkin. Ja tosiaan calibran välijäähdytin näillä näkymin tulossa puskimen taakse
Kuvia autosta tulee tällä viikolla.
Eli teholappuun tuli 0,2-0,3 ahdoilla 120HP 170NM
Tämä siis verrataan nyt tähän 150hv 2000vectraan? Seuraavaksi tarvitsen ilmeisesti jarrutodistuksen? Onko tietoa mitä tämä todistus maksaa?
Jos jostain löytää toisen ehjän kannen niin voisi sen viedä laitettavaks tonne koneistamolle, jos vaikka jotain iloa olis siitäkin. Ja tosiaan calibran välijäähdytin näillä näkymin tulossa puskimen taakse
Kuvia autosta tulee tällä viikolla.
Onko ko. mallissa levyjarrut takana? Eli onko autossani nyt pakolliset nuo levyjarrut? Jos on niin tarvitsenko silti tämän jarru todistuksen?havericky kirjoitti:Vertailumalliksi tulee noilla tehoilla 130hv GT-malli (20SEH).
Kiitos tuosta infosta, että ei koskaan verrata noihin malleihin, ilman että on neliveto. Auttaa jo paljon.