vinkkejä b omegan ostoon?
Itsellä -96 8v farkku ollut viime kesästä asti.
Kulutus seka-ajossa n. 8l eli kokoonsa verrattuna normaali, jopa yllättävän pieni. Luulisin 16v versiossa kulutuksen olevan samaa luokkaa.
Suorituskyvyssä on pieni ero 16v version hyväksi, ero on kyllä niin pieni että sillä ei ostopäätökseen mitään merkitystä ole. Molemmat versiot ovat yhtä laiskoja, kaasua käyttämällä kyllä kerkiää. Toi laiskuus tulee esiin lähinnä liikennevaloista lähtiessä ja ohittaessa.
Tyyppivikoja ei mun mielestä kummassakaan suuremmin ole, olen siinä käsityksessä että toi 8v versio olis noista se "pomminvarma ikiliikkuja", eli konetta ei ainakaan ihan heti ajamalla saa hajalle. Toi nyt on vain minun oma käsitys, saa korjata jos olen väärässä.
Omalla autolla ajettu 345tkm ja hyvin toimii, menossa varmaan keväällä myyntiin kunhan saadaan kakkosauto päivitettyä ensin. Hintaa olis jotain kolmosella alkavaa, eli ei ehkä paras mutta halvin -96 ehjä farkku omega.
Kulutus seka-ajossa n. 8l eli kokoonsa verrattuna normaali, jopa yllättävän pieni. Luulisin 16v versiossa kulutuksen olevan samaa luokkaa.
Suorituskyvyssä on pieni ero 16v version hyväksi, ero on kyllä niin pieni että sillä ei ostopäätökseen mitään merkitystä ole. Molemmat versiot ovat yhtä laiskoja, kaasua käyttämällä kyllä kerkiää. Toi laiskuus tulee esiin lähinnä liikennevaloista lähtiessä ja ohittaessa.
Tyyppivikoja ei mun mielestä kummassakaan suuremmin ole, olen siinä käsityksessä että toi 8v versio olis noista se "pomminvarma ikiliikkuja", eli konetta ei ainakaan ihan heti ajamalla saa hajalle. Toi nyt on vain minun oma käsitys, saa korjata jos olen väärässä.
Omalla autolla ajettu 345tkm ja hyvin toimii, menossa varmaan keväällä myyntiin kunhan saadaan kakkosauto päivitettyä ensin. Hintaa olis jotain kolmosella alkavaa, eli ei ehkä paras mutta halvin -96 ehjä farkku omega.
juu,se on kyl tiedossa että tuo 8v on kyllä lähes ikiliikkuja,siitä on kyllä kokemusta
.lähinnä tuo kulutus ero noiden koneiden välillä olikin se mikä enempi kiinnosti kun tiedän ettei nuo varmasti mitään raketteja ole kummallakaan koneella.nyt kuitenkin mulle on varattuna yks 16v koska kaikki mitä soittelin läpi oli joko menny tai muuten oli jotain sanomista.hyvä homma sattu kun oli yks tosi halpa 8v mikä oli mennyt 2 tuntia sitten,ei siinä muuten mitä mutta yritin soittaa siitä jo 3,5:n tunnin ajan noin 10 min välein,ja perkele väärään numeroon koko ajan...huomasin puol tuntia sit että ilmotuksessa oli toinenkin numero
no huomenna tai ylihuomenna sit kattomaan millanen tuo on ja toivottavasti sillä sit joutuu ajamaan kotiinkin 
Todennäköisesti väärässä.
Katselin joskus jostain että 16v syö vähemmän koska ei joudu niin koville. Pitäisi liikku vähän ripeämmin. Omega on kuitenkin melko raskas auto. 8v ehkä vähän varmempi toiminen. Kannattaa katsoa takakaaret, sillä ruostuu helposti. Voit kuulostella koliseeko etupää. Koiranluita menee yleensä.
Kaupunki ajossa varmasti mukavampi kulutuksinen tuommoinen 2litrainen kuin 3litrainen v6. Matka-ajossa ei paljoakaan eroa.
Kaupunki ajossa varmasti mukavampi kulutuksinen tuommoinen 2litrainen kuin 3litrainen v6. Matka-ajossa ei paljoakaan eroa.
tuota ajattein itsekkin että tuo 16v vois viedä jopa vähemmän kuin 8v.ainakin a omega c20xe:llä vei vähempi kuin se:llä.jätin tarkoituksella nuo v6:t pois ajatuksista ku ne on kuiteki paljon kalliimpia yllä pitää ja tuo on ihan käyttöautoks tulossa.kadett hoitaa sit sen viihde puolen.tästä olis nyt kaupat sovittuna ja tingittynä: http://www.nettiauto.com/1085837 jos tuosta joku jotain tietää niin kertokootooskari kirjoitti:Katselin joskus jostain että 16v syö vähemmän koska ei joudu niin koville.
alunperin kattelin farkku f astroja mutta törmäsin tuohon ni oli kyl pakko sopia kaupat heti.ainakin noista remonteista löytyy kuitit ja pitäs olla siisti oikeestikin.oon kyl kyselly tuosta kaiken mahollisen ja mahottomankin,no huomenna sen sit tietää onks se puheitten mukainen.väri ainakin on mieleinen.
Itsellä oli viime kesänä sama tilanne.. a-vectra oli käymässä auttamattomasti pieneksi ja vanhaksi. Ensin mielessä oli f-astran hommaaminen, mutta tuntuivat pieniltä ja meluisilta verrattuna wanhaan vectraan. Samaan hintaluokkaan kun sain b-omegan oli valinta helppo. Omega tuntui aluksi (ainakin vaimon mielestä) valtavan kokoiselta mutta nopeesti siihen tottui.omega16T kirjoitti:alunperin kattelin farkku f astroja mutta törmäsin tuohon ni oli kyl pakko sopia kaupat heti.ainakin noista remonteista löytyy kuitit ja pitäs olla siisti oikeestikin.oon kyl kyselly tuosta kaiken mahollisen ja mahottomankin,no huomenna sen sit tietää onks se puheitten mukainen.väri ainakin on mieleinen.
Nyt on taas pyörinyt mielessä auton vaihto (emäntä haluaa tehokkaamaan auton) ja kävin kokeilemassa b-vectraa, jotenkin omegan jälkeen vectrakin tuntui vähän pieneltä.. Noh, pitää varmaan katsoa sopiva 2.5/3.0 omega niin rouva saa niitä tehoja autoonsa.
Kun hintaluokka pyörii tuolla 3-5keur niin joku -94 - -97 omega on kyllä parasta vastinetta rahoille, auton kokoinen ja auton tuntuinen. Ainoa miinus on parkkeeraminen pienessä parkkihallissa, siinä saa pikkasen tarkkana olla.
Pari mukulaa ja yks iso koira kun on niin farkku on ihan ehdoton, tossa a-vectrassa tilat kävi hippasen ahtaiksi.
Jäitä hattuun...ilmeisesti romanit myy tuota autoa,en ihan joka sanaa uskoisi noista huolloista...
On myynyt muitakin autoja:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1040439
Voinhan toki olla väärässäkin...
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
joo,eipä tuosta tiedä ennen kuin näkee sen.auto on ollu sillä 4 kuukautta ja edellinen omistaja oli teettänyt nuo remontit.sanoi itse että kuitit löytyy noista kaikista ja nuo kitkarenkaatkin oli bridgestonet eli ei sentään halvimmat mahdolliset,varmaan sit nekin edellinen omistaja hankkinut.ei se mannelta kyllä kuulostanut puhelimessa ja töissäkin se sano olevansa huomenna neljään asti,tiedä sit.itekkin tuosta nimestä manneks arvelin.no käydään kattoo tuo,jos se ei vastaa puheita ni eihän sitä pakko oo sit ottaa.tänään päivällä olisin saanut kyllä oikein ehjän oloisen astran ja käypään hintaankin yhdeltä paikalliselta jobbarilta joka on myös manne.ei vaan 1-piste ruisku 1,8 kiinnostanu.tuossa laittamassasi linkissä on kyl saman suuntaset puheet remonteista että voipi hyvinkin olla sama hemmo.Megaman kirjoitti:Jäitä hattuun...ilmeisesti romanit myy tuota autoa,en ihan joka sanaa uskoisi noista huolloista...
nyt menee vähän hämäräks tää homma kun otin nuo aken tiedot...omistaja on dimitri hagert porista,mutta fonekta finderin mukaan sellaista ei löydy kuin mikkelistä.myyjä taas nettiauton mukaan tenho stenroth porista jolle ei löydy mitään numeroa finderilla mutta tuo nettiautossa oleva puhelinnumero on pauli hagertin.saas nyt nähdä mitä teen...tuo auto vaikuttaa kyllä siistiltä mutta muuten kyllä vähän epäilyttää.oiskohan soittaa sille huomenna ja sanoo että tulee näyttää sitä tänne ja jos puheet pitää niin saa rahat...eipä sit ainakaan tuu turhaa reissua.toisaalta voihan se ollakkin hyvä ja sit taas jää vaivaamaan jos jäi ostamatta.paperit ja muut jutut tuossa näyttäis olevan ok kun on leimattukin 11.1 2007.kai siinä illoin jotain ehjää ainakin on...
ihan ku ei olis jo muutenki tuon takia yöunet menny ni sit perkele tommonen juttu vielä... 
KIITOKSET MEGAMANILLE että herätit huomioni tutkimaan tuota omistus hommaa enemmänkin
mistä saa edelliset omistajat nopeiten ja helposti selville,katsastuskonttoriltako?
KIITOKSET MEGAMANILLE että herätit huomioni tutkimaan tuota omistus hommaa enemmänkin
mistä saa edelliset omistajat nopeiten ja helposti selville,katsastuskonttoriltako?