Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Anteeksi topicin lainaaminen...... Tulipa se mieleen, miten on kun tulppaa egr:n esim. X20XEV moottorista juri tuolla sokealla tiivisteellä: Kuin pitkä sen männän isku on ? Meinaan jos ottaa se EGR:n mäntä kiinni siihen sokeaan peltilärpykkään niin ottaako siitä hallaa ?
No kun mun mielestä menee sekä alipaineletku että sähköliitin siihen EGR:ään. On sitte jonkinlainen venttiilisysteemi tuo sähköliittimen toiminta. Onko se sähköinen EGR sit kokonaan ilman alipaineliitintää?
Alkuperäiseen kysymykseen: kannattaa tukkia se letku. Sehän vetää suodattamatonta ilmaa imusarjaan, joten kone saa kakkaa sisuksiinsa ja lisäilma voi sotkea ruiskun toimintaa.
Kannattaa tsekata onko se egr mainittu rekisteriotteessa. Katsastusmies voi kaipailla kikkaretta, jos on tarkalla tuulella. Ite ainakin jätin egr:n paikalleen, vaikka toiminta onkin estetty.
keltanokka kirjoitti:No kun mun mielestä menee sekä alipaineletku että sähköliitin siihen EGR:ään. On sitte jonkinlainen venttiilisysteemi tuo sähköliittimen toiminta. Onko se sähköinen EGR sit kokonaan ilman alipaineliitintää?
Sähkösessä ei ole alipaineletkua ja alipaineletkullisissa ei ole sähköä..Ainakaan mulle ei ole tullu vastaan alipaine sähköhärveli systeemejä