Ostamassa omegaa...

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Ostamassa omegaa...

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

Kiikarissa on siis B1 Omega kuitenkin jo uudistetuilla etuvaloilla eli -98 ja uudempi. Mottina saisi olla tämä 2.5 v6, eli x25xe? käyttökokemuksia kaipaisin kovin. Tiedän jo valmiiksi että auto on hemmetin mukava ajaa (ainakin farmari omega x20xevillä on). Lähinnä kiinnostaisi tietää kuinka kestävä tuo moottori on todellisuudessa, kun haulla löytyy vähän ristiriitaisia ajatuksia.. :roll: Ja tietysti laatikkohan on kestoltaan varmasti hyvä kun manuaalina hommaa :) Perässäkin on lukko? Entäs auto koriltaan, onko jo sinkittyä mallia vai? ja kaikkea muutakin yleistä löpinää kyseisestä autosta 2.5 v6 koneella, tietysti voi suositella muillakin koneilla :)
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Niin, itse olin juuri kysymässä että miksei kolmelitrainenkin? Itse ehkä mieluiten ottaisin 2,5TD:n, mutta se on ihan makukysymys...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Makuasioita.... minusta tuo 2.5 bensakutonen on paras kone mitä B-omegaan saa :wink:
Pistoolisankari
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja Pistoolisankari »

olishan tietysti se kolmilitranen vaihtoehto mutta tuolla puolen litran vajauksella voi säästää bensakuluissa sen puolen litraa :lollis: :P turbodieselillä olen myös jonkun siivun ajanut ja olihan tuokin ihan nanna peli, mutta ei tule niin paljoa kilometrejä että kannattaisi dieseliä veroineen tuossa pidellä :roll: siksi olen ajatellut että tuo 2.5 v6 voisi olla aika passeli kun eihän se x20xev koneella mikään tykki ole saati x20se koneella 8) toki niilläkin kerkeää ja x20se olisi se varmin
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Pistoolisankari kirjoitti:olishan tietysti se kolmilitranen vaihtoehto mutta tuolla puolen litran vajauksella voi säästää bensakuluissa sen puolen litraa :lollis: :P turbodieselillä olen myös jonkun siivun ajanut ja olihan tuokin ihan nanna peli, mutta ei tule niin paljoa kilometrejä että kannattaisi dieseliä veroineen tuossa pidellä :roll: siksi olen ajatellut että tuo 2.5 v6 voisi olla aika passeli kun eihän se x20xev koneella mikään tykki ole saati x20se koneella 8) toki niilläkin kerkeää ja x20se olisi se varmin
Ainakin meikäläinen muistelee lukeneensa että tuo 3.0 vie vähemmän löpöä kuin tuo 2.5. Näin muistaakseni oli ohjekirjassakin :) mutta ero oli muistaakseni aika pieni.
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

Fotze kirjoitti:
Pistoolisankari kirjoitti:olishan tietysti se kolmilitranen vaihtoehto mutta tuolla puolen litran vajauksella voi säästää bensakuluissa sen puolen litraa :lollis: :P turbodieselillä olen myös jonkun siivun ajanut ja olihan tuokin ihan nanna peli, mutta ei tule niin paljoa kilometrejä että kannattaisi dieseliä veroineen tuossa pidellä :roll: siksi olen ajatellut että tuo 2.5 v6 voisi olla aika passeli kun eihän se x20xev koneella mikään tykki ole saati x20se koneella 8) toki niilläkin kerkeää ja x20se olisi se varmin
Ainakin meikäläinen muistelee lukeneensa että tuo 3.0 vie vähemmän löpöä kuin tuo 2.5. Näin muistaakseni oli ohjekirjassakin :) mutta ero oli muistaakseni aika pieni.
Jep, näin on kulutuksen suhteen -> 3.0 vie vähemmän bensaa kuin 2.5, kiitos isomman väännön. Ero marginaalinen, mutta näin on. Vertaa tekniset tiedot. Ehdottomasti 3.0, eikä 2.5!

Itse olin saman paikan edessä kaksi vuotta sitten; etsin 2.5 farkkua, 98 tai uudempaa ja nimen omaan sporttina ja manuaalina. Vierastin aluksi 3.0 mallia kunnes katsoin teknisiä tietoja mm kulutusta.

3.0 tuli hankittua enkä ole katunut. Suosittelen manuaali vaihteisena B omppua, sillä siinä säästät polttoainekuluissa (jos sillä nyt merkistystä on) aika paljon versus automaatti. Lisäksi suorituskyvyssä ero on melkoinen.

Jos haluat erittäin hyvän V6 ompun, omani on myynnissä uuden 2.8T vekun tieltä ---> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=121667
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
ABE
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ABE »

Lukkoahan perässä ei mielestäni ole jos on varustettu luiston estolla.
Mahtava auto muuten.. itsellä juuri kriteerit täyttävä 2.5 v6 cd -98.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

varma ja varma... just viikon oli 20se levällään. on ne 2.5 3.0 kutosetkin varmoja jos ne on alusta lähtien pidetty kunnos. kyl tolla kaks litrasellakin kerkiää ihan mainiosti. tykkiä omegasta ei saa kun tekemäl 8)
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Ja sikäli että nuo kolmelitraset tuppaa olemaan automaatteja ja tällänen 2.5 manuaalilla ei jää tulemaan tuollaiselle tomaatti kolmelitraselle tippaakaan, ja vakuutukset ja kulutus pienemmät. Meillä tulee kohta 50thkm tolla 99` 2.5.lla sportilla ja kestäny on, koneeseen ei ole vaihdettu mitään muuta kuin tulpat ja jakopää, ja tietty öljyt + suodattimet. Muuallekaan ei ole muuta tehty kuin jarrut ympäriinsä ja koirankintut. Hemmetin hyvä laite on ollu. Kaikenlisäks tää on ollu talvellakin ja näin kovilla pakkasilla huoleton, ei huuda tehostajat eikä muutakaan ylimääräistä elämöintiä. Nyt se tietysti leviää kun sitä kehun... -(z)-

Ja ei näillä kannata löpöllä ajaa... :yawn:
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

3.0 kone vaan suosista! Ite oon kaks kertaa konetta vaihtanu, olis heti pitäny tajuta... :roll: Ja tääkin omppu ehkä kohta myynnissä... :(
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

ABE kirjoitti:Lukkoahan perässä ei mielestäni ole jos on varustettu luiston estolla.
Mahtava auto muuten.. itsellä juuri kriteerit täyttävä 2.5 v6 cd -98.
Mulla on molemmat, ja manuaali 3.0
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
eddison84
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja eddison84 »

joo, tääl on kans TC ja lukkoperä.. sehä riippuu vissii iha siitä, mitä se asiakas aikanaan on lisävarustelistalta valkkaillu.. ja ehdottomasti 3.0, mulla kulutus on sen 11 litraa, tosin ny liukkailla jostain syystä vähä enemmän, ku toi TCkin palaa mittaristossa koko ajan.. 8)
ex-Kadett E 1.6 Sedan -89
ex-Omega A 2.0 Sedan -91
ex-Omega B 3.0 Sedan -96
ex-Corsa A 1.2 Sedan -89
ex-Omega B Caravan 2.0 16 -96
ex-Astra F Caravan 1.6 16 -95
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Kyllä se munkin omasta löytyy lukko sekä TC.
ABE
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ABE »

Aina oppii jotain uutta... :D
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

kyllä lukko ja tc löytyy täältäkin...
Vastaa Viestiin