Kokemuksia C Corsasta

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Valde
'Admiral'
'Admiral'

Kokemuksia C Corsasta

Viesti Kirjoittaja Valde »

Olen ajatellut vaihtaa oman ´93 Astrani uudempaan Corsaan ´02-´04. Koeajolla on tullut kokeiltua 1,2 litraisella myllyllä varustettua ja kulkupuoli tuntuu kohtuulliselta. Häviäähän se suorituskyvyssä 100 heppaselle Astralle, mutta onhan mulla ollut 5 vuotta 60 hv Corsa A ja silläkin pärjättiin. Netistä olen kuitenkin katsellut 1,4-litraisia sporttejakin, mutta niitä ei täällä Turun suunnalla ole näkynyt tarjolla.

Joten kysymys: Tuntuuko 1,4:n lisä 10 hv ja 20 nm persuksissa vai ennemminkin kukkarossa? perustuvatko moottorit muuten samaan peruskonstruktioon?

Käyttökokemuksetkin kiinnostaisivat.
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Itsellä ei ole kokemusta 1.4 mallista mutta ainakin 1.2 16v on ketjukone. Kulkupuoli on ok jos ajelee yksin eikä tarvi rekkoja ohitella. Edellinen Corsa oli B-mallin 1.2 8v minkä jälkeen 35hv lisäys tuntui huomattavalta varsinkin maantieajossa. Veikkaan että 1.4 C-Corsan ja 1.6 G-Astran hinnoissa ei liene suurta eroa joten kannattaa katsella Astrojakin.

Niin ja reilu puoli vuotta ajeltu tuolla 2003 1.2 16v Corsalla eikä ole ollut mitään ongelmia.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
Vastaa Viestiin