Ovet rämisee!!
Ovet rämisee!!
Eli etuovien pahvit rämisee astra G:ssä, kun oon midit sinne laittanu. Mutta nytten isommalla vahvistimella rupesivat kunnolla pukkaa ääntä ja ovet rämiseen.
Oisko helppoja tapoja estää räminä?
Vai pitäisikö tehdä kotelot noille mideille "vaikeempi juttu"? Midit oli DLS-MS6:set.
Oisko helppoja tapoja estää räminä?
Vai pitäisikö tehdä kotelot noille mideille "vaikeempi juttu"? Midit oli DLS-MS6:set.
No ei muuta kuin vaimentamaan ovia esim:Vibroplast M1 vaimennusmatto ... 39 € / paketti
Vibroplast on uusi todella tehokas liimapintainen ja alumiinivahvisteinen butyylimatto auton äänieristykseen. Maton paksuus on noin 2 mm. Tuote on vettä hylkivää eikä vaadi
lämmitystä asennuksen yhteydessä. Maton paino on noin 3,4 kg / neliö.
Paketti sisältää 6kpl vaimennusmattoja joiden koko on 450 x 300 mm. Tämä lainattu Powersetin sivuilta.Itse laitoin tuolla ja motonetistä ostetulla bitumimatolla etuovista ulkopellin ja sisäpellin(siis sen mihin kajarit tulee kiinni)Paneelin taustaan liimasin sitten vaan esim.biltemasta löytyvää vaimennusainetta(myydään levyissä)Ei muuten rämise ja bassokin potkii hiukka erilailla kuin vaimentamattomissa autoissa.Samat kaikattimet muuten täälläkin(ms6)
Vibroplast on uusi todella tehokas liimapintainen ja alumiinivahvisteinen butyylimatto auton äänieristykseen. Maton paksuus on noin 2 mm. Tuote on vettä hylkivää eikä vaadi
lämmitystä asennuksen yhteydessä. Maton paino on noin 3,4 kg / neliö.
Paketti sisältää 6kpl vaimennusmattoja joiden koko on 450 x 300 mm. Tämä lainattu Powersetin sivuilta.Itse laitoin tuolla ja motonetistä ostetulla bitumimatolla etuovista ulkopellin ja sisäpellin(siis sen mihin kajarit tulee kiinni)Paneelin taustaan liimasin sitten vaan esim.biltemasta löytyvää vaimennusainetta(myydään levyissä)Ei muuten rämise ja bassokin potkii hiukka erilailla kuin vaimentamattomissa autoissa.Samat kaikattimet muuten täälläkin(ms6)
Järkevin tapa saada tuo ovien räminä pois on vaimentaa ovet esim bitumimatolla tai juurikin tuolla Vibroplastilla. Eli liimailet tuota mattoa oven ulkopeltiin niin paljon kuin lompakko kestää. Lisäksi peität tuolla vaimennusmatolla heti siinä ovipahvin takana olevassa sisäpellissä olevat reiät. Huolella tehty vaimennus estää nuo oven räminät melko tehokkaasti. Lisäksi midbassojen toisto paranee huomattavasti.
Opel Vectra CDX -94
Kyllä tuolla bitimilla saa ovet vaimennettua kunhan vaimennuksen tekee huolellisesti. Itse en lähtisi noille MS6:lle koteloita tekemään, koska ne on suunniteltu toimimaan freeairina eli hengittämään oven sisään. Tokihan nuo kajarit saa toimimaan koteloissakin, mutta kotelosta tulee tuolloin epäkäytännöllisen iso ( lue: reilusti enemmän kuin 10 litraa ).
Opel Vectra CDX -94
Hyvä niin .Muista vaan sitten kunnolla putsata ne pohjat ja painella jokakohdasta matto kiinni kunnolla.Jos siellä on niitä tankoja ja muita liikkuvia osia ovipahvin alla niin niihin voi laittaa jotain vaahtomuovin palasia alle ettei pääse rämisemään.Kyllä varmasti vaiva kannattaa jos vain tekee kunnolla 
- Tero Äijälä
- 'Senator'

Tokihan nuo viralliset tuotteet vaimentavat ääniä(ylimääräisiä sellaisia) tehokkaasti. Mutta jos saa saman vaimennuksen pienemmällä rahalla, niin sinne se varmaan suuntautuu. Itse liimailin Neoniini n.20kg 4mm bitumimattoa(josta puolet etuoviin), ja kyllä vaimensi mukavasti räminöitä(tangot tietty vaimennettiin kumiletkulla). Suosittelen kyllä noita virallisia vaimennustuotteita, oli meinaan rojektin jälkeen sormet niin tulessa että 
Opel Corsa c 1.2 16v -01
Juu-u näin on.Minä laitoin edelliseen vectraan halvemmilla bitumimatoilla ovet ja pohjapellin,nykyiseen raaskin kokeilla tuota vibroa oviin niin onhan se aikaspaljon helpompi laittaa kun ei tarvi lämmitellä ja tuo liimakin on parempi,silti pohjaan laittelin motonetin bitumimattoa kun kuiteskin aika tasaiset muodot löyty.
Itse laitoin kilven ja pellin väliin kuminapit niin rekisterikilven resonointi lakkasi.pelzi-88 kirjoitti:Tosta räminästä..
GAstra farkussa rämisee koko takaluukku, millä sen sais tiivistettyä tiukempaan tai vaan tiukemmin kiinni? Kun konttia ja kilpeä painoi sisään niin ei kuulunu enää mitään ylimääräisiä ääniä
Kontin vaimensin muuten 4mm + 2mm bitumilla ympäriinsä. Projektit- osiosta kun etsii nimimerkilläni niin löytyy Astra G farkun vaimennuksesta muutama kuva...
Hieman kun näkee vaivaa niin omasta mielestäni siitä aika hiljaisen saa