Takajousen yläpään runkopalkin hitsaus?
Huoltomies katso auton alustaa samalla kertaa kuin vaihto jakohihnan ja ilmoitti seuraavaa:
Oikean takajousen yläpäästä runkopalkki ruostunut. Hitsattava ensitilassa!
Tuotatuota...onkohan tämä mimmonen homma? Puretaan ensin neljännes autosta, että päästään käsiksi tapaukseen,vai??
Milläs tälläset runkopalkit kannattas hitsata?
Rasvamonttu olis varmaankin ihan hyvä olla olemassa? Vai auton sisäpuoleltako homma hoidetaan?
Onnistuukohan ylipäätänsä tee-se-itse mieheltä, vai pitääkö viedä
huoltomiehelle?-->kallista.
Oikean takajousen yläpäästä runkopalkki ruostunut. Hitsattava ensitilassa!
Tuotatuota...onkohan tämä mimmonen homma? Puretaan ensin neljännes autosta, että päästään käsiksi tapaukseen,vai??
Milläs tälläset runkopalkit kannattas hitsata?
Rasvamonttu olis varmaankin ihan hyvä olla olemassa? Vai auton sisäpuoleltako homma hoidetaan?
Onnistuukohan ylipäätänsä tee-se-itse mieheltä, vai pitääkö viedä
huoltomiehelle?-->kallista.
- opelmeister
- 'Senator'

Mulla Oli sama tilanne A-vecussa.. Homma on helppo ja nopea!
Ite tein näin:
Nostin auton ilmaan.
poistin iskarin ja sit jousen.
Revin jousen vastakappaleen irti. Se oli 4 pistehitsillä kiinni mut ren verran oli ruosteessa et lähti käsin irti!
Tein pahvista mallin jonka muotoon leikkasin 3mm peltiä ja hitsasin migillä kiinni.
sitten jousen vastakappale parilla heftillä.
sitten jousi & iskari kiinni!
Ja tietysti ruostesuojaus hitsaus kohtaan.
Ite tein näin:
Nostin auton ilmaan.
Revin jousen vastakappaleen irti. Se oli 4 pistehitsillä kiinni mut ren verran oli ruosteessa et lähti käsin irti!
Tein pahvista mallin jonka muotoon leikkasin 3mm peltiä ja hitsasin migillä kiinni.
Eli hitsasitko ruostekohdan päälle tuon paikan? Jos tuo korjataan kunnolla niin siihen "vaihdetaan" tarvittava matka tuota koteloa, ruosteista peltiä ei pidä jättää mihinkään..On 2003-03-25 12:19, Antti H wrote:
Mulla Oli sama tilanne A-vecussa.. Homma on helppo ja nopea!
Ite tein näin:
Nostin auton ilmaan.
Noniin, päädyin sitten tänä aamuna viemään auton hitsattavaksi paikalliselle autokorjaamolle, saa nähdä mimmonen lasku sieltä pärähtää. Ja että millä tavalla työ on toteutettu.
Eilettäin katsoin sitä palkkia ja näyttihän tuo olevan ihan laho siitä jousen vastinkappaleen ympäriltä.
Parempi hitsauttaa tuollaset ruosteiset ja rungossa olevat kohdat ammattilaisella, kuin ruveta itse säätämään.
Harjoitella voi sitten vaikka helmapelteihin.
Toisen jousen puolelta sitä runkopalkkia olikin aikasemmin hitsattu/paikattu, mutta sen näköisesti, että parempi jossain vaiheessa tehdä sekin uudestaan.
Eilettäin katsoin sitä palkkia ja näyttihän tuo olevan ihan laho siitä jousen vastinkappaleen ympäriltä.
Parempi hitsauttaa tuollaset ruosteiset ja rungossa olevat kohdat ammattilaisella, kuin ruveta itse säätämään.
Harjoitella voi sitten vaikka helmapelteihin.
Toisen jousen puolelta sitä runkopalkkia olikin aikasemmin hitsattu/paikattu, mutta sen näköisesti, että parempi jossain vaiheessa tehdä sekin uudestaan.
-
Omega 2.0i Automatic
- 'Kadett'