Talvipressu Bertoneen?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
TKorho
'Kadett'
'Kadett'

Talvipressu Bertoneen?

Viesti Kirjoittaja TKorho »

Kun auto kuitenkin on taivasalla turhan paljon...
Ja pressu ravistelu on kivempaa kuin pakkasjään hinkkaus.

Mikä talvipressu sopisi Opel Astra Bertoneen? Olen käyttänyt vanhaa Bilteman puolipeittoa, ja se on oikeasti ihan liian pieni, jää ikkunoita näkyviin, ja nauhatkin jäävät löysiksi joten tuuli saa peiton pois.

Onko jotan yleismallista tai erityistä Bertonepeittoa?
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Sisätilanlämppäri käyttöön niin ei tarvi skrapailla. Eikös noissa pressuissa kuitenkin oo vaarana että ne metalliset kiinnikkeet ym saattavat naarmuttaa autoa? Näin olen ainakin kuullut.

Jos työkalut pysyy kädessä niin voishan sitä kyhätä jonkunlaisen pressukatoksen joka siis ei ole kosketuksissa autoon ja näinollen naarmujakaan ei tule.
J.Toivanen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.Toivanen »

nuhapumppu kirjoitti:Sisätilanlämppäri käyttöön niin ei tarvi skrapailla. Eikös noissa pressuissa kuitenkin oo vaarana että ne metalliset kiinnikkeet ym saattavat naarmuttaa autoa? Näin olen ainakin kuullut.

Jos työkalut pysyy kädessä niin voishan sitä kyhätä jonkunlaisen pressukatoksen joka siis ei ole kosketuksissa autoon ja näinollen naarmujakaan ei tule.
yleensä ne metalli"lenkit" laitetaan vanteisiin kiinni. tietty jos huolimattomasti heitaa auton päälle koko ressun niin silloin tulee niit vekkejä.
Saab 9-5 2.0T Linear Pro 2006
TKorho
'Kadett'
'Kadett'

Omassa vanhassani on muovikoukut - jotka ovat hyvät, ja tarttuvat hyvin vanteisiin.
Ongelmia tulee siitä että pakkanen haurastaa muovikoukut ja kuminauhat. Pitäisi olla laadukas pressu.

Minulla on kyllä lämppäri, mutta on siinä rapsuttelussa eroa silti. :-/ Ihmettelen kun meidän työpaikalla ei kukaan muu kuin minä käytä tuollaista - vaikka pressun irtiotto ja humpsauttaminen on huomattavasti helpompaa kuin edes harjan kanssa auton läpi käyminen, saati tiukkaan iskeytyneen jään rapsuttelu...
Presterin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Presterin »

Eikö tuollainen ei-niin-hyvin istuva kevytpeite tuulessa hio maalipintaa? Jostain muistan lukeneeni joskus..
Suurin osa opel kuskeista on hieman vajaita.
©Skeidett
TKorho
'Kadett'
'Kadett'

Euh. En mää noin tunari ole.

AIKA pehmeä sellainen peitto on, ja en ole nähnyt mitään oiretta vaikka muutaman vuoden olen käyttänyt! Ei sitä kuitenkaan käytätä kuin muutaman kymmenenä päivänä vuodessa, eikä se aina piiskaa pahasti.

Ja lisäksi vahaus tietty pitää. :)
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Presterin kirjoitti:Eikö tuollainen ei-niin-hyvin istuva kevytpeite tuulessa hio maalipintaa? Jostain muistan lukeneeni joskus..
Tuskin ainakaan sen enempää kuin lumien harjaaminen paskaisen auton päältä ;)
TKorho
'Kadett'
'Kadett'

Saati niiden jääpalasten louhiminen... joskus niitäkin täytyy irrotella. Ja lähteehän nuo moottorin lämmetessä tuulessakin.
Mutta joo, on paljon nopeampaa oikeasti kiertaa auto kerran ja humpsauttaa kevytpeite ja heittää penkin taakse/konttiin. Toiset jää vielä hinkkaamaan.

Vaan kun edelleenkin tuo pressu on vaan väärän kokoinen ja mallinen. Täytyy lähteä Biltemaan ostoksille...
jeepodi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jeepodi »

Eikös tommonen peite ole vähän ikävä, kun ensin sataa vettä/märkää lunta ja sitten alkaa pakastumaan ja aamulla peitteestä onkin tullut 1:1 muotti oopelista. Kun sitä muottia sitten yrittää aamulla taitella takakonttiin niin voi olla että hermot menee :D Vai onko joissain (paremissa/kalliimmissa) peitteissä semmonen pinta, että siihen ei vesi/lumi jäädy kiinni?

Tosin ei sen jään höylääminen suoraan auton päältäkään ihan hauskinta hommaa ole :no:
TKorho
'Kadett'
'Kadett'

Kyllä se lumi ja jää irtoaa aika hyvin! Eli vaikka minullakin on Bilteman halpa kevytpeite, niin en muista koskaan että noin varsinaisesti olisi käynyt. Pienellä humpsuttelulla irtoaa, eikä sitä tarvitse steriiliksi (minun autoni) takakonttia varten saada.

Suurempi ongelma on se että jos auton päällä ON JO lunta tai räntää kun laittaa hupun päälle, ja SITTEN se jäätyy, niin tulee ikkunoihin (ja kai kattoonkin) kankaannäköiset jäätymät, jotka ovat sitten maar tosi tiukassa raaputella. Pitääkin pitää huolta että tuollaisilla keleilla on surkeimmat rähmät poissa ennenkuin jäädyttää pressun. Tämä tapahtuu minulle noin 1-3 kertaa vuodessa.
Tosin toisessa päässä matkaa sähkötöpseli ja katos, ja toisessa päässä pressu päällä pitää auton käytännössä kirkkaana läpi talven.
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

TJT kirjoitti:
Presterin kirjoitti:Eikö tuollainen ei-niin-hyvin istuva kevytpeite tuulessa hio maalipintaa? Jostain muistan lukeneeni joskus..
Tuskin ainakaan sen enempää kuin lumien harjaaminen paskaisen auton päältä ;)
Kyllä se lepattava pressu jäljet jättää.Sehän ruoskii yleensä vielä armotta yhtä ja samaa kohtaa,joten jälkiin voi varautua.Vielä kun pressun reunaa kiertää niitä metallisia narunreikiä,niin avot! :wink:
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Vastaa Viestiin