Haloo lisävalofriikit!!!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

puuppeli1.8 kirjoitti:bosch pilot 160 olis keulalle menossa. Pitäs vaan ensin löytää konehuoneesta läpivienti kabiinin puolelle että sais katkasimen paikoilleen. Eli hyvät siskot ja veljet: miten olette tämän elämää suuremman läpivienti ropleeman omissa ooppeleissanne ratkaisseet? Älkää ehdottako ensimmäiseksi porakonetta...
itse en ole ikinä laittanut lisäpitkille katkaisijaa,kumminkin ne aina pitää olla käytössä.omilta pitkiltä vaan herätevirta releelle.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Jartsa kirjoitti:
puuppeli1.8 kirjoitti:bosch pilot 160 olis keulalle menossa. Pitäs vaan ensin löytää konehuoneesta läpivienti kabiinin puolelle että sais katkasimen paikoilleen. Eli hyvät siskot ja veljet: miten olette tämän elämää suuremman läpivienti ropleeman omissa ooppeleissanne ratkaisseet? Älkää ehdottako ensimmäiseksi porakonetta...
itse en ole ikinä laittanut lisäpitkille katkaisijaa,kumminkin ne aina pitää olla käytössä.omilta pitkiltä vaan herätevirta releelle.
Toi katkaisija on silloin kätevä jos sattuu että sataa lunta vähän reippaammin, omilla pitkillä saattaa nähdä hyvin kun taas lisäpitkät ja omat pitkät on liikaa...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
metake
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja metake »

Mulla tuossa Corsassa oli 4 kpl lisäpitkiä (ja tulee taas kunhan kerkiin laittaan) ja ei kyllä sellaista lumisadetta ole vielä eteeni tullut, että olis mieluummin ajellut ilman lisävaloja. Olen kyllä huomannut, että tuo on pitkälti tottumuskysymys, toisilla vaan silmät jää helpommin tuijottaan lumipyryä kuin toisilla ;)
Kosla
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kosla »

Nykäsin samasta reiästä sisätilapistokkeen johdon kanssa. Johto tuli vänkärin jalkatilaan, joten joutu vetämään sen vielä kuskin puolelle.(helppo piilottaa kojelaudan syövereihin) Katkaisijan sijoitin vilkkuviiksen alapuolelle rattiakselin muovisuojaan.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Saiskohan jotenkin rävellettyä katkaisimen, että palaa joko auton omat TAI lisäpitkät, mutta lyhyet->pitkät vaihto aina normiviiksestä? Eli katkaisija sille, palaako omat VAI lisäpitkät? Varmaan ton jotenki mutta miten...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Muutama rele ja näppärät kädet... 8)
Ja sitten ihmetellään kun ei pelaa enään mitkään valot kun releen kärjet ottaa itteensä,nimimerkillä oli pimeää kun valot häves...
Jos meinaat pelkkiä pitkiä vaihdella niin yhdellä vaihtavalla releellä pärjää,omaani tein aikoinaan homman siten että omat lyhyet jää palamaan kun pitkät on lisävaloissa,kun pykälät niin vaatii.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

metake kirjoitti:Mulla tuossa Corsassa oli 4 kpl lisäpitkiä (ja tulee taas kunhan kerkiin laittaan) ja ei kyllä sellaista lumisadetta ole vielä eteeni tullut, että olis mieluummin ajellut ilman lisävaloja. Olen kyllä huomannut, että tuo on pitkälti tottumuskysymys, toisilla vaan silmät jää helpommin tuijottaan lumipyryä kuin toisilla ;)
:lollis: :lollis:
Veikkaan että olen Lapin läänissä pienen ikäni asuneena(n.26vuotta) ehkä tietoinen paremmin tuosta lumisateen aiheuttamasta näkökentän katoamisesta..
Ei se pieni sade haittaakaan mitään mutta kyllä reippaammalla sateella näkee huonommin jos tulee paljon valoa, näin se vain on :)
Ja miksi turhaa edes rasittaa silmiä ajelemalla lumisateessa jumalaton määrä lamppuja päällä :no:
[*] www.fabix.fi [*][/b]
metake
'Senator'
'Senator'

Kaitzu kirjoitti:Veikkaan että olen Lapin läänissä pienen ikäni asuneena(n.26vuotta)
Noh, mulla jo kortti ollut lähes yhtä kauan... Että kaikkeen tottuu.. ;)
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

metake kirjoitti:
Kaitzu kirjoitti:Veikkaan että olen Lapin läänissä pienen ikäni asuneena(n.26vuotta)
Noh, mulla jo kortti ollut lähes yhtä kauan... Että kaikkeen tottuu.. ;)
:no: :bonk:
[*] www.fabix.fi [*][/b]
AkseliTakaveto
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AkseliTakaveto »

Nonii...pitipä itelläkin älähtää kun asia kuitenkin kolahtaa. Keulalla Hella 1000 100w hehkuilla. Kaapelit ovat järeät ja kaikki liitoksen kolvattu ja kutistesukkaa päällä. Näkee toistaiseksi jotenkin mutta parannusta silti kaipais. Millä tekniikalla noissa philipsin blue visioneissa saadaa luvattua 50% valotehoa lisää? Sellaiset kun ajattelin vakioumpioihin paiskata mutta arveluttaa et originaalipiuhat H4 :lle voivat ahistaa. Onko muilla oireillu laturi apukaukojen laiton jälkeen? Mulla astrassa alkoi hieman viheltelemään sen jälkeen kun laitoin nuo 100W polttimot. Pitäs vissii hommata jostain joku Scanian laturi 12V -päivityksellä että poweri riittäis...
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

ei noihin +30 tai +50% polttimioihin tarvitse piuhoja uusia jos entiset on ehjät.
virtaa nuo kuluttaa saman mitä normaali H4, mutta lampussa oleva hehkulanka ja kaasuseos on erilainen.

kannattaa tietty mitata paljon sinne lampulle tulee jännitettä kun poltin palaa. (mittaat siis kuorman kanssa.) mittausten perusteella sitten uusimaan piuhoja. 13,2V on jo riittävä jännite.

aina kun sinne laitetaan tehokkaammat polttimot niin piuhat uusiksi ja virta suoraan akulta releiden kautta.= parin tunnin urakka.
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

ipa kirjoitti:ei noihin +30 tai +50% polttimioihin tarvitse piuhoja uusia jos entiset on ehjät.
virtaa nuo kuluttaa saman mitä normaali H4, mutta lampussa oleva hehkulanka ja kaasuseos on erilainen.

kannattaa tietty mitata paljon sinne lampulle tulee jännitettä kun poltin palaa. (mittaat siis kuorman kanssa.) mittausten perusteella sitten uusimaan piuhoja. 13,2V on jo riittävä jännite.

aina kun sinne laitetaan tehokkaammat polttimot niin piuhat uusiksi ja virta suoraan akulta releiden kautta.= parin tunnin urakka.
Jos vielä paremmin haluaa niin virta suoraan laturilta :wink:
[*] www.fabix.fi [*][/b]
metake
'Senator'
'Senator'

Kaitzu kirjoitti: Jos vielä paremmin haluaa niin virta suoraan laturilta :wink:
Öööh, nyt on ihan pakko kysyä että miksi? Mulla on Corsassa laturin ja akun välissä puolimetriä (paksua)johtoa, millai se sähkö on siinä johdossa parempaa laturin päässä kun akun päässä?
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

metake kirjoitti:
Kaitzu kirjoitti: Jos vielä paremmin haluaa niin virta suoraan laturilta :wink:
Öööh, nyt on ihan pakko kysyä että miksi? Mulla on Corsassa laturin ja akun välissä puolimetriä (paksua)johtoa, millai se sähkö on siinä johdossa parempaa laturin päässä kun akun päässä?
Aika monessa autossa tulee jännitehäviöitä akun ja laturin välisessä kaapelissa, ja tuleehan siinä yksi liitos kohta vähemmän ku laittaa suoraan laturilta.
[*] www.fabix.fi [*][/b]
metake
'Senator'
'Senator'

Kaitzu kirjoitti:Aika monessa autossa tulee jännitehäviöitä akun ja laturin välisessä kaapelissa, ja tuleehan siinä yksi liitos kohta vähemmän ku laittaa suoraan laturilta.
Joo, monessa autossa on tehtaan jäljiltä kyllä luvattoman ohutta tuo kaapeli. Se on yksi paikka johon kannattaa panostaa, niin saa akunkin lataantumaan täyteen.
Vastaa Viestiin