ääni viive???
ääni viive???
mikä mahtaa olla vikana, ku soittimen pistää päälle, niiin edessä tulee kaiuttimet mukaan paljon myöhemmin ku takana? säädöt on tasan, eli ok. sitten ilmenee vielä sitä kun oikea ja vasen viivästyy..... ei kuulu oikein tasan!!!
Opel Vectra B2 farkku 2.5 V6 24v -00 ja Opel Vectra 1.6i 16v -00
Kyllä toi vahvistin tuon viiveen saattaa selittää. Monissa vahvistimissa on muutaman sekunnin käynnistysviive, joka ehkäisee laitteistoa käynnistyshäiriöiltä ("POKS" ääni käynnistettäessa ja sammutettaessa). Tuo joidenkin soittimien signaaliprosessoreissa oleva aikaviivästys ei vaikuta tuohon asiaan.ropperia kirjoitti:niin tosiaan, edessä erillissarja on vahvistimen kautta ja takana soittimen oman vahvistimen kautta. ei toi vahvistin mun mielestä sitä viivettä selitä vai.....
mikähän mahtaa olla toi aikaviive toiminto
Opel Vectra CDX -94
-
Johnny Rageous
- OCF Member 2017
Re: ääni viive???
viivästyyropperia kirjoitti:sitten ilmenee vielä sitä kun oikea ja vasen viivästyy..... ei kuulu oikein tasan!!!
laitappa laitteiden merkit ja mallit esille niin vois vähän helpottaa. (joku vois sitten arvuutella löytyykö sieltä mistään välistä viivepiiriä tai tilaefektejä.)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Johtuu juurikin tuosta jo edellä mainitusta vahvarin käynnistysviiveestä. Eri merkeillä/malleilla eri pituinen.^make^ kirjoitti:itellä sama ... etukajarit lähtee ensin päälle ja sitten takakajarit ja subi (2 vahvistinta)
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Joo, kyl se siit vahvarin viiveestä johtuu. Itellä kans sama homma et subit herää eloon hieman myöhässä. Johtunee siittä et vahvarin konkat ym. pitää ensin varautua ennenku se herää.
Ja sitte viel näissä "Ping Pong mega Watts" vahvareis tulee se poks, pum, tjkin vastaava ääni, jota ei laadukkaammilla merkeillä ole. Ja sitte ku niitä vahvareita on useampia, ni se melkein tympäsee ku joka vahvari herää eritavalla ääntäen eri aikaan.
Siksi itse suosittelen lämpimästi mahdollisuuksien mukaan käytettäväksi yhtä vahvaria 4-,5- tai 6 kanavaista..
Ja sitte viel näissä "Ping Pong mega Watts" vahvareis tulee se poks, pum, tjkin vastaava ääni, jota ei laadukkaammilla merkeillä ole. Ja sitte ku niitä vahvareita on useampia, ni se melkein tympäsee ku joka vahvari herää eritavalla ääntäen eri aikaan.
Siksi itse suosittelen lämpimästi mahdollisuuksien mukaan käytettäväksi yhtä vahvaria 4-,5- tai 6 kanavaista..
-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

Mikä soitin? Ettet vaan ois vahingossa viiveitä ropaillu, eli etukaiuttimet soi pienellä viiveellä takakaiuttimiin nähden. Yleensähän tota käytetään vasempaan kaiuttimeen koska se on paljon lähempänä kuskia kuin oikea kaiutin.
Voiskohan vaiheenkääntö auttaa tossakin asiassa, tuntuu tepsivän aina kun laitteisto ei toimi niinkuin pitäisi
Eli jos etu- ja takakaiuttimet kuuluu eri aikaan ni vaihdat takakaiuttimien + ja - piuhan paikkaa, tai etukaiuttimien mutta ei molempien.
Voiskohan vaiheenkääntö auttaa tossakin asiassa, tuntuu tepsivän aina kun laitteisto ei toimi niinkuin pitäisi
Eli jos etu- ja takakaiuttimet kuuluu eri aikaan ni vaihdat takakaiuttimien + ja - piuhan paikkaa, tai etukaiuttimien mutta ei molempien.
no niin nythän on tullut hyviä neuvoja, on viel hakusessa auto hfi jutut ja hommat... eli nyt olen kokeillut tälläistä, että otin soittimesta tulevat kajarit pois toiminnasta ja käytin vaan edessä, erillissarjaa, toi vahvistin lähtee mun mielestä hitaasti mukaan(päälle) (blaupunkt GT270) ja selvennystä edessä oleva erillissarja (Pioneer ???) niin siellä tapahtuu sitä että oikeasta alkaa kuuluu ensin ja sitten vasta vasemmasta. muuten kyllä ymmärrän tuon vahvarin tarvitseman ajan käynnistymiseen. ehkä se tuntuu vaan jotenkin pitkältä.....
eipä kai tuota voi ihan kaikumiseksi sanoa, sammuvat muuten ihan yht aikaa (erillissarjaan kytketyt)
mutta eipä tuolle kai mitään voi, jotenkin vaan alkanu häiritsee.
eipä kai tuota voi ihan kaikumiseksi sanoa, sammuvat muuten ihan yht aikaa (erillissarjaan kytketyt)
no niin nythän on tullut hyviä neuvoja, on viel hakusessa auto hfi jutut ja hommat... eli nyt olen kokeillut tälläistä, että otin soittimesta tulevat kajarit pois toiminnasta ja käytin vaan edessä, erillissarjaa, toi vahvistin lähtee mun mielestä hitaasti mukaan(päälle) (blaupunkt GT270) ja selvennystä edessä oleva erillissarja (Pioneer ???) niin siellä tapahtuu sitä että oikeasta alkaa kuuluu ensin ja sitten vasta vasemmasta. muuten kyllä ymmärrän tuon vahvarin tarvitseman ajan käynnistymiseen. ehkä se tuntuu vaan jotenkin pitkältä.....