ääni viive???

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
ropperia
'Diplomat'
'Diplomat'

ääni viive???

Viesti Kirjoittaja ropperia »

mikä mahtaa olla vikana, ku soittimen pistää päälle, niiin edessä tulee kaiuttimet mukaan paljon myöhemmin ku takana? säädöt on tasan, eli ok. sitten ilmenee vielä sitä kun oikea ja vasen viivästyy..... ei kuulu oikein tasan!!!
Opel Vectra B2 farkku 2.5 V6 24v -00 ja Opel Vectra 1.6i 16v -00
ooskari
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ooskari »

onko sulla aikaviiveet siinä soittimessa? :-?
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

Onko kaikki kaiuttimet kytketty soittimen omaan vahvariin, vai onko välissä erillistä vahvistinta.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
ropperia
'Diplomat'
'Diplomat'

niin tosiaan, edessä erillissarja on vahvistimen kautta ja takana soittimen oman vahvistimen kautta. ei toi vahvistin mun mielestä sitä viivettä selitä vai.....

mikähän mahtaa olla toi aikaviive toiminto :o
JR81
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja JR81 »

ropperia kirjoitti:niin tosiaan, edessä erillissarja on vahvistimen kautta ja takana soittimen oman vahvistimen kautta. ei toi vahvistin mun mielestä sitä viivettä selitä vai.....

mikähän mahtaa olla toi aikaviive toiminto :o
Kyllä toi vahvistin tuon viiveen saattaa selittää. Monissa vahvistimissa on muutaman sekunnin käynnistysviive, joka ehkäisee laitteistoa käynnistyshäiriöiltä ("POKS" ääni käynnistettäessa ja sammutettaessa). Tuo joidenkin soittimien signaaliprosessoreissa oleva aikaviivästys ei vaikuta tuohon asiaan.
Opel Vectra CDX -94
Johnny Rageous
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Johnny Rageous »

Siis.. Sulla siis herää vahvistimen kautta tulevat kaiuttimet soimaan hetken sen jälkeen kun soittimelta tulevat kaiuttimet soivat jo? Näinkö? Eli se johtuu ihan siitä mikä tuossa aiemmin selitettiinkin jo. Ei hätiä mitiä.
Omega Y22XEV ´00, Lisäksi romuja..
Kuva
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: ääni viive???

Viesti Kirjoittaja ipa »

ropperia kirjoitti:sitten ilmenee vielä sitä kun oikea ja vasen viivästyy..... ei kuulu oikein tasan!!!
viivästyy :o eli siis ikäänkun kaikuu.

laitappa laitteiden merkit ja mallit esille niin vois vähän helpottaa. (joku vois sitten arvuutella löytyykö sieltä mistään välistä viivepiiriä tai tilaefektejä.)
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
^make^
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ^make^ »

itellä sama ... etukajarit lähtee ensin päälle ja sitten takakajarit ja subi (2 vahvistinta)
-Speedlimit sucks-
EX. 91' 8v calibra (ikuisuusprojekti)
-(z)- on pop
opel - wir leben autos
ChiEf
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja ChiEf »

^make^ kirjoitti:itellä sama ... etukajarit lähtee ensin päälle ja sitten takakajarit ja subi (2 vahvistinta)
Johtuu juurikin tuosta jo edellä mainitusta vahvarin käynnistysviiveestä. Eri merkeillä/malleilla eri pituinen.
Opel Monza 2.2E -86
Opel Kadett C 4D Sedan -79
Opel Astra 1.9 CDTi Wagon OPC Line AT6 -07
Opel Vectra 2.0 Turbo STW -05
Killroy
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja Killroy »

Joo, kyl se siit vahvarin viiveestä johtuu. Itellä kans sama homma et subit herää eloon hieman myöhässä. Johtunee siittä et vahvarin konkat ym. pitää ensin varautua ennenku se herää.
Ja sitte viel näissä "Ping Pong mega Watts" vahvareis tulee se poks, pum, tjkin vastaava ääni, jota ei laadukkaammilla merkeillä ole. Ja sitte ku niitä vahvareita on useampia, ni se melkein tympäsee ku joka vahvari herää eritavalla ääntäen eri aikaan. :no:
Siksi itse suosittelen lämpimästi mahdollisuuksien mukaan käytettäväksi yhtä vahvaria 4-,5- tai 6 kanavaista.. :)
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Itellä on 2 samanlaista vahvaria ja kyllä ne napsahtaa äänettömästi sekä samanaikaisesti päälle, parisekuntia soittimen käynnistyksen jälkeen.

Topikin aloittajan tekstistä saa kyllä käsityksen, että itse musiikki kuuluu eriajassa vahvistetuista ja vahvistamattomista, sekä vasemmalta ja oikealta.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

ekto kirjoitti: Topikin aloittajan tekstistä saa kyllä käsityksen, että itse musiikki kuuluu eriajassa vahvistetuista ja vahvistamattomista, sekä vasemmalta ja oikealta.
näin minä ymmärsin
eli kaikuu
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

Mikä soitin? Ettet vaan ois vahingossa viiveitä ropaillu, eli etukaiuttimet soi pienellä viiveellä takakaiuttimiin nähden. Yleensähän tota käytetään vasempaan kaiuttimeen koska se on paljon lähempänä kuskia kuin oikea kaiutin.

Voiskohan vaiheenkääntö auttaa tossakin asiassa, tuntuu tepsivän aina kun laitteisto ei toimi niinkuin pitäisi :)
Eli jos etu- ja takakaiuttimet kuuluu eri aikaan ni vaihdat takakaiuttimien + ja - piuhan paikkaa, tai etukaiuttimien mutta ei molempien.
ropperia
'Diplomat'
'Diplomat'

no niin nythän on tullut hyviä neuvoja, on viel hakusessa auto hfi jutut ja hommat... eli nyt olen kokeillut tälläistä, että otin soittimesta tulevat kajarit pois toiminnasta ja käytin vaan edessä, erillissarjaa, toi vahvistin lähtee mun mielestä hitaasti mukaan(päälle) (blaupunkt GT270) ja selvennystä edessä oleva erillissarja (Pioneer ???) niin siellä tapahtuu sitä että oikeasta alkaa kuuluu ensin ja sitten vasta vasemmasta. muuten kyllä ymmärrän tuon vahvarin tarvitseman ajan käynnistymiseen. ehkä se tuntuu vaan jotenkin pitkältä.....

eipä kai tuota voi ihan kaikumiseksi sanoa, sammuvat muuten ihan yht aikaa (erillissarjaan kytketyt)

mutta eipä tuolle kai mitään voi, jotenkin vaan alkanu häiritsee.
ropperia
'Diplomat'
'Diplomat'

no niin nythän on tullut hyviä neuvoja, on viel hakusessa auto hfi jutut ja hommat... eli nyt olen kokeillut tälläistä, että otin soittimesta tulevat kajarit pois toiminnasta ja käytin vaan edessä, erillissarjaa, toi vahvistin lähtee mun mielestä hitaasti mukaan(päälle) (blaupunkt GT270) ja selvennystä edessä oleva erillissarja (Pioneer ???) niin siellä tapahtuu sitä että oikeasta alkaa kuuluu ensin ja sitten vasta vasemmasta. muuten kyllä ymmärrän tuon vahvarin tarvitseman ajan käynnistymiseen. ehkä se tuntuu vaan jotenkin pitkältä.....

eipä kai tuota voi ihan kaikumiseksi sanoa, sammuvat muuten ihan yht aikaa (erillissarjaan kytketyt)

mutta eipä tuolle kai mitään voi, jotenkin vaan alkanu häiritsee.
Vastaa Viestiin