subi merkki mitä suosittelet!

Kaikki autohifiin liityvät asiat.
Soittimet, kaiuttimet, vahvistimet, johtosarjat, jne...
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tissi Paroni »

J.S.T kirjoitti:Onko kellään mitään tietoa/kokemusta tästä subista? http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=194

Lukee että soi parhaiten refleksi kotelossa, mutta minkähän kokoisessa?

Sitten myös tätäkin olen katsellut http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=390 Kokemuksia??
Kaveri kävi viime kesänä mittauttaan neljällä tuollasella mds:n 12" 30 sek. keskiarvoks jotain 140 jotakin... Jatkuvaa tehua meni sellanen 570 wattia tonnisesta dls:n digistä. Niin ja auto oli F Mazda. Kotelo oli huono ja suuntaukset päin persettä, saman luvun olis varmasti saannu kahdellakin elementillä.

Ei myöskään äänenlaadullisesti mitään huippuja olleet, mutta sen kertoo jo hintakin.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja J.S.T »

Niin no eihän ne tuon hintaluokan subit varmaan mitään huippuja olekaan, muttei tarvi ollakaan mun kuunteluun. Kuhan tuplabasarit saa jytisee ja vähän poppikin.

Onko kokemusta tuosta linkittämästäni Ground Zerosta, tai yleensäkään siitä merkistä?
Oulun Kärkkäisellä oli 12" kyseinen Ground Zero ja tehdas refleksikotelo yhteensä 150€. Eli siis tämä http://www.fanaticaudio.com/tuotteet.ph ... &tuote=460

Mitä muita merkkejä voitte suositella tuohon alle 100€ hintaan? Ei välttämättä tarvi kovinkaan paljoa painetta saada.
Vahvari mulla on Blaukkarin Gta 290 jonka luvataan antavan jatkuvaa tehoa sillattuna 4ohmiin 350w.

Ja miten esim. se Rockford Fosgate P112S4, jolle sanotaan tehon kestoksi 150/300 kestää jos se saa jatkuva yli 300 wattia?
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Niin no eihän ne tuon hintaluokan subit varmaan mitään huippuja olekaan, muttei tarvi ollakaan mun kuunteluun. Kuhan tuplabasarit saa jytisee ja vähän poppikin.
Kyllä sieltä meteliä saa :wink: Ja umpikannussa varmaan pysyy nopeassakin mukana ihan riittävästi. Nopea basari vaan vaatis vähän reilummin tehua kun normi jumppu, pysyis paremmin kontrollissa.
Onko kokemusta tuosta linkittämästäni Ground Zerosta, tai yleensäkään siitä merkistä?
Yks lankku on ollu, ei muuten, näyttäähän nuo poijjaat niillä rokittelevan.
Mitä muita merkkejä voitte suositella tuohon alle 100€ hintaan? Ei välttämättä tarvi kovinkaan paljoa painetta saada.
Virran pojilla olis kohta myynnissä yks 15" hybridi... DD:n kela 2x1.5 ohm ja muu elementti on dynamicsin mk3. Hintaa tulee arviolta 150-200, mutta on ne sen arvoisia. Ei tartte heti vaihtaa jos alkaa tekee mieli pikkasen lisää.
Vahvari mulla on Blaukkarin Gta 290 jonka luvataan antavan jatkuvaa tehoa sillattuna 4ohmiin 350w.
Ja miten esim. se Rockford Fosgate P112S4, jolle sanotaan tehon kestoksi 150/300 kestää jos se saa jatkuva yli 300 wattia?
Tuohan on vain vahvistimesta ilmoitettu optimi teho 4 ohmin kuormalla. Eli, auto, kotelo ja kaikki muutkin palaset muuttaa tuota rms tehon antoa. Eli todellista tehua menee elementille ehkä n. 150 w. Mutta sitä tarkkaa arvoa ei saa selville kun mittaamalla.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
www.maxboom.fi
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Subbari sais olla sen 12 tuumaa, koska löytyy kotelo 12 tuumaselle.

Edit. Myykö muuten mikään liike focuksen subeja esim. redejä?
squealer
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja squealer »

J.S.T kirjoitti:Edit. Myykö muuten mikään liike focuksen subeja esim. redejä?
Toivottavasti ei, nimittäin aika rapasia subbareita tekee :-?
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

squealer kirjoitti:
Meinaakko? Ite kuullu että ois ihan ok, varsinki bläkit.
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Focal Utopia...
squealer
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja squealer »

J.S.T kirjoitti:
squealer kirjoitti:
Meinaakko? Ite kuullu että ois ihan ok, varsinki bläkit.
Black sarjasta ei ole tietoa. Itse hommaisin Herzin tai Focalin subbarin, jos vielä subbari tulee joskus hankittua. Infinityn Reference 12" suljetussa kotelossa oli mulla jokusen vuoden, hyvin toimi ja kuulosti ihan asialliselta :)
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tero Äijälä »

``Kaveri kävi viime kesänä mittauttaan neljällä tuollasella mds:n 12" 30 sek. keskiarvoks jotain 140 jotakin... Jatkuvaa tehua meni sellanen 570 wattia tonnisesta dls:n digistä. Niin ja auto oli F Mazda. Kotelo oli huono ja suuntaukset päin persettä, saman luvun olis varmasti saannu kahdellakin elementillä´´.

Tuommoiset paineet saahaan yhestä kympistä oikealla virityksellä
8)
Opel Corsa c 1.2 16v -01
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Tero Äijälä kirjoitti: Tuommoiset paineet saahaan yhestä kympistä oikealla virityksellä
8)
No daa, enpä vissiin tienny!!! :yawn: Ja lukiko tuolla jossain että olisin kehunu tulosta? Elementeistä kysyttiin ja mä vastasin mitä oon kuullu niillä soitettavan.

Mutta tuuppa ens kesänä vetäseen maxboomiin 30 sek. keskiarvoks yli 140 db yhellä kympillä ja 500 watilla. Odottelen innolla.
www.maxboom.fi
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'

Enpä puhunut tehoista mitään, sanoin vai että yhdellä kympillä saadaan moiset paineet aikaiseksi kun vain haetaan oikea viritys kotelolle, ja syötetään riittävästi voimaa(kilowatteja) elementille. En kuulu itse dB-friikkeihin, kommeintoin vain asiaan.
Opel Corsa c 1.2 16v -01
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Noniin sanokaahan nyt kumpi perussubiksi, Peerless r.12 vai Pioneer ts-w306c? :)
Tero Äijälä
'Senator'
'Senator'

Peerless R.12 on loistava valinta, tosin Pioneeria en ole kuullut koska karsastan soitinvalmistajien tekemiä käikättimiä. Peerlessillä on pitkät perinteet, eivätkä ole pettäneet autosarjoissakaan. Itse olen suositellut ja asennellut pääsääntöisesti frendien autoihin SPL Dynamicsin huokeampaa subia, Peerlessiä, Rainbowta ja JL-Audiota. Ehkäpä noista parhaan hinta-laatu suhteen tarjoaa Rainbow Hammer, menee pieneen koteloon(suljettu) eikä tarvi mitään julmia tehoja toimiakseen loistavasti.
Opel Corsa c 1.2 16v -01
J.S.T
'Diplomat'
'Diplomat'

Ostimpa sitten tuon Peerlesin. Nyt pitäs kotelo siihen saaha. Varmaankin kyhään tuosta nykysestä noin 60 litran refleksikotelosta jonku 20-30 litran suletun. Taikka teen kokonaan uuden. Tuohon ilmeisesti suositellaan jotain ~20 litran sulettua.
Minkälaisia koteloita olette kys. subissa tavanneet?
Sorjonen
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sorjonen »

RCF L15 P200

PA-elementti, toimii 50l suletussa mainiosti.
Eritäin tarkka toisto ja metkat matalat vavistukset.

Ehkä paras elementti mitä mulla on autossa ollu. On tarkka, luonnollinen toisto ja kestää luukuttaa ja antaa tarvittaessa painetta. Hieroo takapenkkiläisiä :)

Ostasin taas jos jostain helposti sais :-?

http://www.musik-service.de/rcf-l-15-p2 ... 752de.aspx

http://www.musik-service.de/images/Layout/Pixel0.gif
Vastaa Viestiin