Uuden Opelistin kysymyksiä

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Venudi
'Kadett'
'Kadett'

Uuden Opelistin kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Venudi »

Tere,

Tuli hypättyä GM:n toisen brändin saitilta tänne OCF:lle kun vaihtui 9-5 Vectraan hiljattain.

Tuntui pikaselauksella olevan muitakin 2.8T:llä ajelevia :D ...

Edellinen 9-5 oli kevyesti lastutettu mutta 98 bensalla vei litran vähemmän satasella, tämä päti aikalailla kaikkiin lastutettuihin Saabeihin. Mites on Vectralla, syökö 98 bensaa ja vaikuttaako kulutukseen oikeasti, entä tuleeko tehoa tai vääntöä lisää ?

Mites on ESP/luistoneston kanssa, saako on/off nappia jälkikäteen laitettua/conffattua ?. Jostain olen kuullut että uusi nappi ja Tech:llä aktivointi riittää. Talvella syvässä lumessa kahlatessa ainakin Saabissa oli etua kun sai TCS:n pois. Epäilyttää kuinka kunnon lumessa jaksaa edetä kun etupään jousitusgeometria ja renkaan ote tiehen aikalailla huonompi kuin Saabissa, lisäksi 225-renkaat ei ainkaan lisää etenemiskykyä :cry:

Entä automaatin "oppiminen" ?. Huomasin että kun muutaman päivän aikana veti 550 kilon mönkkärikärryä perässä niin vaihteistolla kesti muutaman tunnin oppia taas tavoille kun kärry ei enää ollut perässä. Saabissa sai muutamalla täyskiihdytyksellä lootan taas oppimaan uudet tavat. Onkos tästä tietoa miten actice selectiä opetetaan ?

Ja vielä mielenkiintoinen huomio: Kun ajan saman duunimatkan (pk-seudulla) samalla nopeudella samaan aikaan nyt Opelilla niin perässä roikkujia, haastajia, ohittajia, kiilaajia yms. on enemmän :o
Pitää varmaan repiä se V6Turbo lappu pois perästä....

Ja tietty pitäiskös johin varautua (muuhunkin kuin naama virneessä joka aamu kun auton tulille höräyttää :D ) ?. Nyt vasta vajaa 5 tonnia ajettu. Säätykö ohjauselektroniikka normaaliksi "sisään ajon" jälkeen ? Esim. ahdot, seokset, sytys yms...
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Uuden Opelistin kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja samulis »

Venudi kirjoitti: Mites on ESP/luistoneston kanssa, saako on/off nappia jälkikäteen laitettua/conffattua ?. Jostain olen kuullut että uusi nappi ja Tech:llä aktivointi riittää. Talvella syvässä lumessa kahlatessa ainakin Saabissa oli etua kun sai TCS:n pois. Epäilyttää kuinka kunnon lumessa jaksaa edetä kun etupään jousitusgeometria ja renkaan ote tiehen aikalailla huonompi kuin Saabissa, lisäksi 225-renkaat ei ainkaan lisää etenemiskykyä :cry:
Tästä on jonkin verran ollut juttua ja ainakin aikaisemmin sai pelkästään lisäämällä ko napin, muistaakseni suht kohtuuhintainenkin vielä. Tosin muistaakseni aika moni lisääjä on todennut ettei ole sitä juuri "oikeasti" tarvinnut. Aikoinaan Vectra itse jäin kiinni vain kerran ja sekin kun peruuttelin venettä talvisäilöön n30cm lumessa. Tosin siinäkin matka loppui aina vain taakse päin ja joka kerta pääsin itse eteenpäin... Musta toi oli varsin pätevä vehje ja sallii aika paljon luistoakin, joten kokeile nyt eka... sillä eihän ole edes luntakaan... :lollis:
Vastaa Viestiin