Letin vauhtipyörä + asetelma on 15mm matalempi kuin omegan vastaava. Mitattu asetelman jousista lohkoon..Virimies kirjoitti:Eli sitä kytkimen "haarukkaa" tarvis siirtää lähemmäs kytkintä? Onko paksuudessa paljonkin eroa? Kuten esimerkiksi etu ja takaveto vp:eiden välillä? Etuveto vp:lla ei oikein saa sitä kytkimen haarukkaa pelaamaan, ellei ala värkkäämään sille haarukan "vastapallolle" jatkopalaaKeme kirjoitti:letin vauhtipyörä lienee ohuempi kuin omegan oma?
LET koneiden viritys
No eiköhän se siinätapauksessa riitä se kytkinhaarukan liikerata..
Varmistetaan nyt sekin että se 20ne/seh öp sopii mutisematta lettiin?
Ö-pohjan tiiviste ilmeisesti ne/seh ja loisekelvy ilmeisesti letistä?
Varmistetaan nyt sekin että se 20ne/seh öp sopii mutisematta lettiin?
Ö-pohjan tiiviste ilmeisesti ne/seh ja loisekelvy ilmeisesti letistä?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
ei riitä,helpoimmalla pääset kun teet painelaakerin uusiksi.jonku bmw:n metallinen laakeri on hyvä aihio...pituus ja sisähalkaisija sopivia muutokselle.sinne sisälle vaan sorvaa sopivan holkin missä on kaulus ja sitten laakerin runkoon teet pienet käpälät.vaikee selittää mutta helppo tehdäVirimies kirjoitti:No eiköhän se siinätapauksessa riitä se kytkinhaarukan liikerata..![]()
öljypohja siis käy suoraan ja loiskelevy käy 8v:stäkin.muistat vaan siirtää myös sen öljytikunkin paikan sinne sumpun kohdalle.
Todennäköisesti väärässä.
Tootanoin, onkos kellään sen paikka ollut vaihdettuna letti koneessa vakiokukkopillin kera?omega16T kirjoitti:muistat vaan siirtää myös sen öljytikunkin paikan sinne sumpun kohdalle.
Kun tänää kattelin vaa tota XE:tä niin siinä se tulis ikävästi pakosarjan väliin, mitenköhän kukkopililla?
Niin ja onkos se puhaltimen öljynpaluu vakiona öljypohjassa vai meneekö lohkoon? Pähkäilen vaa sitä peltistä öljypohjaa että mitä muutoksia tarvii tehrä....
- Rusko Motorsport -
halpoja hummia vai huuhaata? http://cgi.ebay.com/15BHP-Power-Mod-Chi ... dZViewItem
Kallis harrastus....
Doddiih, tuli motti haettua. Kone mallia "musta" venakoppa.
Tuos aloin kummasteleen että taitaa olla melkoinen mahdottomuus saada let konetta pitkittäin kukkopillin kera. Se kartturin/etummainen koneen kannakkeen paikka on siellä niin pirun piilossa että taitaa kukko jäädä hyllyyn ja isompaa suorilta tilalle. No, saas nähä mitä keksitään...
Mitenkäs 2.0 a-omegoissa on toteutettu ilmastoinnin kompuran sijoitus? Tuossa kun se näytää vievä yhden koneen kannakkeen pultin paikan.. 
Tuos aloin kummasteleen että taitaa olla melkoinen mahdottomuus saada let konetta pitkittäin kukkopillin kera. Se kartturin/etummainen koneen kannakkeen paikka on siellä niin pirun piilossa että taitaa kukko jäädä hyllyyn ja isompaa suorilta tilalle. No, saas nähä mitä keksitään...
- Rusko Motorsport -
Menee kyllä pahasti ohi LET koneiden viritys topic:sta, LETti koneen istuttaminen omegaan.
Minä varastin pakosarjanlaipan xe:n peltisarjasta. Niitä saa niin sopivasti käytettynä ja
kannattaa jättää laippaan pätkät putkea, koska kanavat ovat niin "hankalan" malliset.
Minä varastin pakosarjanlaipan xe:n peltisarjasta. Niitä saa niin sopivasti käytettynä ja
kannattaa jättää laippaan pätkät putkea, koska kanavat ovat niin "hankalan" malliset.
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
No vastataas tännekkin.
Vaikka onkin hintavat mutta maksaa kyllä itsensä takaisin. Itse jouduin ainakin FR6DTC:t vaihtamaan öljynvaihtojen yhteydessä.
Mulla on ollut käytössä, toimii hyvin.Jartsa kirjoitti: Eli onko kukaan kokeillu noita toisia sytytystulppia mitä EDS suosittelee F5DPOR???
Vaikka onkin hintavat mutta maksaa kyllä itsensä takaisin. Itse jouduin ainakin FR6DTC:t vaihtamaan öljynvaihtojen yhteydessä.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Opel Antara 3.2
Ei nyt varsinaisesti virittämistä, mutta virittämisen seurausta...
Koskee ainakin kaikkia joilla on iso ahtoputki (esim Tunexin Samcon putkilla tehty ym) C20LET:issä.
Tuli tuossa ihmeteltyä kun meni 2 vuotta sitten vaihdettu vesiletku rikki siitä kannen päästä. No kun tänään tuli purettua siitä ahtoputki pois päältä että pääsi näkemään ja korjaamaan niin syykin selvisi. Koska tuo paksu samcon ahtoputki menee siitä sen kannen vesiletkun ja virranjakajan välistä ja se on ahtaahko väli joka ei tuota ongelmia vakiolla ahtoputkella, mutta tuolla paksulla putkella sen asennosta riippuen se oli ainakin minulla painanut tuota vesiletkua ja siten aikaansaanut sen pettämisen. Kuminen (vaikkakin kangasvahvistettu) vesiletku oli näistä ollut se heikompi (onneksi, on aika lailla halvempi), mutta hankausjälki näkyi selvästi myös silikoniletkun puolella. Kun laitoin sitten ahtoputken takaisin, koitin laittaa sen sellaiseen asentoon että se olisi mahdollisimman ylhäällä eikä painaisi tuota vesiletkua, mutta tuollaiset pikkujutut kannattaa ottaa huomioon. Ei ollut meinaan yhtään kivaa kun eilen vedet tuli koneesta ulos...
Koskee ainakin kaikkia joilla on iso ahtoputki (esim Tunexin Samcon putkilla tehty ym) C20LET:issä.
Tuli tuossa ihmeteltyä kun meni 2 vuotta sitten vaihdettu vesiletku rikki siitä kannen päästä. No kun tänään tuli purettua siitä ahtoputki pois päältä että pääsi näkemään ja korjaamaan niin syykin selvisi. Koska tuo paksu samcon ahtoputki menee siitä sen kannen vesiletkun ja virranjakajan välistä ja se on ahtaahko väli joka ei tuota ongelmia vakiolla ahtoputkella, mutta tuolla paksulla putkella sen asennosta riippuen se oli ainakin minulla painanut tuota vesiletkua ja siten aikaansaanut sen pettämisen. Kuminen (vaikkakin kangasvahvistettu) vesiletku oli näistä ollut se heikompi (onneksi, on aika lailla halvempi), mutta hankausjälki näkyi selvästi myös silikoniletkun puolella. Kun laitoin sitten ahtoputken takaisin, koitin laittaa sen sellaiseen asentoon että se olisi mahdollisimman ylhäällä eikä painaisi tuota vesiletkua, mutta tuollaiset pikkujutut kannattaa ottaa huomioon. Ei ollut meinaan yhtään kivaa kun eilen vedet tuli koneesta ulos...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Mulla tuo kyseinen letku oli kanssa heikossa hapessa, vaikka onkin ollut tähän asti vakio ahtoputkilla. Eli sieltä kannen puolelta aivan juuresta oli ihmeellisesti revennyt n. 1cm matkalta. En muista ite korjailleeni tuota ennen kuin nyt, mutta voisko olla jopa haurastunut aikoinaan Saksassa, ennen kuin kansi oli mennyt vaihtoon. (Kuitit löytyy kannen vaihdosta, ja Cossun kansi näyttäis olevan tällä hetkellä.) Hyvä huomio kuitenkin atalta! Eilen just tein uutta ahtoputkistoa ja tällä hetkellä ollaan menossa juuri tuon virranjakajan kohdalla. Siitä pitäis sitte vielä jatkaa alas ja coolerille..
Ja olihan mulla niitä kysymyksiäkin.
Oletteko joutuneet siirtämään äänitorven paikkaa jonnekin muualle ahtoputkien tieltä? Vähän mallailin eilen ja totesin niiden olevan tiellä. Missä mahtaisi sijaita käytännöllisempi paikka niille? Lisäksi mulla on 2 torvea, onko toinen hälylle vai voisko toisen jopa heittää menemään?
(Edit: Cooleri on siis sijoitettu aivan keulille, heti etupuskurin taakse.)
Sitten vielä yks kysymys turpo-pojille: Käykö 2,5" (eli 63mm) silikoniletku 60mm ahtoputkelle, vai pitääkö letkun olla kanssa tasan 60 millistä?
Ja olihan mulla niitä kysymyksiäkin.
Oletteko joutuneet siirtämään äänitorven paikkaa jonnekin muualle ahtoputkien tieltä? Vähän mallailin eilen ja totesin niiden olevan tiellä. Missä mahtaisi sijaita käytännöllisempi paikka niille? Lisäksi mulla on 2 torvea, onko toinen hälylle vai voisko toisen jopa heittää menemään?
(Edit: Cooleri on siis sijoitettu aivan keulille, heti etupuskurin taakse.)
Sitten vielä yks kysymys turpo-pojille: Käykö 2,5" (eli 63mm) silikoniletku 60mm ahtoputkelle, vai pitääkö letkun olla kanssa tasan 60 millistä?
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

BMW e46 ///M3 Cabrio '01