Ostin Mv6 aut.. tarvii neuvoja
Ostin Mv6 aut.. tarvii neuvoja
JOS EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ VASTATTAVAA NIIN MIELUUMMIN VASTAAMATTA VIESTIIN!!!
(eli ei mitää amis juttuja)
eli ostin tossa vähän aikaa sitten omega mv6 3.0 automaatin. Caravan
eli nyt sitten tulossa typeriä kysymyksiä, kun ei ole ennen automaattia ollut. lähinnä mita saa/ei saa tehdä. tai muuten hajoaa.
1.voiko dynottaa? "miten?"
2.saako jarrukaasu polttoa tehdä?
3.voiko n vaihteella kierrättää ja heittää lennosta vaihteelle?
4.miten tohon voi vaihtaa eri perän? toi on todella paska... 1 pyörä vetää.. kokoajan jumissa, luistonestosta ei apua. on niin susi ajaa kun vain voi olla.
ennen mulla A-omega ja ei jäänyt ikinä minnee jumiin kun oli kitkalukko.
6.mitä kaikkea toi vaihdekepin sport asenta tekee kun sen painaa niin sillon tuntuu perän ottavan lukkoo?? olen kokeillut monta kertaa... ensin vetää 1 pyörä, kun painaa s nappia niin 2 pyörää vetää.
kiitoksia vastauksista etukäteen.
eli ostin tossa vähän aikaa sitten omega mv6 3.0 automaatin. Caravan
eli nyt sitten tulossa typeriä kysymyksiä, kun ei ole ennen automaattia ollut. lähinnä mita saa/ei saa tehdä. tai muuten hajoaa.
1.voiko dynottaa? "miten?"
2.saako jarrukaasu polttoa tehdä?
3.voiko n vaihteella kierrättää ja heittää lennosta vaihteelle?
4.miten tohon voi vaihtaa eri perän? toi on todella paska... 1 pyörä vetää.. kokoajan jumissa, luistonestosta ei apua. on niin susi ajaa kun vain voi olla.
ennen mulla A-omega ja ei jäänyt ikinä minnee jumiin kun oli kitkalukko.
6.mitä kaikkea toi vaihdekepin sport asenta tekee kun sen painaa niin sillon tuntuu perän ottavan lukkoo?? olen kokeillut monta kertaa... ensin vetää 1 pyörä, kun painaa s nappia niin 2 pyörää vetää.
kiitoksia vastauksista etukäteen.
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! 
Re: Ostin Mv6 aut.. tarvii neuvoja
Vastaukset eivät saa olla amista, vaikka kysymyksissä paistaa läpi jotenkin amis...sloxa kirjoitti:JOS EI OLE MITÄÄN JÄRKEVÄÄ VASTATTAVAA NIIN MIELUUMMIN VASTAAMATTA VIESTIIN!!!
1. Samoin kuin kovalla askilla, kampiakselille laskettu vetovoima ei välttämättä ole niin tarkka kuin kovalla askilla. Vaihde olisi varmaan kiinteä 3-vaihde (kai siinä on sellainen). Mutta vetopyöräteho tulee oikea ja sehän sitä autoa eteenpäin vie (ei vaihteistoöljyn lämmitys).
2. Jarrukaasu poltto on ilmeisesti jotain amista. Kaasun ja jarrun yhtäaikainen käyttö kuormittaa vaihtostoa sekä lämmittää voimakkaasti vaihteistoöljyä, en suosittelisi sitä kovinkaan pitkäksi aikaa kerralla.
3. N- harvemmin kutsutaan vaihteeksi, sillä se on vapaa. Toi vaihteen lennosta päälle löynti lyhentää automaatin käyttöikää SILMISSÄ, en suosittelisi. Lähtöä voi nopeuttaa, jarru tukevasti pohjaan D-päällä ja kaasua reilusti, kun valot vaihtuu niin vain jarrun vapautus. Kaasua kannatta pitää kuin alta 5-sekuntia pohjassa (taas moottoriteholla lämmitetään öljyä).
4. Varmaankin tuohon lukkoja löytyy, joten perän vaihto on varmaankin mahdollinen. Quaife voisi olla yksi vaihtoehto, tosin ei senkään lukot kaikki parhaita ole.
6. S -asento käyttää vaihtamisohjelmaa, jossa vaihtopisteet osakuormalla nousee ylöspäin sekä laatikko ei niin helposti kaasua kevennettäessä kytke isompaa vaihdetta. S- asento ei vaikuta ollenkaan tasauspyörästöön vaan pelkästää vaihteistoon.
Kyllä ne molemmat pyörät lyövät joutavaa lukottomassakin, jos kitka ja paino on molemmilla pyörillä sama.
j.h
tuonti autoista yleensä puuttuu toi lukkoperä,koita katella jostai purkaamolta niin ei oo enää liikkeelle pääsemis ongelmia.suomi-auto MV6:ssa pitäs olla alunperin lukollinen perä.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
ei sekään auta.. ainakaan vaimoa!!
se sillä jumissa vähän väli onkin..
mutta se kitka lukko on todella hyvä keksintö... ainain mitä mulla a-omegassa kerkesin sitä kurittaa.
aina pysty luottaa etta minne auto menee... nyt toi vähän arpoo että lähteekö perä vai ei.
se sillä jumissa vähän väli onkin..
mutta se kitka lukko on todella hyvä keksintö... ainain mitä mulla a-omegassa kerkesin sitä kurittaa.
aina pysty luottaa etta minne auto menee... nyt toi vähän arpoo että lähteekö perä vai ei.
Opel-> Oikea Peli Euroopan Liikenteeseen!! 
samaa mieltä. jos on hyvät renkaat niin kyl lukottomallakin pärjää aika pitkällePetskuR kirjoitti:Ja lisäisin vielä et, tää auto tarvii hyvät talvirenkaat, mielellään jotku kunnon(merkki) nastarenkaat....
... joku vuosi sitten kitkoilla talven yrittäneenä...
ja huollata se laatikkos niin ei käy samanlailla ku mulle, hävis meinaan pakki ja kun otin öljypohjan auki niin löyty metalli romua
Vectra stw 1.6 -98
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Astra stw 1.6 -05
Kawasaki kx250f -09
Mun mielestä perushommat käsittäisi jotakuinkin seuraavia asioita: Kuinka usein automaattiaskin öljyt tulisi vaihtaa, onko automaattiaskissa estetty R:n päälle laitto vauhdista, mitä sport-asento / lumihiutale tekee jne. Perusasioihin ei vissiin kuulu, voiks automaattiaskilla polttaa jarrua vasten donitsia, voiko pykälän laittaa päälle vapaalta kierrosten ollessa korkealla yms ...sloxa kirjoitti:juu.. kiitos.
oli pakko saada tietää noi perus hommat.. kun ratapäivillä tulee käytyä.
en haluais hölmöyttäni rikkoa hyvää kalustoa.
ja ainahan "vähän" takapotkusta amista löytyy...
Tuo pykälän laitto silmään moottorin huutaessa pitäisi kyllä olla aika itsestäänselvyys auton omistavalle henkilölle, jos omaa edes hieman maalaisjärkeä... Kyllähän niin voi tehdä, ei kukaan sitä kiellä. voihan manuaaliaskinkin jättää vapaalle kytkin ylhäällä, polkasta revat rajottimeen ja survoa ykkösen silmään kuivana ilman kytkintä. Aika samalla akselilla liikuttais. Erona tietysti se, että manuaaliaskia pystyy kyllä käskemään ilman kytkintä kun saa kierrokset sopiviks jotta hammaspyörät pyörivät kutakuinkin samaa vauhtia.