olisi alustavia suunnitelmia ko autosta, ennen varsinaista hankintaa kuulisin mielelläni kokemuksia heiltä joilla ko auto on: millainen on ajaa, miten automaatti toimii, paljon on keskikulutus jne jne
toisekseen, kuinka kestävä on ko yhdistelmä? haulla löytyi topicceja joissa oli ikäviä tarinoita venttiilikopista, huohotinletkuista jne, mutta taasen automaattilaatikon kestävyydestä ja toiminnasta en löytänyt mitään?
haussa olisi auto jolla voisi tarvittaessa ajaa pitkään, tarkoittaa siis useita vuosia
Ihan kiva ja leppoisa auto ajella, minulla on noita kaksi ollut. Paino sanalla mukava ei siis mitenkään urheilullinen vaikka kutonen onkin.
Kulutus ei maantiellä eroa juurikaan perus 2 litraisen kulutuksesta, tai ei siis ainakaan niin paljon että se pitäisi ottaa hankintakriteeriksi. Jakopään remppa on aika arvokas ja huollot muutenkin.
Vajaan 4 kk:n suhde takana..
Ostohetkellä 161tkm, Suomi-auto. Edellisellä omistajalla ollut 8v., aika tarkka ollut autostaan, huollettu metrolla, alusta suojattu, pidetyn näköinen ja oloinen. Jakohihna oli jäänyt tekemättä, vuodet tuli vastaan ennen kilometrejä. Ite sen sit vaihdatin. Huollot on arvokkaita.
Auto on mukava ajaa, ei valittamista. Ei mikään sportti raketti, vaikka tossa on laitettu madallus.
Laatikosta: Veljeni totesi että vaihtaa pirun eleettömästi, hällä aiemmin -99 zafira, en tiä onko sama laatikko, mutta oli kuulemma nykivämpi. Ja kylmän koneen 1. vaihto, kun on kirjoitettu sen olevan rusahtava, mulla hyvin hienostunut. Laatikkoöljyt vaihdettu viimeksi 150tkm kohdalla. Luultavasti on hyvin huollettu tuokin. Toki vähän noi muovirinkulajutut on mielessä.
Kulutus mulla tällä hetkellä 10,3l. Ajan motaria 15km töihin, ja kauppareissuja. Jos bensa on kallista ja kulutus hirvittää, on syytä katsella jotain muuta. Minä koen että ko. auto antaa edes jotain vastinetta rahalle.. kunhan toimii :lol:
Farkussa tilaa riittää, ensimmäinen autoni jossa kuskin penkkiä ei tarvi (eikä voikaan) vetää taka-asentoon. 184cm pituutta.
Mulla on mielestäni aika jäykkä ohjaus, huolto totesi sen olevan kunnossa. Pitäis melkein verrata toiseen samanlaiseen, ni tietäis onko eroa.
Toki autoni on 12 vuotta vanha, se on syytä pitää mielessä.
jallari kirjoitti:Vajaan 4 kk:n suhde takana..
Ostohetkellä 161tkm, Suomi-auto. Edellisellä omistajalla ollut 8v., aika tarkka ollut autostaan, huollettu metrolla, alusta suojattu, pidetyn näköinen ja oloinen. Jakohihna oli jäänyt tekemättä, vuodet tuli vastaan ennen kilometrejä. Ite sen sit vaihdatin. Huollot on arvokkaita.
Auto on mukava ajaa, ei valittamista. Ei mikään sportti raketti, vaikka tossa on laitettu madallus.
Laatikosta: Veljeni totesi että vaihtaa pirun eleettömästi, hällä aiemmin -99 zafira, en tiä onko sama laatikko, mutta oli kuulemma nykivämpi. Ja kylmän koneen 1. vaihto, kun on kirjoitettu sen olevan rusahtava, mulla hyvin hienostunut. Laatikkoöljyt vaihdettu viimeksi 150tkm kohdalla. Luultavasti on hyvin huollettu tuokin. Toki vähän noi muovirinkulajutut on mielessä.
Kulutus mulla tällä hetkellä 10,3l. Ajan motaria 15km töihin, ja kauppareissuja. Jos bensa on kallista ja kulutus hirvittää, on syytä katsella jotain muuta. Minä koen että ko. auto antaa edes jotain vastinetta rahalle.. kunhan toimii
Farkussa tilaa riittää, ensimmäinen autoni jossa kuskin penkkiä ei tarvi (eikä voikaan) vetää taka-asentoon. 184cm pituutta.
Mulla on mielestäni aika jäykkä ohjaus, huolto totesi sen olevan kunnossa. Pitäis melkein verrata toiseen samanlaiseen, ni tietäis onko eroa.
Toki autoni on 12 vuotta vanha, se on syytä pitää mielessä.
Mulla oli saksatuonti vajaan vuoden ja kulutus oli tosiaan 10l sisältäen kaikki.
Jos ei aja paljon ei oo väliä mut meillä tulee 20-35tkm/v nii oli jo melkeen pakko vaihtaa dieseliin.
Laatikkoon kuuluu tuo 1:sellä vedätys kylmänä pitkään liittyy päästö/kattien lämpenemiseen ja ärsytti ku meillä eka 500m nousua ja 2.5 bensa huutaa niinku 1.0 micra kaikki pelissä
Siitähän selviää ku muistaa painaa lumihiutaletta jokakerta ku lähtee kotoa mut ei aina jaksa.
Tomaatin oisin ottanu tohon 2.2:seenki mut ei saa pitää vaan väkisin heiluttaa tota keppiä bemarin kone ei ollu etes vaihtoehtona foorumin juttujen perusteella ku ei jaksa sahata 10-100s/joka käynnistys
Remmisyä kannattaa pitää huoli et vaihtuu 60tkm välein ja vaihtuu helposti itekki ku kone on oikeinpäin eikäse maksakkaan ku vajaa 200e opelilta haettuna.
Tosta ohjauksesta, voiko ton nopeuden mukaisen säätymisen toimimattomuus aiheuttaa jäykkyyden? Nesteet pysyy sisällä ja jurisee ääriasennossa, ja on se sentään kevyempi kuin sammuksissa.