Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Wagoner
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Wagoner »

Joo, eiköhän tuo kieli jo suht yleisestä tyyppiviasta ja viereisellä parkkipaikalla köllöttelee samanlainen huurteisilla takavaloilla :lol:[/quote]

Itse toissapäivänä liityin Opelistien iloiseen joukkoon. Auton ostin vähän käytettynä, käytännössä on kuin uuden veroinen, eli ajettu 22tkm ja vuosimalli on 05. Autohan on siis Astra Vagon 1,6 Enjoy ja värinä Ultra Blue. Olen ollut erittäin tyytyväinen, kulutus matka-ajossa on ollut melko tarkkaan 6, vähän vaihdellen molemmin puolin. No se tietenkin, että takavalot ovat huurteessa, täytynee 30tkm huollossa huomauttaa. Mielenkiintoinen ja hyödyllinen foorumi tässä muuten. Kiitokset ylläpidolle.
Kilsberi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kilsberi »

Kilsberi kirjoitti:
Piitu-78 kirjoitti:
dtiveccu kirjoitti:Onkos kellään vielä vaihdettu takuuseen raidetangon päitä H-astraan?
Toiselle puolelle vaihdettiin 30tkm huollossa. Epäilivät, että on ollut vikaa jo tehtaalta asti, kun näillä kilometreillä on vaihtokunnossa.
Joo, eiköhän tuo kieli jo suht yleisestä tyyppiviasta ja viereisellä parkkipaikalla köllöttelee samanlainen huurteisilla takavaloilla :lol:
Sorry... mitäköhän tää/mä sekoilen.... väärä kommentti väärään lainaukseen :oops:
VECTRA 2.8 V6 TURBO -08
elMisse
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja elMisse »

Juu Takavaloumpiot huurteessa täälläkin...
Toinen jo kertaalleen takuuseen vaihdettu. Pitänee mennä juttelemaan asiasta ja mahdollisista parannetuista umpioista putiikkiin taas. :yawn:
Hencca
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Hencca »

Noniin, 400km takana ja sähköpeilien säätö paskana... eli ei liiku ylöspäin kuin kädellä avittamalla. Onkos muilla samanlaista vikaa tullut eteen? Takavalot on tosiaan huurteessa, onkohan kenelläkään aftermarket firmalla jo tarjota kokotummia/mustia takavaloja farkkuun?
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Täällä ei havaintoa huuruista takavaloissa. Ainoa ongelma tähän mennessä on ollut se syksyn kosteilla keleillä ravistellut kytkin, nyt sekään ei vaivaa. Kilometrejä n. 33k
sama
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sama »

Mikähän tuossa takavalojen huurtumisessa on kriteerinä. Minun autossani ainakin pakkasella muodostuu pieni huurre läiskä valojen sisäpintaan joka sitten poistuu jonkun ajan kuluessa, samoin tapahtuu ajovalojen kanssa. Samoin tapahtui myös edellisessä autossani joka ei ollut Opel

Eikös se ole aivan normaali ilmiö.........vai
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

sama kirjoitti:Mikähän tuossa takavalojen huurtumisessa on kriteerinä. Minun autossani ainakin pakkasella muodostuu pieni huurre läiskä valojen sisäpintaan joka sitten poistuu jonkun ajan kuluessa, samoin tapahtuu ajovalojen kanssa. Samoin tapahtui myös edellisessä autossani joka ei ollut Opel

On aika normaalia mutta tuon takia monella merkillä niitä vaihdellaan takuuseen. Eihän ne korjaannu kuin rakennetta muuttamalla todella tiiviiksi.
2.0t Re85
sama
'Admiral'
'Admiral'

Jaa a mulla on kyllä ollut sellainen käsitys että tuo huurtuminen johtuu lämpötilan vaihtelusta, eli kun takavalon lasi on ensin alkuun kymä ja sitten sytytetään valot niin kylmä ja lämmin aiheuttaa kosteuden kanssa huurretta.

Ja tuo johtuu tietenkin myös siitä että volokokonaisuus ei ole eikä saa olla täysin ilmatiivis, vaan se on ilmanvaihdolla jotenkin järjestetty että kosteus pääsee pois. Voin kyllä olla väärässäkin :(
JJunior
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JJunior »

sama kirjoitti:Jaa a mulla on kyllä ollut sellainen käsitys että tuo huurtuminen johtuu lämpötilan vaihtelusta, eli kun takavalon lasi on ensin alkuun kymä ja sitten sytytetään valot niin kylmä ja lämmin aiheuttaa kosteuden kanssa huurretta.

Ja tuo johtuu tietenkin myös siitä että volokokonaisuus ei ole eikä saa olla täysin ilmatiivis, vaan se on ilmanvaihdolla jotenkin järjestetty että kosteus pääsee pois. Voin kyllä olla väärässäkin :(
Niin no tosiaan pitäishän siellä kyllä olla jonkinlainen tuuletus. Monesti huoltoon tulee autoja joihin asiakkaat itse vaihdelleet polttimoita ja sitten on takakannet rikottu tai laitettu väärin ja heti kosteutta umpion sisällä.
2.0t Re85
Kilsberi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kilsberi »

sama kirjoitti:Mikähän tuossa takavalojen huurtumisessa on kriteerinä. Minun autossani ainakin pakkasella muodostuu pieni huurre läiskä valojen sisäpintaan joka sitten poistuu jonkun ajan kuluessa, samoin tapahtuu ajovalojen kanssa. Samoin tapahtui myös edellisessä autossani joka ei ollut Opel

Joo, ei se nyt ihan noin vähäistä kyllä ole... ellei sitten sinulla :wink:

Mulla ainakin auton pesun tai ajon jälkeen esim sateella huomaa selkeästi, että huurteessa ovat ja jopa märät, joten selkeä valmistusvika on kyseessä... ja onnekshan noi takuuseen kuitenkin menee -(z)-
VECTRA 2.8 V6 TURBO -08
sama
'Admiral'
'Admiral'

Eipä siinä mitään, täytyypä seurailla noita omia takavaloja ja hyvähän se on jos kerran uusiin vaihtavat. Kyllähän se kriittinen raja varmaan on siinä että valoissa alkaa ilmetä selviä vesipisaroita tai niinkuin edellisessä autossani jossa oli jo 1cm selvää vettä valon ala laidassa.

Kun tuo valo muuten sitten takuisiin vaihdettiin kertoi huoltomies että tästä se johtuu ja näytti putkenpätkää joka oli uudessa umpiossa n5cm pitkä, vetensä sisään päästävässä umpiossa tuota putkea ei ollut ollenkaan, joten kehitetty oli tuoltakohden. Ja auto ei ollut Opel.
Solex
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Solex »

Mukava pömpeli tuo astra. Itse olen omistanut 1.9 Vectran ja 1.9 Cosmo Astran eikä kummassakaan ole ollut senkummempia murheita. Joku pikkujuttu on tullut takuuna korjautettua muttei niistä mitään haittaa ole ollut.

Nykyvehkeen (150hp) kulutus 5.5-6.1 litraa ajo-olosuhteista riippuen. Joku sininen se on, aika tumma..ois voinu ottaa sellaisen punaisenkin ku ois kantti kestänyt..Valot vois kyllä vaihtaa..
KL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja KL »

Wagoner kirjoitti:Joo, eiköhän tuo kieli jo suht yleisestä tyyppiviasta ja viereisellä parkkipaikalla köllöttelee samanlainen huurteisilla takavaloilla...
Täällä myöskin ovat aika-ajoin huurteessa nuo takavalot. Aikanaan kyselin maililla asiasta paikallisesta merkkiliikkeestä mutta eivät koskaan vastanneet. Täytyy lähiaikoina hiillostaa lisää 8)
Astra Wagon Enjoy 1.6 Twinport -05 >> Astra Wagon Enjoy Comfort -08 1.6 Easytronic
Larvanto
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Larvanto »

tänää kävi astra 60 tkm huollossa, 350e huolto + 40e jarrunesteitten vaihto..

huomasin viime viikolla että ajovalojen pissapojat ei ulostaudu ruikkiin pissaa valoille ja sanoin että kattovat siinä huollossa että onko ne vaan jäässä/jumissa vai mikä, no syyks paljastu että ne piti ohjelmoida käyttöön :S onkoha ne sit koko 30 tkm aikana mitä oon tolla pöristelly niin ollu pois käytöstä, en oo ainakaa huomannu :D
viime viikol oli sen verra loskapaskakeliä että oli pakko huoltoasemalle pysähtyy pesee lamput kun ei nähny enää mitään ja siinä tajusin että ei pissapojat skulaa..

sit sanoin siinä että kytkin ravistelee niinku varmaa melkei kaikissa uusis astroissa niin huoltomies sano että GM on ilmottanu et keväällä/kesällä tulee uudet toimivat kytkimet. ja ennenku ehin ees kysyyn että mites se kytkimen korjaus sit kun mulla on takuuki jo ummessa niin sano että se GM:n suunnalta kyselee et jos sais halvemmalla/ilmaseks sen kytkimen uusittua :|

jäi kyl iha hyvä maku tosta tampereen hatanpään metro-autosta suuhu :)
Astra -04 1.6 Cosmo
Himmeli
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Himmeli »

Komee foorumi teillä. Ajattelin ihan rekisteröityä.
Tääläkin astra tilattu, kerkesin just ennen ku julkasivat sen face-liftin (lokakuus) jote tulee vielä tätä nykystä mallia oleva. Erot tosin näyttäs olevan pieniä, joten tuskin tolla ny mitään väliä on...
Tiistaina rekisteröidään ku en halunnu siitä 06 mallista, maahan on tullu viime perjantaina. Ilmeisesti auto on ollut hyvä ku ei kauheesti täälä foorumillakaan siitä haukkuja löydy, toivottavasti huolettomia kilometrejä edessä. Pikkasen kuumeinen olo odottellessa :D
Vastaa Viestiin