En jaksanut lukea kaikkia vastauksia läpi, joten jos on jo aikaisemmin sanottua, kuten varmaan on, niin olen pahoillani.
Eli, korjaus ei saa maksaa yli 15% sovitusta korjausarviosta ILMAN että siitä ilmoitetaan asiakkaalle. Siitä lähdetään liikkeelle.
Ja itse kun kaikenlaisia maalla liikkuvia härveleitä korjaillessa tulee törmättyä myös siihen että kun vika on helppo korjata. Kunhan sen vain ensin löytää. Itse etsin vikaa eräästä 15v. vanhasta kuorma-autosta 11h. Varsinainen korjaus ei siihen päälle paljon kestänyt, noin 3h. Ok, homma kunnossa, auto pihalle ja puhelu asiakkaalle. Haki auton ja laskua perään. Sitten se itku alkoi. "miten voi kestää, parin tunnin homma jne..." Joo, helppo se on tehä, kun tietää mitä pitää tehä! kyseistä vikaa etsittiin valmistajan edustajan kanssa, useiden sähkömieskolleegoiden kanssa, ja lopulta vika löytyi.
Ja ihanaksi kaiken kaikkiaan homma meni siinä, kun vikoja olikin 2kpl. Ja kun edes ajoneuvoa kuljettanut henkilö ei tiennyt että miten sen laitteen pitäisi toimia, niin piti sekin opetella kantapään kautta. Loppujen lopuks aikaa meni n.14h, asiakas suostui maksamaan siitä n.5h. Ja loput 9h otin omaksi tappioksi, siis siinä että jäi henk.koht. boonukset saamatta. Eli jos vika on niin helppo korjata niin miksi asiakkaat ei tee sitä itse? Ja tästä työstä voi vielä sen verran sanoa, että toi 14h. tehtiin todella tiukasti töitä, ei menny venyttelyn puolelle, joten siitäkään ei hurjia lukemia voi syyttää. Eli asiakkaat voisi olla hieman ymmärtäväisempiä.
Okei, ne siitä maksaa mutta tosiaan jos on niin helppoa, tehkööt ite, eikä nassuttais kun palveluksesta joutuu vielä maksaa jotai. Osat ei tullut kuitenkaan ko. työhön maksamaan juuri mitään, joten se ei kyseistä firmaa olisi kaatanut.
Tämä esimerkkinä siitä, että vaikka todellinen vika on helppo, sen löytäminen ja oikeaan paikkaan sijoittaminen ei välttämättä sitä ole. Joten kärsivällisyyttä. ja oikeasti monet firmat voisi parantaa tuota asiakkaan ja yrityksen välistä kommunikaatiota, lähtien siitä kun asiakas soittaa että onko aikaa aina siihen että luovutus ja maksu on tapahtunu.
Pahoittelen kirjoitusvirheet, kielioppivirheet ja OffTopicit.
UGH! Olen puhunut