Opel vectra 2.0i farmari -99
Opel vectra 2.0i farmari -99
Kysyisin kokemuksia kyseisestä autosta. Kaupat olisi melko lähellä kun uskaltaisi tehdä ratkaisun. Kyseisellä versiolla aj. 208 tkm. Onko moottorin kanssa ollut ongelmia? Mitenhän ilmastoinnin kanssa? Pintapuolisesti en havainnut ruostetta vaik opelin perusongelmahan se on... Onko jakopään uusinta 2 litran koneessa myös 60tkm? kertokaahan mielipiteet! Itsellä kokemusta vaan 2.0 8v koneesta.
Kertokaahan käyttökokemuksia noista B Vectroista. Itse kanssa katsellut jos vaihtais Bemarin farkku Vectraan tai Astraan. Tietäisi vähän katsella vikoja ym.
Astra G
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
Ex: Kadett E 1.8i GT, Kadett E 1.3 LS, Corolla 1,3, BMW E46 316i, Vectra B 2.0 CD Sport, Omega B MV6, Astra F 1.6 8V GLS, Astra F 1,6 16V GL
E46 bemua en lähtisi vaihtamaan b vectraan tai g astraan, ehkäpä uudempikorisiin voisi harkita. Mutta kyllä siinä tapahtuu sellainen romahdus auton laadussa ja laatuvaikutelmassa, että voipi ruveta vähäsen harmittamaan kauppa.
Itse tiedän ainakin bemun, kun vaimoke sellaisella faceliftatulla ajelee. Täysin ongelmaton peli ollut tähän mennessä ja laatu huokuu pirssistä edelleen, esim. alusta on 100tkm ajon jälkeen täysin äänetön.
Itse ajan -99 b2 sporttivarustellulla vectralla. Eikai niissä sen suurempia vikoja ole, muutamia ärsyttäviä ominaisuuksia kylläkin.
-ajoasento nykyautoon tottuneelle ei niin hyvä, ei kyllä ole ihan huonokaan
-kuskin penkki natisee, tuo täytyy joskus oikeasti ottaa autosta ulos ja ruiskia surutta jotai dödöä kaikkiin liikkuviin osiin.
-Tihkutahdin säädön puuttuminen (saattaa olla jotenkin piilossa ja helposti "ohjelmoitavissa, mutta en ainakaan sellaista ole löytänyt) on ainakin nyt sateilla ihmetyttänyt, esim. E46 bemussa tuo toimii kuin ajatus, säätyy nopeuden mukaan ja liikennevaloihin pysättäessä menee "jatkuvasti pyyhkivästä moodista" automaattisesti tihkulle.
-Alustassa löysiä osia ja kattopelti on irti tukirangoistaa, nämä saa kylläkin askartelemalla kuntoon.
tkarttun:
Hintaluokasta sen verran, että tuollainen 200tkm ajetun vecen hinta ei sitten oikein missään tapauksessa ala kasilla tai sitä suuremmalla numerolla (jossei alla pyöri jotkut megahelmet isot alupallot uusilla renkailla tai muussa vastaavassa tapauksessa). Ja jos siitä joskus eron haluat, niin ilmaiseksi joudut antamaan.
Mutta kaikesta huolimatta olen sitä mieltä ettei tuolle rahalla oikein mitenkään saa parempaa vastinetta (paitsi osaaville käsille AVK:n pihalta), mutta yli 10ke hintaluokassa katselisin jo -01 -> mondeoa.
Juu ja se jakohihnan vaihto on 60tkm välein.
edit: hintajutskan nimimerkki muutettu oikeaksi
Itse tiedän ainakin bemun, kun vaimoke sellaisella faceliftatulla ajelee. Täysin ongelmaton peli ollut tähän mennessä ja laatu huokuu pirssistä edelleen, esim. alusta on 100tkm ajon jälkeen täysin äänetön.
Itse ajan -99 b2 sporttivarustellulla vectralla. Eikai niissä sen suurempia vikoja ole, muutamia ärsyttäviä ominaisuuksia kylläkin.
-ajoasento nykyautoon tottuneelle ei niin hyvä, ei kyllä ole ihan huonokaan
-kuskin penkki natisee, tuo täytyy joskus oikeasti ottaa autosta ulos ja ruiskia surutta jotai dödöä kaikkiin liikkuviin osiin.
-Tihkutahdin säädön puuttuminen (saattaa olla jotenkin piilossa ja helposti "ohjelmoitavissa, mutta en ainakaan sellaista ole löytänyt) on ainakin nyt sateilla ihmetyttänyt, esim. E46 bemussa tuo toimii kuin ajatus, säätyy nopeuden mukaan ja liikennevaloihin pysättäessä menee "jatkuvasti pyyhkivästä moodista" automaattisesti tihkulle.
-Alustassa löysiä osia ja kattopelti on irti tukirangoistaa, nämä saa kylläkin askartelemalla kuntoon.
tkarttun:
Hintaluokasta sen verran, että tuollainen 200tkm ajetun vecen hinta ei sitten oikein missään tapauksessa ala kasilla tai sitä suuremmalla numerolla (jossei alla pyöri jotkut megahelmet isot alupallot uusilla renkailla tai muussa vastaavassa tapauksessa). Ja jos siitä joskus eron haluat, niin ilmaiseksi joudut antamaan.
Mutta kaikesta huolimatta olen sitä mieltä ettei tuolle rahalla oikein mitenkään saa parempaa vastinetta (paitsi osaaville käsille AVK:n pihalta), mutta yli 10ke hintaluokassa katselisin jo -01 -> mondeoa.
Juu ja se jakohihnan vaihto on 60tkm välein.
edit: hintajutskan nimimerkki muutettu oikeaksi
Muutama kommentti edelliseen:
> ajoasento omasta mielestä hyvä verrattuna samanikäisiin, saa pitempikin kuski penkin riittävän etäälle
> autoa pitää verrata samanikäiseen eikä uuteen
> älä nyt ainakaan sitten Mondeota katsele...
> tilaa enemmän kuin E46 farmaribemarissa
> kone kestää kun muistaa huoltaa
> ajoasento omasta mielestä hyvä verrattuna samanikäisiin, saa pitempikin kuski penkin riittävän etäälle
> älä nyt ainakaan sitten Mondeota katsele...
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Jaku kirjoitti:Muutama kommentti edelliseen:
> älä nyt ainakaan sitten Mondeota katsele...![]()
Ei se penkin riittävä etäisyydensäätö oikeen tee autuaaksi, jossei yletä rattiin
No, on tuonkin ikäisissä autoissa kunnollisia ajoasentoja saatavilla. Esim. edellä mainitut mondeot ja bemut.
Mulla oli edellistä autoa ennen -01 V6 mondeo ja ei siitä jäänyt paha maku, tosin kyllä siinäkin oli ärsyttäviä ominaisuuksia kuten esim. autom ilmastointi puhalsi aivan vailla logiikkaa ja taisi se olla vähän äänekkäämpikin kuin vectra, tosin vectra on tuore tuttavuus ja 16" kitkoilla, mondeon alla pyörivät kesät-talvet 18". Jotain saattaa nuo ovien ruostumisetkin haitata ja vetarin kumien irtoilu, mutta kyllä ne jo menee ominaisuuksiin, eikä niistä minulle ainakaan mitään haittaa ollut.
E46 bemu ei ole mikään iso auto, mutta ei ole kyllä vectrakaan. Vectrassa on kyllä kivan kokoinen takaluukku, siis ainakin 5-ovisessa.
Varmastikin kaikki henkeenjavereen opelistit jaksavat hehkuttaa opelin koneiden kestävyydellä, mutta eiköhän ne melkein kaikissa nykyautoissa kestä auton iän perushuolloilla ?
Minun autooni on ainakin perushuoltojen lisäksi tehty ventiilivarren kumien vaihto.
Opelit kiinostaa enemmän tämän foorumin takia (apua löytyy aina joka asiaan), itsellä oikeestan vain hyviä kokemuksia opeleista (Bemariin survonut 1.5vuoden aikana melkein 2000€ korjauksiin + kahdet uudet renkaat). Tiedän kyllä tuon arvonalennuksen mikä Opeleissa on.
Toista käyttis Bemaria en osta, aivan liian kallis pitää, sitä laatua en tuosta autosta ole löytänyt ja oulun Wetterillä huono palvelu kun siellä pari kertaa olen käynyt vikakoodeja nollaamassa (Tämä sulkee pois Bemarit, Volvot ja Rellut.) Taunukset kyllä ohitan suosiolla, mitä jää enää jäljelle??
Tuolla rahalla mikä Bemarista saan niin saa 01- Vectran tai Astran "kaikila" varusteilla.
Palehti
Vaihdetaan autoja?
Toista käyttis Bemaria en osta, aivan liian kallis pitää, sitä laatua en tuosta autosta ole löytänyt ja oulun Wetterillä huono palvelu kun siellä pari kertaa olen käynyt vikakoodeja nollaamassa (Tämä sulkee pois Bemarit, Volvot ja Rellut.) Taunukset kyllä ohitan suosiolla, mitä jää enää jäljelle??
Tuolla rahalla mikä Bemarista saan niin saa 01- Vectran tai Astran "kaikila" varusteilla.
Palehti
Vaihdetaan autoja?
Astra G
Vaihdetaan vaan.E Raketti kirjoitti:Opelit kiinostaa enemmän tämän foorumin takia (apua löytyy aina joka asiaan), itsellä oikeestan vain hyviä kokemuksia opeleista (Bemariin survonut 1.5vuoden aikana melkein 2000€ korjauksiin + kahdet uudet renkaat). Tiedän kyllä tuon arvonalennuksen mikä Opeleissa on.
Palehti
Vaihdetaan autoja?
Eivaan, ajelen nyt tuon hintaisella autolla. Sitten joskus kun lainaamatta pystyn auton vaihtamaan huomattavasti parempaan, niin sitten katellaan uusiksi. Rahan lisäksi autonvaihto vaatii vähän moraalittomuutta iskeä ne kaikki ansaitut rahat siihen peltikotteroon, jonka arvo on 2-3 vuoden päästä karmeasti pienempi kuin ostaessa, jossain tapauksessa auton rahallinen arvo on puolittunut
En muuten osoittanut sinulle tuota ekan vastauksen hintajuttua (siis sitä ei ollut tarkoitus osoittaa sinulle
Joo, olisi tuohon bmw juttuun tietenkin voinut ja pitänyt lisätä se, että ei nekään todellakaan ole täydellisiä autoja. Mutta itse jaksaisin vielä kyllä väittää että ne on laadukkaita pelejä, tietenkin pitää muistaa että omat kokemukset ovat tuosta vaimokkeen autosta joka on kyllä todella kevyessä käytössä ja ehkäpä osaltaan sen vuoksi säilynyt hyvin. Kyseistä bemua normaalien huoltojen (huollot = määräaikaishuollot ja ajovalojen polttimot) lisäksi korjattu 0eurolla. Tuohon faceliftiin on varmaankin aika monet tyyppiviat (ainakaan alatukivarret tjsp eivät ole oireilleet mitenkään) jo korjattu. Muttajuu arvonalennus tässäkin autossa on kahden vuoden aikana ollut jotain karmeaa.
Ei opeleissa välttämättä arvonalennus sen suurempi ole kuin muissakaan autoissa, mutta pitää ostaessa muistaa ettei niistä kannata maksaa mitään älytöntä.
Se laadullinen "romahdus" on varmaan tosiaan noita pikkujuttuja joita ei edes huomaa esim. juuri pyyhkijöiden tihkun säätö...
Mutta farkku pitää nyt saada ja mielellään vielä halvempi että pystyy maksamaan lopun autolainan pois ja hakemaan lainaa asuntoon...
Kaverin 1.6 G Astra farkulla kävin jo ajamassa ja ihan ok auto tuntui olevan, eiköhän tuo Vectra ole samankaltainen ajaa.
Mutta farkku pitää nyt saada ja mielellään vielä halvempi että pystyy maksamaan lopun autolainan pois ja hakemaan lainaa asuntoon...
Kaverin 1.6 G Astra farkulla kävin jo ajamassa ja ihan ok auto tuntui olevan, eiköhän tuo Vectra ole samankaltainen ajaa.
Astra G