-96 astra ja kansipahvin vaihto.

Keskustelua Opeleista
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

-96 astra ja kansipahvin vaihto.

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Eli toi ois mahdollisesti mennyt ku ruikkii öljyä,ei vielä tiedetä onko öljypohjan tiiviste vai tuo öljypumpun tiiviste.Onko mimmonen homma vaihtaa?konehan on 1.6 8v ykspisteruutta.Soitin huvikseni länsiautoon ja kysyin ni 850e oli hinta arvio,aika kallis mun mielestä.
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Omasta mielestä ei paha, mutta...

jakopää irti, pakoputki irti, öljypohja irti, pumppu käteen, tiivistepinnat puhtaaksi ja uusi tiiviste.

Samalla saa uusia jakopään, öljypohjan tiivisteen, tarkistaa öljypumpun toiminnan ja välykset.. 8)

Jos ei itse tee, tulee kalliiksi... :cry:
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Minulla meni vastaavan ikäisestä Astrasta öljypumpuntiiviste. Kone tosin oli x18xe. Noin 450e tuli maksamaan, öljypohjan tiivisteet, kampuran stefa jne uusittiin samalla. Ecotecciin oli tullut uudempi ja kuulemma kestävämpi tiiviste, joka myös Astraan laitettiin.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Juken kirjoitti:Minulla meni vastaavan ikäisestä Astrasta öljypumpuntiiviste. Kone tosin oli x18xe. Noin 450e tuli maksamaan, öljypohjan tiivisteet, kampuran stefa jne uusittiin samalla. Ecotecciin oli tullut uudempi ja kuulemma kestävämpi tiiviste, joka myös Astraan laitettiin.
Mites sulla todettiin toi öljypumpun vuoto?Vuotiko reilustikki ulospäin ja tuliko jakopään alta sitä öljyä?Mulla nyt onneks näyttäs siltä et on vaan öljypohjantiiviste mennyt,joku sitä on yrittänyt jollain tiivisteliimalla korjailla jo.
Nii ja mulla on jakopää onneks kuiva,huomennahan sen saa tietää sit.
Kosla
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kosla »

timppa1 kirjoitti:
Juken kirjoitti:Minulla meni vastaavan ikäisestä Astrasta öljypumpuntiiviste. Kone tosin oli x18xe. Noin 450e tuli maksamaan, öljypohjan tiivisteet, kampuran stefa jne uusittiin samalla. Ecotecciin oli tullut uudempi ja kuulemma kestävämpi tiiviste, joka myös Astraan laitettiin.
Mites sulla todettiin toi öljypumpun vuoto?Vuotiko reilustikki ulospäin ja tuliko jakopään alta sitä öljyä?Mulla nyt onneks näyttäs siltä et on vaan öljypohjantiiviste mennyt,joku sitä on yrittänyt jollain tiivisteliimalla korjailla jo.
Nii ja mulla on jakopää onneks kuiva,huomennahan sen saa tietää sit.
Mulla öljypumpun vuoto todettiin siten, että pestiin moottori, auto käyntiin ja tutkittiin, mistä alkaa tihkua. Tyhjäkäynnillä ei mistään, mutta heti kun kierroksia nosti, rupesi sieltä jakopään takaa valumaan öljyä. Olihan se aikanen remontti, mutta onneksi autoliike makso sen. Koneena X18XE.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Nonni eli öljypohjan tiiviste siel vuosi.Mutta lisää kivaa tiedossa.Kansipahvi on palanut ja vuotaa öljyä ulospäin et sillai.Halpa remppa tiedossa 700-1000e ois hinta arvio.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Mitä porukka on maksanut kansipahvin vaihdosta 1.6 8v koneessa?Musta toi 700-1000e on aikalailla liikaa.ja missä ootte käyttänyt espoo helsinki vantaa akselilla?
Toi 700-1000e on pohjoishelsingin auton arvio.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Noni eli päädyin siihen tulokseen että teen itte rempan.Tarviiko venat purkaa pois ku vie kannen koneistamolle?Onko tossa jotain huomion arvoista tossa rempassa mitä tulee ottaa huomioon???
Aattelin seuraavat osat vaihtaa onko jotain muuta mikä kannattaa vaihtaa?

-yläpään tiivistesarja täydellinen
-kannenpultit
-jakopää vesipumppuineen ja rullineen
-pakosarjan pinnapultit ja mutterit
Nokan ja kampuran stefat näytti olevan ehjiä,eli ei vuoda ölkkää.
Nii ja tietysti uudet jäähdytin nesteet ja öljyt.
Matzi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Matzi »

timppa1 kirjoitti:Mitä porukka on maksanut kansipahvin vaihdosta 1.6 8v koneessa?Musta toi 700-1000e on aikalailla liikaa.ja missä ootte käyttänyt espoo helsinki vantaa akselilla?
Toi 700-1000e on pohjoishelsingin auton arvio.
Itselläni G astra X16SZR koneella (kun tuo sinun taitaa olla X16SZ eli siis käytännössä aivan sama kone) ja kansipahvi vaihdettiin tässä syksyllä kun rupesi paisarissa pulputtamaan. Siihen pahvin menoon en ole syytä keksinyt mutta samapa tuo. Joka tapauksessa päädyin teettämään homman eräällä tutulla, mutta parista korjaamosta (ei merkkiliike) moiselle kuitenkin hintaa aluksi kyselin ja noin 450-500e olisi homman arvioitu hinta ollut kannen oikasuineen ja venttiilien läppäyksineen sekä venttiiilivarren kumien vaihdolla (ei niissä vikaa ollut mutta ajattelin samalla vaihdattaa kun 115tkm tuolloin mittarissa). Eli kyllä hieman kalliilta kuulostaa tuo 700-1000e. Tosin itse kyselin hintaa tampereen seudulta.

PS. Näissä 8v koneissa ei noiden venttiilivarren kumien kanssa ole kai pahemmin ongelmia ollut mutta jos enemmän ajettu niin kannattaa nekin varmaan vaihtaa kun eivät juuri mitään maksa niin ei tule ongelmia jatkossakaan.
Bena
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Bena »

Itse suosittelisin että laitatat kerralla kaikki kuntoon koneistamo reissulla, erityisesti jos meinaat pitää autoa vielä rempan jälkeen. Eli venttiilien hionta, istukkarenkaiden koneistus ja väljät ohjaimet vaihtoon. Varsinkin kun se ei 8V tapauksessa muutamaa kymppiä suurempaa lisää koneistamolaskuun tee.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Niin no täytyy miettiä tota.Kyllämä autoa aattelin jonki aikaa pidellä et saa nähä.
miku127
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja miku127 »

Kun kerta remonttia teet niin vaihda nyt ne stefat kans. yleensä yläpääntiivistesarjas on jo toi nokan stefa mukana. pistä nyt uudet tulpat kun vanhat täytyy kuitenkin kiertää pois.
Termostaatti ehkäpä. ainakin jos on jakopään kotelon alla niinkuin joissain koneis.
Ja tosiaan jos autoa meinaa pitää niin kansi kuntoon eikä pelkkää plaanausta.
Ja kysy koneistamosta miten he haluavat kannen sinne vietävän, neuvovat kyllä ja osaavat sitten myös laskuttaa(ylimääräisten purku ja kasaus)... Ja varmista että pyöristävät palotilan reunan koneistamossa, ettei tule nakutus onkelmia. Tai sit teet sen itse ennen asennusta.
2x Calibra -91, Kadett C -78
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Joo.Kansi käy koneistamolla vaan plaanauksessa.Mä ite läppään venat ja vaihan ohjurinkumit ja tosiaan tarkotuksena on vaihtaa myös stefat ku kerta sarjassa ne mukana tuli.Maanantaina pääsis purkamaan.
SPM
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja SPM »

Auto kuntoon ja toivottavasti tulee kerrasta kaikki kuntoon.. Itellä sama pata mutta ei vielä mitään ongelmia. Kivaa joulun odotusta ja hyvää uuttavuotta.
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'

Eli huomenna alan purkamaan kantta pois.Oisko kellään vinkkiä pakosarjan mutterien avaamiseks?On niin pahan näköset et tuskin on toivoa saada kovin helposti auki.Pinnapultit on kutistunut melkein olemattomiin ja samoin mutterit.
Onko muilla ollut ongelmia noitten pulttien ja muttereidenkaa ja miten saitte auki/pois kannesta pinnapultit?
Kitoosh etukäteen
T:Timppa.
Vastaa Viestiin