Omegan äänentoisto
Löytyykö teknistä tietoa Omegan alkuperäisestä äänentoistosta?
Kaiuttimista, soittimesta?
Malli on CD. (jos sillä jotain merkitystä)
Olenko ymmärtänyt oikein, että edessä on 2-tie erillissarja ja takana ovissa keskiääninen ja diskantti yhdessä?
Tarkoitus olisi lisätä subbari+vahvistin järjestelmään, mutta löytyykö linjalähtöä soittimesta?
Jälkeenpäin on vielä soitin varustettu cd-vaihtajalla.
Kaiuttimista, soittimesta?
Malli on CD. (jos sillä jotain merkitystä)
Olenko ymmärtänyt oikein, että edessä on 2-tie erillissarja ja takana ovissa keskiääninen ja diskantti yhdessä?
Tarkoitus olisi lisätä subbari+vahvistin järjestelmään, mutta löytyykö linjalähtöä soittimesta?
Jälkeenpäin on vielä soitin varustettu cd-vaihtajalla.
B-omegassa on edessä 2-tie sarja 6.5" basso/keskiäänisellä ja takana 2-tie sarja ...olisko 5.25" vaimikäsenyon basso/keskiäänisellä. linjoista en tiedä , todennäköisesti ei ole alkuperäisessä soittimessa semmoista hienoutta.
Itse revin ja hävitin alkuperäisen mankan niin nopeasti etten edes muista koko tapahtumaa

<font size=-1>[ This Message was edited by: simo.n on 2003-03-16 21:05 ]</font>
Itse revin ja hävitin alkuperäisen mankan niin nopeasti etten edes muista koko tapahtumaa

Näin oli... takaovissakin on erillis sarja mutta pienemmällä keskiäänellä ku edessä....On 2003-03-16 20:57, simo.n wrote:
B-omegassa on edessä 2-tie sarja 6.5" basso/keskiäänisellä ja takana 2-tie sarja ...olisko 5.25" vaimikäsenyon basso/keskiäänisellä. linjoista en tiedä , todennäköisesti ei ole alkuperäisessä soittimessa semmoista hienoutta.
Aika paskoja ne alkuperäiset pahvikartiolliset kajarit... Jossei pahvi kastu ja veny nii sitte ruostuu kela kiinni ja rahina alkaa kuulua koppiin....
Itse oon kans istunu toistaiseksi kilvettömässä Bomegassa ja kyllä itku meinaa päästä kun laittaa orkkisration päälle: Nylon Beat kuullostaa äänellisesti M.A. Nummiselta jonka johdosta ainakin meikäläinen paiskaa kyseiset orkkisämyrit hyvin äkkiä kohti lähintä coroll... hups, roskista.
Suosittelen koko kauitinsatsin vaihtamista edes vähän laadukkaammilla. Subbari ja vahvari ei korvaa millään huonoa yläpään toistoa...
minulla on kyllä positiivisa kokemuksia b omegan vakio äänentoistosta. pitää muistaa kuitenkin asioiden suhteellisuus (en väitä, että ois yhtä hyvät kun jotkut kaupasta haetut hi-fit). V6 GTS:ssä oli kyllä paremmat, mutta esim. vuoden '00 525d bemarissa selkeesti huono äänisemmät (tämän totesi auton omistajakin). ja toi meidän kosla on '95, että on kerenny elementit maatua kauemmin ku bimmeris.
ainut mikä ei miellytä on, että antenni ei saa oikein hyvää signaalia...jossain päin varmaan kosketushäikkää...
ainut mikä ei miellytä on, että antenni ei saa oikein hyvää signaalia...jossain päin varmaan kosketushäikkää...

Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Ei niissä mielestäni mitään merkittävää vikaa ole. Jakotaajuudet on hieman huonosti valittu, mutta soittimesta saa leikattua bassoja pois ja diskantti ei hirveän pahalta kuulosta.
Täytyy todeta kyllä, että uusia tekisi mieli, mutta budjetti heikossa teossa...ja poltteet liian kovat odottamaan!=)
Vuosimalli on 94 ja käytössä niitä ei ole "rääkätty", vaikka vanhat ovatkin.
Kai sitä täytyy ensin koittaa ja vasta sitten uskoa.=)
Jos sitä linjalähtöä ei soittimesta löydy, mutkistuu homma huomattavasti..
Täytyy todeta kyllä, että uusia tekisi mieli, mutta budjetti heikossa teossa...ja poltteet liian kovat odottamaan!=)
Vuosimalli on 94 ja käytössä niitä ei ole "rääkätty", vaikka vanhat ovatkin.
Kai sitä täytyy ensin koittaa ja vasta sitten uskoa.=)
Jos sitä linjalähtöä ei soittimesta löydy, mutkistuu homma huomattavasti..
Nämä on näitä kysymyksiä että mikä kullekin riittää. Itse olen monta vuotta hifiä harrastanut ja luonnolliseen äänentoistoon yrittänyt antaumuksella perehtyä ja sen johdosta tulin siihen lopputulokseen että omegan vakiosatsit tuli tiensä päähän. Hommasin eteen Rainbowin testivoittaja-2-tie-erillissarjan (Autosound Technical Magazine 1/2000) hintaan 125€ ja saksasta mp3-soitin hintaan 350€. Soundi on vakiosatseihin nähden MERKITTÄVÄ ja jo näilläkin pärjää.
Asennus oli helppoa, käytin auton alkuperäisiä kaiutinpiuhoja ja asennuspaikkoja.
Asennus oli helppoa, käytin auton alkuperäisiä kaiutinpiuhoja ja asennuspaikkoja.
-
WalesinApina
- 'Kapitän'

Tuo hiilipsin surkea org.soitin vaihtui samaten heti Alpinen laatumalliin.Näin oli... takaovissakin on erillis sarja mutta pienemmällä keskiäänellä ku edessä....
Aika paskoja ne alkuperäiset pahvikartiolliset kajarit... Jossei pahvi kastu ja veny nii sitte ruostuu kela kiinni ja rahina alkaa kuulua koppiin....
Nuo Omega B:n takaovien ämyrit ovat surkeat - tarkoituksena on korvata ne parempilaatuisilla 2-tie kaiuttimilla. Onko joku purkanut takaovien ovipahvin ja mitannut kaiuttimen koon?
Kun kyseessä on farkku niin löysin kohtuuhintaisen (60 €) putkimallisen subin joka sopii hyvin takakonttiin pöyränkotelon päälle.
Mitenkäs tuolle subille syötetään signaalia, erillisellä jakovahvistimella?