omistan opel vectra 2.0 gl vm 89, on ruvennnut keskuslukitus reistailee, ei ole kaukosäädöllä vaan avaimella aukeaa, mutta tosi hankalasti!!! kertokaa hyvät immeiset missä on vika ja miten voi korjata?
alussa toimi ihan normisti... nyt saa vääntää avainta hampaat irvesä.. todella luja saada oveja auki.. sit takaovet eivät toimi ollenkaan.. olisko niksejä?
eikö ole viisaita vectran asiantuntijoita? mikä nuissa v..... keskuslukoissa on vikana vai pitääkö kokonaan vaihtaa merkkiä ja autoa? kuskinlukkoa saa kunnolla vääntää että aukee. voiko niitä rasvata mistään vai mitä niille tehdään...
saattaahan se ite lukkopesä olla loppunsa eellä! itellä meni joskus haittoja poikki ja oli aika jumissa.. toimiiko keskuslukitus vänkärinovesta tai perälunkasta?
itsellä oli samanlainen "vika" viimeviikolla eli kun laitoin kuskin ovesta lukkoon niin ei auennut takaluukusta eikä vänkärin ovesta. selitys: ovissa on murtolukko eli kun käännät kuskinoven lukkoon silleen että aven jää vaaka-asentoon se on murtolukossa. eli kun avain on kulunut niin haitta levyt jää niin sanotusti murtolukko asentoon jolloin ei toimi mistään ovesta. korjaus: uusi avain ja teettää se hieman leveämmäksi kun entinen(se ei vaan sitten käy virtalukkoon), näin korjaantui mulla.
VÄNKÄRIN LUKKO JA TAKAKONTIN LUKKO toimii normaalisti ja menee ovet lukkoon... kuskin oven lukko on niin jumissa, että saa tosissaan vääntää avainta, että ovet aukee.. tarviiko rasvaa, vai miten toimia?
no ilmeisesti se koko lukkosylinteri on sökö ota se lukkosylinteri irti ja vie johonkin lukko liikkeeseen niin ne sarjoittaa sen uudelleen maksaa 30eur per sylinteri tai se avain maksaa 10 eur
Mulla oli sama vika a vecussa että kuskin lukkoa sai vääntää hampaat irvessä.Mulla autto ku laitoin kunnolla crc:tä avaimen reiästä sisään ja rupes venksluttaa ees taas.
timppa1 kirjoitti:Mulla oli sama vika a vecussa että kuskin lukkoa sai vääntää hampaat irvessä.Mulla autto ku laitoin kunnolla crc:tä avaimen reiästä sisään ja rupes venksluttaa ees taas.
Mulla on ollu samaa. Kaupunginportin Autossa uusivat patruunan haitat ja se auttoi vähän, mutta vieläkin välillä takkuaa...
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
ei tänä aamunakaan auennut ollenkaan ja takakontin lukkokaan ei toimi oikein.. pitää kydä ostaa crs monta purkki ja ruikkia lukkoihin.. ei käsitä tuommosia vikoja....
_opel_ kirjoitti:ei tänä aamunakaan auennut ollenkaan ja takakontin lukkokaan ei toimi oikein.. pitää kydä ostaa crs monta purkki ja ruikkia lukkoihin.. ei käsitä tuommosia vikoja....
Jos se "vika" on voitelun puute, ni mikä siinä on vaikea käsittää..? Mun mielestä aika selvä asia et lukkopesät voi ruveta takkuamaan jos niitä ei vuoskausiin ole voideltu.
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010