Ongelmana vectra -90 2.0 4x4, sammui kesken ajon eikä ole suostunut lähtemään käyntiin enää sen jälkeen. Kipinää ei tule kuin yhteen pyttyy, bensaa tulloo kaikille. Aiemmin ollut ainoastaan ongelmana ettei välttämättä lähde käyntiin, mutta kun piti akun napaa irti jonkin aikaa niin lähti hyvin käyntiin. Nyt sit sammui ihan kesken ajon. Oon tutkaillu vähän kaikkee, virranjakajaa, tulppia, puolaa...
Sit päädyin ostamaan haun pohjalta tämän sytytyksen ohjainyksikön, mutta kun rupesin katselemaan sille paikkaa niin....mihin ihmeeseen sen pitäis tulla?onkohan se ees oikeen laite?siinä on sellane n.7x8 peltilätkä(+ sellane uloke n. 3x3), jossa kiinni musta muovine "liittimen paikka" ja siitä lähtee kaks johtoo, punane ja sinine(+ ja - ?)ja siinä peltilätkässä on viel ruuvireijät. ihan varaosatarvike liikkeestä kävin ostamassa,36€ makso...
vectra ei lähde käyntiin!
Re: vectra ei lähde käyntiin!
Puhutaankos samasta osasta mikä tuolla on kuvattuna ?Mylis kirjoitti:Ongelmana vectra -90 2.0 4x4, sammui kesken ajon eikä ole suostunut lähtemään käyntiin enää sen jälkeen. Kipinää ei tule kuin yhteen pyttyy, bensaa tulloo kaikille. Aiemmin ollut ainoastaan ongelmana ettei välttämättä lähde käyntiin, mutta kun piti akun napaa irti jonkin aikaa niin lähti hyvin käyntiin. Nyt sit sammui ihan kesken ajon. Oon tutkaillu vähän kaikkee, virranjakajaa, tulppia, puolaa...
Sit päädyin ostamaan haun pohjalta tämän sytytyksen ohjainyksikön, mutta kun rupesin katselemaan sille paikkaa niin....mihin ihmeeseen sen pitäis tulla?onkohan se ees oikeen laite?siinä on sellane n.7x8 peltilätkä(+ sellane uloke n. 3x3), jossa kiinni musta muovine "liittimen paikka" ja siitä lähtee kaks johtoo, punane ja sinine(+ ja - ?)ja siinä peltilätkässä on viel ruuvireijät. ihan varaosatarvike liikkeestä kävin ostamassa,36€ makso...
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... p?t=117628
Joo, kyseessä on sama osa mut miun ostama olin täysin eri näköne....Tultii myös siihen tulokseen ettei kyseistä osaa edes ole koko autossa!Mutta jälleen omaa tyhmyyttä, kattelin jakopäänhihnaa ensin hieman vain suojakotelon välistä, mutta kun otin koko suojuksen irti niin hihnasta puuttui pitkältä matkalta hampaat
vaihdoin hihnan niin joha lähti käyntii!