A Corsaan isompi kone

Keskustelua tekniikan vaihdoista
270365
'Kadett'
'Kadett'

A Corsaan isompi kone

Viesti Kirjoittaja 270365 »

Moro ! Ajattelin tossa toteuttaa sellaista vanhaa unelmaa, että hankkisin vanhan Corsan ja änkeisin siihen paljon isomman koneen. Ajattelin 2.0i omegan myllyä mutta onko se mahdollista vai pitäiskö tyytyä pienempään esim. Asconan jyvään, (mitä tapahtuu katsastuksessa) olis tietysti helpompi laittaa koko paketti kerralla jos mahdollista. Tarkoitus olisi tulla toimeen naurettavan halvalla budjetilla kun noita vanhoja Oopeleita saa melko huokealla, eli osta vanhat Corsa ja Omega ja yhdistä ne niin saat mainion lelun. Tietysti leveetä rengasta, pikkurattia, kirkasta maalia,kuppi penkkiä ja kunnon polkkakoneita niin alkaa nelikymppinenkin nuortua. Vaimokulta teki mulle sellaisen liikkeen, että otti käyttöönsä mun B Omega 2.0 16v automaatin ja jätti mulle Renu scenicin! Nyt rellu myydään ja mä haluun lelun kun työmatkakin lyheni muutamaan minuuttiin. Vastaukset selkokielellä kun en oo (vielä) Ooppeli maestro. :evil:
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Osta takavetoinen oikea -(z)- .(ellei ole sitten jotain outoa perversiota etuvetoisiin tai sorsiin??)
Paljon "mielyttävämpi" leluna.
Ja laita siihen sitten vaikka se omegan moottori.

Omegasta ei sitten kauheasti muuta corsaan saa hyödynnettyäkään, kun moottorin.
(ju nou...etuveto-takaveto)

Ja taitaa olla tossa corsa 2.0i tapauksessa jotain "pieniä" mutkia muutenkin matkassa.

Käytäppä hakua, löytyy melko paljon aiheeseen liittyvää keskustelua.
Kuva
270365
'Kadett'
'Kadett'

No joo. ei mulla oo sen kummempia perversioita corsan suhteen (avioelämässä saattaa jotain ollakin) se vaan on yksinkertainen auto jolle pystyy tekemään tälläinen itseoppinut kyläseppäkin jotain, kun ei oo aikaa (halua kylläkin) alkaan näyttelyraaseria rakentaan. Ajattelin kumminkin pysyä Corsassa pitääkseni budjetin kurissa. Eli sopiiko sorsan laatikkoon Omegan kone (ihme jos sopii). Jos ei niin entäs Asconan konepaketti. Jarruillekin varmaan pitäis tehrä jotain jos meinaa leimata näillä eväillä. :oops:
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

Katoppa tuolta alkuun tiedonnälkään.
http://sivut.koti.tpo.fi/luumu/corsa
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
270365
'Kadett'
'Kadett'

Tänks vaan linkistä. Eiköhän näillä eväillä saada jonkinlainen perheriita aikaiseksi.
simpba
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja simpba »

Haulla löytyy paljon aiheesta juttua. Mutta suosittelen ostamaan jonkun 1,8/2,0 asconan/vectran/kadetin tekniikka luovuttajaksi, saa kaikki muutkin osat niistä (lootan,navat yms)
Sinänsä itse tekniikka istuu konehuoneeseen helposti ainoo on vetarit jotka joutuu soveltaan.
Ja katsastettua saa 1,8 koneen corsaan kohtuu helpolla, 2.0 menee 0,5 kuutioo yli mutta on inssi kohtainen antaako leiman.
Miksu.
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Tuossa frendi oli viime viikolla laittamassa romuttamolle gt-Asconaa siis 2.0-8v. kone, en tiedä lähtikö jo mutta siinä olis Corsaan hyvä kone...
Vastaa Viestiin