Ascona C 1.6 S
Onkos tämän foorumin lukijoilla tuollaista autoa käytössä? Itselle eksyi perheeseen tuollainen yksilö eli 1.6 S -87 ja LS mallia. Koneena tuo 1.6 SV ja vaihdelaatikkona F13. Mutta, koska laatikon päällä on vaihdekaavio josta löytyy 5- vaihdetta mutta kepistä hakemalla ei sitten löydykään kuin 4- vaihdetta!!! Jos jollakin lukijoista olisi samanlainen auto omistuksessa niin mahtaako teillä olla samanlainen konstruktio? Onko tuo laatikko siis 5- vai 4- vaihteinen? Eli onko 5- vaihteisen koppaan kasattu 4- vaihteisen romut? Vai saiskos tuohon vaihtamalla vaihdekepin 5- vaihteisen keppiin? Nykyään kun tuo nelonen on samalla paikalla kepin liikeradalla kuin viitonen 5- vaihteisen kepissä.
Ihmetyttää.....
JL
<font size=-1>[ This Message was edited by: JL on 2002-05-21 13:54 ]</font>
Ihmetyttää.....
JL
Toi on ihan normaalia, kaikissa 4-vaihteisissa mitä oon nähny on 5-vaihteinen kaavio siinä laatikon päällä.Mutta, koska laatikon päällä on vaihdekaavio josta löytyy 5- vaihdetta mutta kepistä hakemalla ei sitten löydykään kuin 4.
No tohon en ota kyllä kantaa.Nykyään kun tuo nelonen on samalla paikalla kepin liikeradalla kuin viitonen 5- vaihteisen kepissä.
Ihmetyttää.....
-respect to the man in the ice cream van-
Juupa Juu, kyllähän mulla tuo nelivaihteinen versio on ja saahan siihen sen viis vaihteisen lootan mutta siinä ei oo mitään järkeä alkaa laittaan koska jos se nyt sen muutaman litran säästäis sitä polttoainetta niin se laatikon hinta ei varmaan koskaan tulis kuluissa takasin. Oon ite tykänny ainakin tuosta nelivaihteisesta, ei oikeestaan oo mitään pahaa sanottavaa siitä. Mutta kyllä joskus sitä vitostakin saattaapi kaivata.
Mulla on muuten samanlainen mutta siinä on aidosti vain 4-vaihdetta ja se on 86vm.On 2002-05-21 13:53, JL wrote:
Onkos tämän foorumin lukijoilla tuollaista autoa käytössä? Itselle eksyi perheeseen tuollainen yksilö eli 1.6 S -87 ja LS mallia. Koneena tuo 1.6 SV ja vaihdelaatikkona F13. Mutta, koska laatikon päällä on vaihdekaavio josta löytyy 5- vaihdetta mutta kepistä hakemalla ei sitten löydykään kuin 4- vaihdetta!!! Jos jollakin lukijoista olisi samanlainen auto omistuksessa niin mahtaako teillä olla samanlainen konstruktio? Onko tuo laatikko siis 5- vai 4- vaihteinen? Eli onko 5- vaihteisen koppaan kasattu 4- vaihteisen romut? Vai saiskos tuohon vaihtamalla vaihdekepin 5- vaihteisen keppiin? Nykyään kun tuo nelonen on samalla paikalla kepin liikeradalla kuin viitonen 5- vaihteisen kepissä.
Ihmetyttää.....
JL
-
J.Toivanen
- 'Diplomat'

Nelivaihteisia molemmat(edit ja nupissa 4 + pakki), neljällä vaihteella kiihtyy paremmin kun viidellä, kun se ykkönen ei ole mikään ryömintävaihde..ainakin kaupunkiajossa ja valoista lähdettäessä....bensaa menee niin, että 20 eurolla pääsee 200 kilsaa, ööö, mikähän se keskikulutus silloin on, ei oo nyt laskinta tässä....Kulmala kirjoitti: mulla on c-ascona 1.6s v86, ja siinä on 4 vaihteinen laatikko ja kepissä on 4-kaavio
asiasta kolmanteen:
paljonko sulla syö kaupungissa, mulla tuntuu polttoaine maistuvan jos on vähänkin raskas kaasujalka.
MK
Ja tämähän on muuten aika paksua puppua. 16SV ON pikkulohko, ja siihen saa 4-pisteruiskun, ja siihen VOI laittaa 5-vaihteiden corsan loota. Ja jos joku tarvii, niin multa löytyy 20€ F13-5 jolla on ajettu 160tkm=huippukuntoinenjamata kirjoitti:Eipä käy ku corsassa on pikkulohko ja vielä -85 ascossa on isolohko 1.6.
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96