Omega-B tiedustelua....UUSIA KYSYMYKSIÄ LISÄTTY!!
Aiheen aloittaja suonee anteeksi, kun jatkan samasta aihiosta:
6. Pitäiskö kaikissa ilmaräppänöiden säätöpyörän "nollissa" palaa taustavalo? Yhdessä palaa. Entäs sporttinappulassa?
7. Onko vas. etulokarin sisällä joku ilmapumppu tms, ja mitä se tekee? Käydessä ajoittain puhisee, kuuluu sisälle varsin selvästi, myös lämpimänä. Kuskin oven ollessa auki havaitsee helposti.
8. Onko Omegan ohjaus kaikilla melko jäykkä, joutuu vääntää?. Renkaat normi 205 15". Pumppu pitää ääntä ääriasennoissa, eli jotain eloa on, öljyäkin on.
Kiitos.
6. Pitäiskö kaikissa ilmaräppänöiden säätöpyörän "nollissa" palaa taustavalo? Yhdessä palaa. Entäs sporttinappulassa?
7. Onko vas. etulokarin sisällä joku ilmapumppu tms, ja mitä se tekee? Käydessä ajoittain puhisee, kuuluu sisälle varsin selvästi, myös lämpimänä. Kuskin oven ollessa auki havaitsee helposti.
8. Onko Omegan ohjaus kaikilla melko jäykkä, joutuu vääntää?. Renkaat normi 205 15". Pumppu pitää ääntä ääriasennoissa, eli jotain eloa on, öljyäkin on.
Kiitos.
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Re: Omega-B tiedustelua....UUSIA KYSYMYKSIÄ LISÄTTY!!
h kirjoitti:1.Saako ilmastoinnin katkaisijaan vaihdettua päällekytkennän merkkivalon ? ...Vastattu:SAA;OK
2.Saako jostain esim"tarvikkeena" ovien kaukosäätö avaimenperiä ? ...Vastattu:SAA;OK
3.Jos jollain on alkuperäisiä pölykapseleita niin kiinnostais ostaa 4kpl. ! ....Tarjota saa!
UUDET KYSYMYKSET:
4.Minkä mittainen moniurahihna kuuluu vm-96/ 2,0i / 8 Ventt. / laturi,ilmastointi,tehostin,kiristäjä yhdistelmään ?
Varaosaliike tarjoaa 1900mm ja se on liian pitkä, paikallaan on 1820mm...Mikä mättää??!!
5.Miksi ilmastoinnin päälläolon valo palaa koko ajan??!!
kiitoksia taas.![]()
Hannu
NO NIIN MULLE ON SELVINNYT MONET JUTUT, TÄSSÄ YHTEENVETO OMISTA KYSYMYKSISTÄNI.
1.Saa vaihdettua ja vaihdettu on !
2.Saa kaukosäätöavaimenperän...43eur.
3.No,pöllärit on vielä ostamatta =)
4.Jokin ihme siinä on mutta tilaamalla siihen tuli 1815mm ja nyt se on OK.
5.Vaihdoin katkaisijan takaa kahden johdon paikkaa keskenään...mikä lie syy??, ollut alunperin tai sitte joku on räpelöinyt?? Nyt toimii niinkuin pitää!
Kiitos vaan.
SITTEN JATKOON ESITETTYIHIN KYSYMYKSIIN.
Aiheen aloittaja suonee anteeksi, kun jatkan samasta aihiosta:
KAIKIN MOKOMIN =)
NO OMASTANI HUOMATTUA:
6.Palaahan nuo suuttimien nollat juu kaikki! (vaikka ensin luulin toisin.)
7.Sama on ihmetyttänyt minua...kertokaa toki !
8.Minusta siinä on erittäinkin kevyt ohjaus auton kokoon nähden, tosin 195/15 kumeilla
On ja jäähdyttää moottorin ohjausboksia kuulemma.
Kokeileppas avata boksin kansi akun vierestä ku kuulet hurinaa nii pitäis puhallus käyä.
On ja jäähdyttää moottorin ohjausboksia kuulemma.
Kokeileppas avata boksin kansi akun vierestä ku kuulet hurinaa nii pitäis puhallus käyä.
Skoda Octavia -08
Joo huomasinkin, flektin kans taitaa olla samassa tahdissa.jamata kirjoitti:7. On ja jäähdyttää moottorin ohjausboksia kuulemma.
---------------------
Se relehän ei maksa kuin muutaman euron mutta mutaa.... se kytkeminen sitten onkin eri asia.h kirjoitti:
Minne...
Onko kallis?
Eli releelle pitää saada ohjaus esim virtalukolta. Kun avainta kääntää niin valot menee päälle.
Joku muu voisi selittää paremmin.... olen melkoisen huono selittämään mutta ei tuo mahdottomuus ole toteuttaa.
EDIT: Tulipahan tässä mieleen että sen releenhän voisi sijoittaa sinne valokytkimen taakse. Siellä on rutkasti tilaa ja helppo kytke kun vetää vain virtalukolta piuhan sinne. Sen kojelaudan sivun saa mensselillä vääntämällä auki.
uskoisin että ei tarvi muuta kuin se releen lisäys, koska uudemmissa omegoissa on lähestulkoon kaikki johdot jo valmiina, mulla 98 suomi ompussa menee valot päälle automaattisesti, isän 98 ompussa saksantuonti niin joutuu kääntämään ite valot päälle, onko siitä muka rele rikki vai johtuuko se siitä että suomessa on ajovalo pakko ja saksassa ei ole jolloin siellä ei tarvisi auttomaattisesti syttyviä valoja, säästöä se on pienkin säästä autotehtaalle
Avaapa pienet ruuvit elektroniikkameesselillä kaukosäätimestä ja halkase kahtia. Puhdista varovasti patterin kosketuspinnat kevyesti esim. hiomalla niin taas pelittää. Jäi muuten vaimolla kerran kahden viikon jälkeen patterin vaihdosta parkkipaikalle ja tästä syystä.kim69 kirjoitti:Minulla on myös kaukosäätö paskana. Pari kertaa pllaan jouduttu vaikeaan tilanteeseen kun esimerkiksi mökillä iski ajoneston päälle vähän ihmeellisesti ja kaukoavain ei toimi. Mikä siinä vehkeessä sitten menee paskaksi? Minulla ainakin patterit kuluu parissa päivässä.
Onko kukaan tehnyt tuota rele-hommaa? Ohjeita kaivataan...veikka81 kirjoitti:uskoisin että ei tarvi muuta kuin se releen lisäys, koska uudemmissa omegoissa on lähestulkoon kaikki johdot jo valmiina, mulla 98 suomi ompussa menee valot päälle automaattisesti, isän 98 ompussa saksantuonti niin joutuu kääntämään ite valot päälle, onko siitä muka rele rikki vai johtuuko se siitä että suomessa on ajovalo pakko ja saksassa ei ole jolloin siellä ei tarvisi auttomaattisesti syttyviä valoja, säästöä se on pienkin säästä autotehtaalle
Niin ja se sport-nappula, kuuluuko olla valaistu?
mulla 96 suomi omega niin ei mene automaattisesti valot, ollu vissiin vaihtoehtonen varuste. talvella ihan hyvä kun ruudussa lämmittelee ni lataa paremmiveikka81 kirjoitti:uskoisin että ei tarvi muuta kuin se releen lisäys, koska uudemmissa omegoissa on lähestulkoon kaikki johdot jo valmiina, mulla 98 suomi ompussa menee valot päälle automaattisesti, isän 98 ompussa saksantuonti niin joutuu kääntämään ite valot päälle, onko siitä muka rele rikki vai johtuuko se siitä että suomessa on ajovalo pakko ja saksassa ei ole jolloin siellä ei tarvisi auttomaattisesti syttyviä valoja, säästöä se on pienkin säästä autotehtaalle
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
Astra 1.9 -07 OPCline