Eli nyt kun olen irroittanut entisen omistajan itseporautuvilla ruuveilla RUUVAAMAT kysyisinkin otsikon mukaisia neuvoja niiltä joilla on kokemusta helmalevikkeiden asennuksesta.
Sen tiedän, että jonkinsortin liimalla ne tulee kiinnittää, mutta millaisella liimalla? Kenties koriliimalla tms. vai onko siihen jonkin omanlaisensa liima? Ja kuinka ihmeessä sen helman saa puristettua tasaisesti joka kohdasta kylkeä vasten? Millaisilla puristimilla??? Niin ja helmalevikkeet ovat muoviset Rieger Infinity:t
<font size=-1>[ This Message was edited by: ile on 2003-03-12 12:04 ]</font>
Itse olen pistänyt ne kiinni sikaflexillä, ja päistä ruuveilla. Eikä ole mistään autosta vielä tähän mennessä tipahtanut. Periaatteessa mikä tahansa samatyyppinen liimamassa käy tuohon hommaan.
Jos haluat ne vielä joskus ehjänä irti, pistä helmoista ja päistä ruuveilla kiinni, jos taas laitat ne pysyvästi niin esim. sikamassa on hyvää ainetta. Tuet sen vaikka seinää vasten esim. laudan pätkillä tms.
Mä oon laittamassa G-astraan Steinmetzin etuhelmaa. Haluisin, että sen saa ehjänä poiskin siitä (esim. ennen talven tuloa). Pysyisköhän toi pelkillä ruuveilla? Oon kyllä kysellyt tätä jo aikaisemmin täällä, mutta mutta....
On 2003-03-12 14:36, sammy13 wrote:
Mä oon laittamassa G-astraan Steinmetzin etuhelmaa. Haluisin, että sen saa ehjänä poiskin siitä (esim. ennen talven tuloa). Pysyisköhän toi pelkillä ruuveilla? Oon kyllä kysellyt tätä jo aikaisemmin täällä, mutta mutta....
Vähän asian sivusta mutta... Noi Steinmetzin palikat kyllä on niin kestäviä/joustavia että ne ei ole pienistä iskuista moksiskaan.. Ei ainakaan entisen Vectrani etuhelmaa saanut millään hajomaan.. vaikka minne se vahingossa osuikin... joten uskon että se on fiksua kiinnittää kerran ja kunnolla. Päistä ruuvit ja keskelle Sikaa....
Tyhmä kysymys; voiko etupuskurin ja takapuskurin spoilerit kiinnittää muovihitsaamalla, kaikkihan tietävät että muovia voi hitsata? Tuonhan saattaisi sitten saada rajattomaksi... If you know what I mean.
Eikös nuotten Riegerin helmojen mukana tule purkki sikaflexiä tai vastaavaa kun ne ostaa uutena. Ainakin kaverille tuli, muistaakseni se osti ne sutiilta. En sitte muista oliko mukana myös jotain ruuveja tms.
Pääasia lienee se, että kiinnitys tehdän kunnolla siitä huolimatta, millä se tehdään!!!
Olen ollut näkemässä useamman eturuskurin tai etulipan/spoilerin irtoavan/repeävän väärän asennuksen johdosta.
Ruuveja tai popniittiasennuksia pidän kaikkein huonoimpina vaihtoehtoina kaksipuolisen teipin tai roudarinteipin jälkeen... He he...
Yhestä spoilerista korkkasivat kaikki popniitit ajoviimasta, joka muuten on todella suuri niin auton edessä, kuin takanakin!
Yhestä autosta jähti komeasti etulippa Lahden motarilla, kun ajelin sen takana ja aloin katsomaan, että mikä auton alla lepattaa niin se oli juurikin lippa, joka ensin värisi ja sitten tuli riekaleina auton alta läpi ja sen pituinen se...
Liimaus ja vaikka ruuvit lisäksi on ainankin yksi hyvä tapa.
Tuli tuossa asennettua korisarja kiinni ja tässä heräs pieni epäilys takahelman kiinni pysymisestä. Miten on, pysyykö se takapuskurissa kiinni pelkällä sikaflexillä? Se on liimattu päistä ja keskeltä useammasta kohtaa. Ruuveilla sitä ei oikein saanut, kun ei ollut paikkaa mihin ruuvin olisi saanut piiloon. http://www.kolumbus.fi/hannu.saarentaus ... AG0033.JPG
Ite laitan etuspoilerin ja takahelman m8 läpipulteilla joihin tulee aluslevyt ja nyloc mutterit ja väliin vielä liimasilikoni joka kuivuu kiinni,mutta ei liian tiukkaan (niin kuin sikaflex) ja spoikat saa tarvittaessa otettua kivuttomasti irti,mutta eivät kuitenkaan irtoa ajossa.TOIMII!!!
Sivuhelmat (M3) tulee sitten sikafleksillä ja päistä ruuveilla kiinni...Yksi vaihtoehto olisi laittaa kiinnikkeet helmaan, joihin sitten levike napsautetaan kiinni, mutta homma vaatii tarkkuutta jotta levikkeestä tulee suora ja kiinnitykset ei välttämättä kestä niin hyvin paikallaan.
<font size=-1>[ This Message was edited by: astra GSI on 2003-03-15 22:08 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: astra GSI on 2003-03-15 22:12 ]</font>