Ompun lämmityslaite

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
isoatlas
'Agila'

Ompun lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Onko kellään tietoa,miten saan B2 ompusta ohjelmoitua sisäilmankiertotoiminnan pois päältä,muuten kuin laittamalla kapulan läpän väliin. Talviaamuisin se on erittäin ärsyttävää, kun se läppä menee automaattisesti kiinni,jos ja kun lämmityksen tarve on suuri => ikkunat huurtuu ja joutuu painelemaan sitä sisäilmankiertonappia ajoittain. Käytin autoni huollossa Espoon Länsi autossa,niin siellä kaveri sanoi,et sen voi itsekkin ohjelmoida pois käytöstä,mut se ei löytänut kyseistä ohjetta mistään!!!
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

mulla oli sama ongelma.ajoivat huollossa uuden softan sisään.samalla ns.autosisäilmankierto jäi pois käytöstä.ei ole huurtunut enää.
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

No ompa sit kumma et meinaa huurtua lasit :oops:
Paljonkohan ne kiskois tosta ohjelmoinnista?
Skoda Octavia -08
Gsi tuning
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi tuning »

Näkeekö sen jostain jos/kun se sisäilmankierto menee päälle?

Itse en ole huurtumisongelmaa huomannut, tosin autosta vasta 1kk kokemus...
mtt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mtt »

eipä sitä näe muualta kuin raitisilmasuodattimen takaa.ohjelmointi ei oikeastaan maksanut mulle mitään.mulla ei se kiertovesipumppu lähtenyt pyörimään missään lämpötilassa.ne sitten koivuhaassa tappeli sen kanssa päivän ja ratkaisua ei löytynyt.vaihtoivat kokeeksi kaikki osat joiden pitäisi asiaan vaikuttaa.

loppujen lopuksi pumppu uudelleenkytkettiin siten että pyörii aina kun virrat on päällä.vanhemmissa ompuissahan näin on kytketty muutenkin.katsokaapas b2-omistajat, että pyöriikö teillä pumppu.itse en sen toimimattomuutta huomannut muuten kuin, että 20 pakkasessa ei tullut valoissa seistessä hyvin lämmintä.eikä taukolämmitys toiminto toiminut oikein.eikä se mulla toimi nytkään kuin ehkä 30 sekuntia kun pumppu ei pyöri kun takolämmityksen kytkee päälle.

ottaa rutiiniksi kun lähtee liikkeelle niin puhallus täysille(ei tuulilasitoiminto) ja painaa kahdesti sisäilmankiertopainiketta.tai kun huurtuu niin sitten painaa ja kuuntelee samalla läpän liikkumista.aika pieni vaiva minusta...
omega 2.6 V6 car.elegance 2002
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

Re: Ompun lämmityslaite

Viesti Kirjoittaja ouppelixi »

isoatlas kirjoitti:Onko kellään tietoa,miten saan B2 ompusta ohjelmoitua sisäilmankiertotoiminnan pois päältä,muuten kuin laittamalla kapulan läpän väliin. Talviaamuisin se on erittäin ärsyttävää, kun se läppä menee automaattisesti kiinni,jos ja kun lämmityksen tarve on suuri => ikkunat huurtuu ja joutuu painelemaan sitä sisäilmankiertonappia ajoittain. Käytin autoni huollossa Espoon Länsi autossa,niin siellä kaveri sanoi,et sen voi itsekkin ohjelmoida pois käytöstä,mut se ei löytänut kyseistä ohjetta mistään!!!

Minulla on vm.2000 farkku 2.5td omega ja huurtuu niin pirskatisti, että joutuu edes takaisin muuttelemaan puhallussuuntia..auto- asennossa menee kaikki ikkunat umpeen jo pikkkupakkasilla.. :evil: Siis minä olen käsittänyt tämän olevan ilmankiertoongelma eli kostea viileä ilma ei pääsis ulos autosta...? vai?? Onko missä päin farkussa ne luukut/reijät josta ilman pitäisi poistua..?. Raitisilma suodatin on uusi ja tosta sisäilman kierrosta en oo varma. moottorin lämmöt ei nouse mittarin mukaan yli 80 asteen, mutta HI-asennossa ja moottorin ollessa lämmin tuleva ilma on kyllä kuumaa.. :-?
Mikä avuksi?? Tarviin sitä HUURTEEN POISTOA :P :P
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Takaluukussa vararenkaan takaa löytyy ne räppänät.
Mulla on ne lisäpenkit siellä ja niissä jos istuu nii jalathan on vararenkaan paikalla.
Laitoin ylimääräset ritilät sinne alas nii pääsee ilma helpommin ulos.
Skoda Octavia -08
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

jamata kirjoitti:Takaluukussa vararenkaan takaa löytyy ne räppänät.
Mulla on ne lisäpenkit siellä ja niissä jos istuu nii jalathan on vararenkaan paikalla.
Laitoin ylimääräset ritilät sinne alas nii pääsee ilma helpommin ulos.
Kiitos.. joo nyt kun irroitin vararenkaan ja tunkin, niin siellähän on kaksi ritilää ilmanvaihtoa varten... :roll: mutta kuinka ihmeessä tuota kautta voi ilma poistua, kun siinä on päällä siis kiinni tuo luukku kaikkine lämpö ja äänieristeineen...ihmetyttää tuo! Ja luulempa, että jos se on suunniteltu ja on ainoa poisto räppänä, niin ei ihme jos huurtuu :evil: :evil:
täytyy vissiin ajella ikkuna raollaan.
Onko muuten kuinka vaikea homma tuo termostaatin vaihto? 2.5 td kone...
2_x_opel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja 2_x_opel »

Yksi mitä voi myös vaikutta on kosteus mattojen alla. Omassa, 2.5 TD vm 2000 farkku, ainankin ilmastoinnin kontensio vesi tuli kuskin jalkatilaan ja siellä oli useampi litra vettä. Tuossa veden poistoletkun yläpäässä on visiin pieni suunnittelu virhe (onhan tästäkin ollut täällä ainemmin keskustelua).
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

2_x_opel kirjoitti:Yksi mitä voi myös vaikutta on kosteus mattojen alla. Omassa, 2.5 TD vm 2000 farkku, ainankin ilmastoinnin kontensio vesi tuli kuskin jalkatilaan ja siellä oli useampi litra vettä. Tuossa veden poistoletkun yläpäässä on visiin pieni suunnittelu virhe (onhan tästäkin ollut täällä ainemmin keskustelua).
Ok. täytyy tsekata toi :-?
Kiits!
Vastaa Viestiin