C30SE virittäminen

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Juzzi kirjoitti: sinne ilmastoinnin tilallehan se kannattaa laittaa jos tekee itse jolloin saa laitettua intercoolerin keulille.
Lämpiääkö se remmiahdinkin sitten sen verran ett'ä cooleria kaipais?

Ps. Tänään otettiin asconastakin savut ja komeesti "pörisi+pihisi" 8)

Aikaisemmin kun sitä käynti ongelmaa ratkoin niin uus epäily on tuo b-paineen säädin :-?

Mittari jumittaa ilman letkuja 1bar kohdalla, seos mittarin mukaan käy 3bar paineilla niin laihalla ettei edes asteikolle nouse, vasta kun paineet nostaa mittarin mukaan +6bar niin tyhjä käynnillä seos pysyttelee optimal/rich kohdalla. Tarvii uudella mittarilla kokeilla huomenissa. Tietääkö muuten kukaan sanoa tuota AutoGauge seos-mittarin asteikkoa? Noi ledit ei hirveesti kerro..

Onkohan tuommoisella b-paineen säätimellä tehollista iloa vakio C30Se motissa? Onko kokemuksia?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

Virimies kirjoitti:
Juzzi kirjoitti: sinne ilmastoinnin tilallehan se kannattaa laittaa jos tekee itse jolloin saa laitettua intercoolerin keulille.
Lämpiääkö se remmiahdinkin sitten sen verran ett'ä cooleria kaipais?
Eiköhän se ilma lämpene puristetaessa ihan samalla lailla remmiahtimessa kuin pakokaasuahtimessakin fysiikan lakien mukaan.
Omega a 3.0 24v CD, omega 3000 24v projekti, baijerilainen takaveto käyttis.
Timo.S
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Timo.S »

Kyllä, mutta eiköhän punainen turbo lämmitä vielä vähän enemmän.
Sauli_I
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Sauli_I »

Timo.S kirjoitti:Kyllä, mutta eiköhän punainen turbo lämmitä vielä vähän enemmän.
Lämmittää, mutta jos haluaa hyvän ahdin moottorin, ahtamis tavasta riippumatta. Niin kyllä sinne tosimies laittaa ahtoilmalle jäähdytystä.
Vectra A 4x4 turbo purettavana
Omega 4000 purettavana
Omega 3000 purettavana
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Ei siinä taida isoa eroa olla. Sellainen epäilys mulla ainakin on.
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

Timo.S kirjoitti:Kyllä, mutta eiköhän punainen turbo lämmitä vielä vähän enemmän.
Kaasu kulkee ahtoputkistossa jopa luokkaa 1MACH nopeutta. Paljonko meinaat sen kerkiävän lämpiämään johtumisen takia sillä matkalla kun se menee kompressoripesän läpi. Siis luokkaa senttejä.
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

ascona_hx40 kirjoitti:
Kaasu kulkee ahtoputkistossa jopa luokkaa 1MACH nopeutta. Paljonko meinaat sen kerkiävän lämpiämään johtumisen takia sillä matkalla kun se menee kompressoripesän läpi. Siis luokkaa senttejä.
Eipä kompressorikaan kovin kuumaksi ainakaan meillä kuumene vaikka paineet pyörii 9bar paikkeilla :lol: Mutta joo, taitaa taas aihe karata alkuperäisestä aika kauas.. :)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50

OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Kun täässä näin karkaillaan, niin jos joku haluaa laittaa läppärungot omaan koneeseen, niin mulla olis imusarjan laippa ylimääräisenä :roll:
Kadett C 16V -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Ville kirjoitti:Kun täässä näin karkaillaan, niin jos joku haluaa laittaa läppärungot omaan koneeseen, niin mulla olis imusarjan laippa ylimääräisenä :roll:
Niin ja näistä läppärungoista haaveillessa kannattaa muistaa että c30se 5 ja 6 sylinterin kohdalla on kannesta jarrutehostajaan 18cm matka jolloin sinne ei kovin pitkiä imusarjoja/läppiä/imutorvia pysty laittaa ilman muutoksia. Ja se että ne on vähäpäästöisessä yhtä lailliset kuin ahdin.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Arskari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Arskari »

No mulla on lupa haaveilla ahtimista ja läppärungoista koska mun vessa ei ole vähäpäästöinen. :D
Lisää juttua tuolla-----> http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... st%F6isyys

Asiaan, mitä veikkaatte kestääkö ton motin sisuskalut tota kompura sarjaa vai sanooko männät itsensä irti. Alko vähän himottaan tollanen pulttaa kiinni satsi :D
Opel Senator C30SE.
k-p
in memoriam
in memoriam

Viesti Kirjoittaja k-p »

kuinkahan kulutuksen käy tuon remmin kanssa laskeeko vai nouseeko?
---viitanen racing---
---Pussihousu Fan Club---
Pieni mies ja suuret puheet
vetukka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Vasta huomasin että täällä puhutaan remmiahtimista... :yes:
Tuskinpa se kulutus siitä ainakaan laskee. Onko tollasessa muuten mitään bypassia tolle ahtimelle? Se tekis sitä hiukan taloudellisemmaks kun ajetaan osakaasulla.
Omega A 2.0i
Manta B
Arskari
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Arskari »

Noista remmiahtimista vielä sen verran että mistä tommosia sarjoja kannattaisi lähteä etsimään.???Myykö kukaan suomessa, saako mikään firma tilattua vai meneekö helpommin kun tilaa itse? Meinaan sillä vois saada hieman halvempia hevosia kun tolla vapari virittämisellä.
Opel Senator C30SE.
Juzzi
OCF Luisukunkku 2009
OCF Luisukunkku 2009
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juzzi »

Arskari kirjoitti:Noista remmiahtimista vielä sen verran että mistä tommosia sarjoja kannattaisi lähteä etsimään.???Myykö kukaan suomessa, saako mikään firma tilattua vai meneekö helpommin kun tilaa itse? Meinaan sillä vois saada hieman halvempia hevosia kun tolla vapari virittämisellä.
Enemiltä suoraan on varmaan halvin.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'

Juzzi kirjoitti:
Arskari kirjoitti:Noista remmiahtimista vielä sen verran että mistä tommosia sarjoja kannattaisi lähteä etsimään.???Myykö kukaan suomessa, saako mikään firma tilattua vai meneekö helpommin kun tilaa itse? Meinaan sillä vois saada hieman halvempia hevosia kun tolla vapari virittämisellä.
Enemiltä suoraan on varmaan halvin.
Mahtaiskohan käytettynä löytyä mistään? Sutii?
- Rusko Motorsport -

Vastaa Viestiin