moottorin valo syttyy
-
siltanen80
- 'Agila'
moottorin valo syttyy
vectra 1.8 vm-00. syttyy moottorin valo aina ajaessa nykäsee eka autoa. sammuu kyl välillä ajaessa sit ja taas syttyy. opel liikkeessä sano et olis se keskus yksikkö rikki. olisko teillä mitään vastaavaa ollu? neuvoja kiitos... 
- Undertaker
- 'Diplomat'

On EGR tossa, mutta tuskin siitä johtuvaa.=Pasi= kirjoitti:Voisko se olla egr-venttilin juuttumisesta johtuvaa?
(onko siinä edes sellainen?)
Vikakoodit kyl varmaan kertois paljon
Mitä tekee, kun valo syttyy? Käy vajailla, vai mitä?
Vikakoodin lukuun kannattaa ryhtyä, ennen kun boxia aletaan ostaan
MB W201 190D OM605 powered with Holset
Ite en tuon egr:n toimintaa sen tarkemmin tiedä, mutta itellä tuossa c-vectrassa vaan viime talvena syttyi moottorin vikavalo (vai mikä viralliselta nimeltä onkaan) ja sattumoisin olin opel liikkeen vieressä ja ajoin heti sinne ja lukivat vikakoodit. Syy oli hetkellinen egr juuttuminen ja 3 sylinteri oli ollut hetken poissa pelistä.TeBa kirjoitti:On EGR tossa, mutta tuskin siitä johtuvaa.=Pasi= kirjoitti:Voisko se olla egr-venttilin juuttumisesta johtuvaa?
Kun valo vilkahtaa, käynnistyy sellanen safety mode, mikä ei anna nostaa kiekkoja kovinkaan korkeelle eikä todellakaan anna kaikkia koneja ulos koneesta... Omassa Astmassani kun oli kampparin ja nokan anturit kärvähtäneet, niin valohan tietysti paloi aina kun lähti ajelee ja tehot oli hukassa, mutta vauhdin kun sai noin 80 km/h, sammutti koneen, otti moottori jarrutuksella käyntiin, niin valo sammui ja kaikki oli kuin vanhoina hyvinä aikoina... myöhemmin tosin ne anturit vaihdoin kun rahaa sain vähän kerättyä...TeBa kirjoitti:On EGR tossa, mutta tuskin siitä johtuvaa.=Pasi= kirjoitti:Voisko se olla egr-venttilin juuttumisesta johtuvaa?
Eli opelithan on tunnettuja tuosta nakutuksen tunnistimen (anturin) kärähtämisestä jossain vaiheessa ja se tietysti kannattaa kattoo, maksaa jonkui satasen ja on erittäin helppo vaihtaa, jos vaan saa jostain lainaan torx hylsyt
-99 v6 4motion paskatti variant aut. / -66 kupla / -00 1,4 mopo golffi (opel´s allway´s on my mind, monta sorsaa, pari astmaa ja omena)
-
Aloittelija
- 'Agila'
Täsmälleen samallatavalla oireil mun -97 2.0 16v vectra.. No puolahan siitä oli kärähtänyt (joka tosin ei tota vikakoodia ilmottanut) Tarkemmassa syynissä selvis, että anturi antoi väärää tietoa moottorin pyörimisnopeudesta, vaikka se oli ok.. Eli käskettinn ajelemaan ja palaamaan asiaan jos vika uusiutuu, eli anturin vaihto olisi sit edessä. Joka olisi sit melko tyyris homma ku joutuu purkaa koko jakopään..
Eli siis näin mulle sanottiin.. ite olen tumpelo enkä alkanut sen enmpää kyseenalaistamaan diagnoosia.
Eli siis näin mulle sanottiin.. ite olen tumpelo enkä alkanut sen enmpää kyseenalaistamaan diagnoosia.
-
siltanen80
- 'Agila'
moottorin valo
kävin siinä vika testissä ilmotti et ilmamassamittarin jännite korkea ja imuilmanlämpöanturin jännite korkea... sit sano et keskus yksikkö olis rikki mut en usko..
Ei se kone varaohjelmalle mene kovin herkästi, eikä todellakaan aina kun valo palaa.Pesone kirjoitti:Kun valo vilkahtaa, käynnistyy sellanen safety mode, mikä ei anna nostaa kiekkoja kovinkaan korkeelle
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B