Lotus Omegan omistajille vinkki

Keskustelua Opeleista
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Leppis kirjoitti:Sarja on edullisempi, mutta väittäisimpä, että toimintaperiaate on aivan sama eikä paloja tarvitse loppuun asti ajaa, kun varoitus tulee ja silloin kun se tulee, niin vaihtoon menee. Toisaalta onko taas järkeä vaihdella vielä paloja, missä on reilusti kulutuspintaa? Kulumisenvaroitushan on varmasti asennettu siihen syvyyteen milloin palat kuuluisi vaihtaa. Ja kuten sanoinkin, niin kyllä sitä kuluneet jarrupalat huomaa ilman antureitakin. Itse pidän kyseistä varoitusta kaikista turhimpana, mitä diagnostiikka kertoo.
Siis varmasti on sama systeemi molemmissa autoissa, sitä en epäile :roll:
Mutta tuosta olen erimieltä että palojen loppumisen voi huomata ilman antureita, jos et silmämääräisesti niitä sillon tällöin tarkasta niin et välttämättä huomaa että palat on jo pikkasen metallilla :wink:
ja nimimerkillä kokemusta. Ja tässä ei nyt puhuta mistää koko pinnan uupumisesta vaan osittaisesta uupumisesta, ei omalla kohdalla aiheuttanut edes ääniä mutta pikku uria kerkes levyyn tulla.
Ja ei kaikki osaa seurata noita palojen kulumista, niitä vartenhan nuo systeemit on eikä meitä harrastajia varten :D
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Leppis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Leppis »

Meikäläinen kyllä tarkistaa palat samalla kun vaihdan renkaat keväisin ja syksyisin, vaikka anturit onkin erikseen vielä varoittamassa. Aika paljon pitää jarrutella, jos meinaa että tuollainen tarkistusväli ei riitä ja tarkistaahan ne katsastuksessakin vielä kerran vuodessa... No makuasia, mutta itse in kyllä 50e+postikuluja tuollaisesta anturista maksaisi, olikohan vielä kappalehinta? Toisaalta, jos on varaa Lotarilla ajella, niin varmaankaan ei nuo konkurssiin aja...
Vastaa Viestiin