uusi Opel kerholainen ja kysymyksiä astrasta!
uusi Opel kerholainen ja kysymyksiä astrasta!
terve
Tein viikonloppuna valinnan Opelin suuntaan ja nyt on sellainen pihassa.
Nätisti kulkee ja vakaa peli ajella. Potkuakin on kivasti kun vertaa vanhaan Toyotaani.
Eli ostin OPEL ASTRA Sport 1.8 16V -98 mallin.
Ongelma : Ajelin astralla reilusti eilen mutta kone ei tunnu lämpeävän millään. Motarilla lämmöt jää n. 73-80 asteen paikkeille. Ohjekirjassa sanottiin että lämpömittari pitäisi olla noin keskivälissä jolloin se olisi normaalilämpöinen. Kaupunkiajossa lämmöt pysyy hieman alle 80 asteisena. Sisällä ei palellu vaikka ulkona oli -16 pakkasta. Lämpöä tuli sisälle (haaleaa) mutta ei nyt erityisen kuumaakaan.
Auttakaa avutonta. Voisiko olla että termostaatissa olisi jotain vikaa ?
vai onko jäähdytin jotenkin tukkeessa?
Kuinka usein jäähdytysnesteet tulee olla tarkastettu ? leima akun päällä että pakkaskestävyys -37 10/05.
Kysymys kaksi .. Koska olen hyvin avuton korjaamaan ja paikkojakaan minulla ei siihen ole niin kysynkin että mitä suunnilleen maksaa tälläiset korjausoperaatiot korjaamolla jos niihin on tarvetta. ?
Kertokaa hintahaitaria kun en itsellä ei ole asiasta hajuakaan
Kiitos kaikesta avusta.
Tein viikonloppuna valinnan Opelin suuntaan ja nyt on sellainen pihassa.
Nätisti kulkee ja vakaa peli ajella. Potkuakin on kivasti kun vertaa vanhaan Toyotaani.
Eli ostin OPEL ASTRA Sport 1.8 16V -98 mallin.
Ongelma : Ajelin astralla reilusti eilen mutta kone ei tunnu lämpeävän millään. Motarilla lämmöt jää n. 73-80 asteen paikkeille. Ohjekirjassa sanottiin että lämpömittari pitäisi olla noin keskivälissä jolloin se olisi normaalilämpöinen. Kaupunkiajossa lämmöt pysyy hieman alle 80 asteisena. Sisällä ei palellu vaikka ulkona oli -16 pakkasta. Lämpöä tuli sisälle (haaleaa) mutta ei nyt erityisen kuumaakaan.
Auttakaa avutonta. Voisiko olla että termostaatissa olisi jotain vikaa ?
vai onko jäähdytin jotenkin tukkeessa?
Kuinka usein jäähdytysnesteet tulee olla tarkastettu ? leima akun päällä että pakkaskestävyys -37 10/05.
Kysymys kaksi .. Koska olen hyvin avuton korjaamaan ja paikkojakaan minulla ei siihen ole niin kysynkin että mitä suunnilleen maksaa tälläiset korjausoperaatiot korjaamolla jos niihin on tarvetta. ?
Kertokaa hintahaitaria kun en itsellä ei ole asiasta hajuakaan
Kiitos kaikesta avusta.
Voit myös kokeilla laittaa jonkun pahvinpalan jäähdyttimen eteen. Kun pakkasilma ei pääse suoraan puhaltamaan jäähdyttimen läpi, saattaa lämmöt pysyä hivenen korkeammalla.
Tietty termarinvaihdolla saa varmuuden siitä, et se toimii.
Tietty termarinvaihdolla saa varmuuden siitä, et se toimii.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Niinhän se termari on iha helppo vaihtaa..nesteitä pois..ylä vesiletku ja paisuntasäiliön letku irti,termari on parilla pultilla kiinni..uus termari paikoilleen ja letkut kiinni..nesteet sisään..Vectrassa ja calibrassa tollanen operaatio, mut eiköhän samalla tavalla astrassakin ole..Matzi kirjoitti:Termostaatti todennäköisesti päästää hieman läpi niinkuin epäilit. Muistaakseni noissa 16v koneissa se on hyvin näkyvillä ja todella helppo vaihtaa että pitäisi onnistua ihan omin voiminkin vaikkei kokemusta olisikaan. Viisaammat kertokoot lisää.
jos sisään puhaltaa lämmintä tai kuumaa ilmaa niin kannattaa mitata jollain ulkopuoleisella mittarilla se koneen lämpö. tuppaa nuo opelin lämpömittarin anturit vanhetessaan hyytymään ja mittari näyttää liian vähän.
ps
tervetuloa surffaamaan foorumille
jäsenet taasen tunnistaa tuosta vasemman reunan logosta.
http://www.opelclubfinland.fi/jasen.htm
ps
tervetuloa surffaamaan foorumille
jäsenet taasen tunnistaa tuosta vasemman reunan logosta.
http://www.opelclubfinland.fi/jasen.htm
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
Kiitokset hyvästä vastaanotosta ja vinkeistä.
Kyselin jo korjaamolta termostaatin vaihdon hintaa ja kyllä on hintahaitaria.
Alle satasesta reiluun kahteen sataan. Huh. kyllä kannattaa kysellä hintoja.
Toinen juttu. Onko siitä haittaa että mulla on nyt koneessa viallinen termostaatti.. voiko se aiheuttaa isompaa vahinkoa koneelle? toki kone käy kylmempänä ja sitä myöten kuluttaa enempi bensaa ja konetta mutta muuten?
Kyselin jo korjaamolta termostaatin vaihdon hintaa ja kyllä on hintahaitaria.
Alle satasesta reiluun kahteen sataan. Huh. kyllä kannattaa kysellä hintoja.
Toinen juttu. Onko siitä haittaa että mulla on nyt koneessa viallinen termostaatti.. voiko se aiheuttaa isompaa vahinkoa koneelle? toki kone käy kylmempänä ja sitä myöten kuluttaa enempi bensaa ja konetta mutta muuten?
- B-conamega
- 'Admiral'

-
Osku
Juu, kunhan huomaa laittaa termostaatin oikein päin ja ilmareikä yläpuolelle.Matzi kirjoitti:todella helppo vaihtaa että pitäisi onnistua ihan omin voiminkin vaikkei kokemusta olisikaan
Käytännön kokemukset puhuu aivan toista.Juho M-P kirjoitti:Minusta bensa-autossa ei tarvitse pahvia. Lämmön pitäs riittää. Ja jos on paljon kaupunkiajoa, on keittäminen herkässä...
Tuossa minun f-astrassa niistä "pahveista" on todellakin hyötyä lämpiämiseen, eikä lämmöt nouse liian ylös. Plussa-asteisella kelillä kaupunkiajossa saattaa pari kertaa jopa flekti lähteä pyörimään.
Ja sisälle tulee lämmintä, eikä termostaatin vaihdolla ei ollut mitään vaikutusta.