lumen kerääntyminen

Keskustelua Opeleista
opel 79
'Kadett'
'Kadett'

lumen kerääntyminen

Viesti Kirjoittaja opel 79 »

onko muilla samaa ongelmaa näin talven tulle et takalasi on aina lumen peitos. mikä auttas et ei olis aina lunta metritolkulla ikkunas ? auto on astra g farmari
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Katos tai joku peite varmaan estäis moisen?

Itellä ainakin lämppäri pitää lasit auki...
temevee
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja temevee »

Nyt on ilmeisesti kyseessä ajon aikana kerääntyvä lumi..? Itellä ihan sama vika, jonkun matkaa kun pöllyttelee tuolla menemään niin takalasi on ihan tukossa.
En tiedä olisiko siitä takaspoileri/ilmanohjaimesta mitään apua? :-?
opel 79
'Kadett'
'Kadett'

joo sitä tarkoitin et ajossa kertyy lunta ihan liian kanssa...minäkin olen vähän miettiny sitä taka lipaa mut onko siitäkään sit taas hyötyy
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Käsittääkseni se pasha kerääntyy auton sivuilta ja tienpinnasta auton perään, ei niinkään katolta. Koko ilmiö johtuu kait siitä, että auton perään syntyy alipainetta sen muotojen vuoksi. Alipaine sitten imee ilmaa ja samalla paskaa auton perään.

Itse näkisin sen siin, että se lippa aiheuttaisi enemmän alipainetta, kun ilma ei pääsisi taittumaan auton taakse yhtä helposti?
astra1.6
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astra1.6 »

Se on kaikille farkuille ja katkaistuille perille tavallista. Aerodynaaminen ongelma. Viistoperä-Astralle ei kura lennä takalasiin.

Kuva
ihanan kesäinen maisema, näin sohjon keskelle :wink:
-(z)- -(z)- -(z)-
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

opel 79 kirjoitti:joo sitä tarkoitin et ajossa kertyy lunta ihan liian kanssa...minäkin olen vähän miettiny sitä taka lipaa mut onko siitäkään sit taas hyötyy
ainakaan Irmscherin spoikka ei tuo apuja ongelmaan.
Semmosia alaspäin kääntyviä lippoja (pleksistä valmistettuja) olen nähny astroissakin ja ne toimii.
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Se tarvikelippa mikä jättää sen raon siihen lipan ja luukun väliin on ainakin hyväksi havaittu, pysyy lasi paljon puhtaampana. En tiedä miten nämä Irmscherin lipat toimii kun nehän taitaa tulla kiinni siihen luukkuun siten että sitä rakoa ei ole...
opel 79
'Kadett'
'Kadett'

täytyypä ruveta miettii sit sellasen lipan hankintaa
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

BSport kirjoitti:En tiedä miten nämä Irmscherin lipat toimii kun nehän taitaa tulla kiinni siihen luukkuun siten että sitä rakoa ei ole...
On siinäkin rako mutta ei auta. Alaspäinkääntyvä lippa tuo "ylipainetta" katon kautta ja se on luonnollisesti puhtaampaa
kuin auton alta nouseva ilma.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Onkohan tuollaisella lipalla millanen vaikutus bensan kulutukseen? Ilmanvastuksen takia vois ajatella, että nostas kulutusta, mutta toisaalta jos se alipaine vähenee, niin sehän vähentäisi "imua" ja auto kulkisi helpommin...
marqus
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja marqus »

caravan-coupe kirjoitti:
opel 79 kirjoitti:joo sitä tarkoitin et ajossa kertyy lunta ihan liian kanssa...minäkin olen vähän miettiny sitä taka lipaa mut onko siitäkään sit taas hyötyy
ainakaan Irmscherin spoikka ei tuo apuja ongelmaan.
Semmosia alaspäin kääntyviä lippoja (pleksistä valmistettuja) olen nähny astroissakin ja ne toimii.
Kyllä toimi ainakin ex farkku astrassa. pukkas katolta ilman suoraan takalasille. Sivuille se jätti kyl jonkin verran mössöä. Toimi se ainakin takapyyhkimenä kun edellinen omistaj oli sen poistanut kokonaan
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Ajakaa takalasinlämmitin päällä kokoajan ja sitten pyyhkijällä lumet pois.

Toi `tuninkilipat` sotkee perää vaan entistä enemmän.
tursas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja tursas »

Tuolla puhuttiin siitä kans..
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 92640278a1

Mä kanssa veikkaan ettei kattospoilerista oo muuta ku kosmeettista hyötyä ja saamarin kalliita ne näyttäis olevan, useemman sata euroa.

Eukon farmarisierrassa on semmonen lippa tai siipi, mikä kääntää sen katon ilman suoraan takaikkunaan ja se kiinnitetään takaluukkuun semmosilla ruuvikiinnikkeillä.
Takalasi pysyy puhtaana ja pyyhkijänkin koneistoineen oon heittäny menemään.
Bensankulutuksesta on paha sanoa mitään, tuskin kuitenkaan merkittävää luokkaa. Kukahan semmosia tänäpäivänä mahtais myydä, sitä en tiedä. :yawn:
BSport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja BSport »

Taitas löytyä B-Vectra farkkuun tarkoitettu tarvikemalli tuolta tallista, ollut noin vuoden paikoillaan, olisko halukkaita ostamaan se pois?? Tämä siis juurikin sellainen joka ohjaa ilman takalasille!
Vastaa Viestiin