lumen kerääntyminen
lumen kerääntyminen
onko muilla samaa ongelmaa näin talven tulle et takalasi on aina lumen peitos. mikä auttas et ei olis aina lunta metritolkulla ikkunas ? auto on astra g farmari
Käsittääkseni se pasha kerääntyy auton sivuilta ja tienpinnasta auton perään, ei niinkään katolta. Koko ilmiö johtuu kait siitä, että auton perään syntyy alipainetta sen muotojen vuoksi. Alipaine sitten imee ilmaa ja samalla paskaa auton perään.
Itse näkisin sen siin, että se lippa aiheuttaisi enemmän alipainetta, kun ilma ei pääsisi taittumaan auton taakse yhtä helposti?
Itse näkisin sen siin, että se lippa aiheuttaisi enemmän alipainetta, kun ilma ei pääsisi taittumaan auton taakse yhtä helposti?
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

ainakaan Irmscherin spoikka ei tuo apuja ongelmaan.opel 79 kirjoitti:joo sitä tarkoitin et ajossa kertyy lunta ihan liian kanssa...minäkin olen vähän miettiny sitä taka lipaa mut onko siitäkään sit taas hyötyy
Semmosia alaspäin kääntyviä lippoja (pleksistä valmistettuja) olen nähny astroissakin ja ne toimii.
- caravan-coupe
- 'Diplomat'

Kyllä toimi ainakin ex farkku astrassa. pukkas katolta ilman suoraan takalasille. Sivuille se jätti kyl jonkin verran mössöä. Toimi se ainakin takapyyhkimenä kun edellinen omistaj oli sen poistanut kokonaancaravan-coupe kirjoitti:ainakaan Irmscherin spoikka ei tuo apuja ongelmaan.opel 79 kirjoitti:joo sitä tarkoitin et ajossa kertyy lunta ihan liian kanssa...minäkin olen vähän miettiny sitä taka lipaa mut onko siitäkään sit taas hyötyy
Semmosia alaspäin kääntyviä lippoja (pleksistä valmistettuja) olen nähny astroissakin ja ne toimii.
Kaikenlaista harmia......
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
-20 Focus 1.5 Ecoboost & -22 E-bike
Tuolla puhuttiin siitä kans..
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 92640278a1
Mä kanssa veikkaan ettei kattospoilerista oo muuta ku kosmeettista hyötyä ja saamarin kalliita ne näyttäis olevan, useemman sata euroa.
Eukon farmarisierrassa on semmonen lippa tai siipi, mikä kääntää sen katon ilman suoraan takaikkunaan ja se kiinnitetään takaluukkuun semmosilla ruuvikiinnikkeillä.
Takalasi pysyy puhtaana ja pyyhkijänkin koneistoineen oon heittäny menemään.
Bensankulutuksesta on paha sanoa mitään, tuskin kuitenkaan merkittävää luokkaa. Kukahan semmosia tänäpäivänä mahtais myydä, sitä en tiedä.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 92640278a1
Mä kanssa veikkaan ettei kattospoilerista oo muuta ku kosmeettista hyötyä ja saamarin kalliita ne näyttäis olevan, useemman sata euroa.
Eukon farmarisierrassa on semmonen lippa tai siipi, mikä kääntää sen katon ilman suoraan takaikkunaan ja se kiinnitetään takaluukkuun semmosilla ruuvikiinnikkeillä.
Takalasi pysyy puhtaana ja pyyhkijänkin koneistoineen oon heittäny menemään.
Bensankulutuksesta on paha sanoa mitään, tuskin kuitenkaan merkittävää luokkaa. Kukahan semmosia tänäpäivänä mahtais myydä, sitä en tiedä.