Autossa on välillä havaittu ovien lukkiutumattomuutta, lähinnä repsikan ja
takakontin kohdalla. Onko kellään tietoa tästä kuulemani perusteella olevasta "vakioviasta"?
Kaverilla oli aikoinaan samoja ongelmia calibransa kanssa. Ongelma hoitui silla, että putsas vanhat rasvat pois tilalla kunnollista tavaraa. Oli kuulemma vivustoissa sen verran jäykkää tavaraa...
Mulla myös etenkin kosteilla keleillä vikaa takakontin lukon kanssa. Aina kun laittaa lukkoon täytyy tarkistaa, että menikö se nyt varmasti lukkoon -> ei kivaa! Toissa iltana tungin sinne jotain öljyä ja sen jälkeen on toiminut (ainakin vielä tähän asti). Jospa se nyt toimisi...
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15 BMW e46 ///M3 Cabrio '01
Eikös olis helppoa repiä se irti ja laittaa solenodi hoitamaan avaamista... Jos vähäänkään arvokasta on takakontissa, niin ehdottomasti kannattaa näin tehdä.
Omegassa ainakin ovien sisään kulkevat läpivientiputket (kumihaitari) ovat niin ahtaat että johdot katkeilevat. Jos johtojen päät ovat sopivasti hollilla, joskus toimii ja joskus ei. Minun autossa ei tällä hetkellä toimi vasemman takaoven lukko ja viime kesänä korjasin takaluukun johdot.
Sedan mallin a vectrassa toi keskuslukon temppuilu taitaa olla tyyppivika.. Parissa vectrassa tavannut sellaista että takaluukkuun menevästä johtosatsista (johdot menee siin takakontin "saranassa") pari johtoa melkein poikki, ja keskuslukko on valmis sekoamaan..ajon aikana napsuu ylös alas..
On 2003-03-14 15:09, mpetas wrote:
Minun autossa ei tällä hetkellä toimi vasemman takaoven lukko ja viime kesänä korjasin takaluukun johdot.
Kannattanee tarkistaa.
Mullakaan ei toiminut juuri tuo vasen takaoven lukko, joten otin asiaan kyllästyttyäni ovipahvin irti. Huomasin vain johdon olevan irti. Ajattelin, että tämä ei kyllä toimi, kun on ollut niin kauan toimimatta. Mutta *6xnaps* ja kaikki luukut menivät säppiin!!! Halpa keskuslukko "remontti"
Mulla oli alkuperäinen Asco GT missä oli k-lukko vakiona, niin siinä teki sitä että kun kuskin oven sulki, pelkääjän ovi aukes. Sama toisinpäin. Ja jos se menikin joskus normaalisti lukkoon, saattoivat ovet avautua itekseen myöhemmin. Vika oli siinä v...n moottorissa. Hoito: sulake pois/uus moottori.
PS: Ei liityny mitenkään kalipraan, mutta kerroin silti.