Nyt Zafira on kotona

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
sama
'Admiral'
'Admiral'

Nyt Zafira on kotona

Viesti Kirjoittaja sama »

No niin tänään se haettiin kotiin, ensikokemukset ovat todella miellyttävät, mutta jotain ihmettelynkin aihetta löytyi.

-Ajo ominaisuudet kerrassaan hyvät, vaikka keli olikin huono
-Kyyti sopivan jämäkkää ja hiljaisuus yllätti, alla kitkarenkaat
-Ajotietokone positiivinen yllätys, hyvät toiminnot ei mitään turhia toimintoja
-Penkit hyvät, nyt ihmetteen joidenkin moitteita niistä, tietysti maku asia
-Xenon valot todella hyvät
-Yleinen laatuvaikutelma yllätti positiivisesti
-Moottorin teho oli yllättävän hyvä 1.8
-Värin valinta osui nappiin, star silver III
-Auto sisälsi varusteita joita ei pitänyt edes olla, keskikyynärnoja kuljettajan penkissä, kynnyksissä kromatut Zafira tekstit, aurinkolasi kotelo, tupakoitsian paketti
-Tietokoneen näyttöä oli paranneltu sitten näkemäni, kyseessä perus näyttö
-Ruostesuojaus näytti alustassa melko hyvältä

Ja ihmettelyt

-Takana ei lokareita, jonkimmoinen suoja kumminkin lokasuojan takaosassa
-Polkimet tuntuivat alkuu olevan ihmeellisessä asennossa, tottui kyllä äkkiä
-Tuota kytkin polkimen toimintaa pelkäsin, mutta en ainakaan vielä huomannut mitään hankaluutta

Siinähän nuo olivat ensi tuntemukset, hyvin hoiti asiansa myös liike josta autoni hankin, homma toimi jopa paremmin kuin osasin odottaakaan ja varusteet oli asennettu asiallisesti joten huoltokin saa kyllä kiitosta.

Toivottavasti matka jatkuu ongelmitta tästä eteenpäinkin. Ja vielä olen kyllä yllättynyt siitä laadukkaasta tunnelmasta jonka auto antoi, niin monenlaista spekulointia kun olen Opelista kuullut tosin enimmäkseen kumminkin myönteistä mutta silti, ja vielä kun tämä on ensimmäinen Opelini.
jussi68
'Kadett'
'Kadett'

zaffe

Viesti Kirjoittaja jussi68 »

:lol: omalla nyt ajettu 2500km ja tuntemukset ovat samat jotain pientä "vikaa" on ilmennyt

- takaoven pieni lasi vuotaa tiivisteestä kun pesee autoa
- pakoputki kolahtaa kun kylmänä käynnistää

mutta olen tyytyväinen pösö 307sw jälkeen jossa oli viat isommat 10 kk riitti ja sit palasin takaisin zaffeen -(z)-
sama
'Admiral'
'Admiral'

Olen etsimällä etsinyt edes jonkinmoista kosmeettista vikaa autosta, mutta ainakaan vielä en ole mitään löytänyt. Ovien sovitukset ja listat yms on todella hienosti linjassa.

Tuokaan ei ole mikään itsestään selvyys nyky autoissa, ei myöskään entisessä japsissani jossa ovien sovitukset, kylkien peilaminen, yms oli todella hutiloiden tehty, mutta tässä näyttäis olevan aivan eriluokan tarkkuus noissa, toivoa sopii että auto olisi tehty myös muiltaosin samalla tarkkuudella.
Keppo
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Keppo »

Tänään meni 6000km puhki... Zaffe on kyllä auto isolla A:lla Touranin jälkeen. Suurin ero on hiljaisuus, Zaffe nastarenkailla (Hakkapeliitta 5) on hiljaisempi kuin Touran kesärenkailla...(':thumbsup:')

Valittamista ei ole, ylimääräinen käynti huoltoon tehtiin nelipyöräsuuntauksen takia kun ratti oli pikkasen vinossa.

edit: säätöä
sama
'Admiral'
'Admiral'

Eipä näytä Zafiran omistajat lukevan tätä palstaa kun aktiivista keskustelua ei oikein ole.

Kovasti haettiin tällaista autoa ja vaihtoehto oli Renault scenic mutta kun Zafiralla kävin koe ajolla olin myyty mies, niin miellyttävälle auto tuntui. Tuo varustelu on kyllä järkevästi laadittu ja se on oikea oppisesti turvallisuus painoitteinen jo perusmallista alkaen, herkkujakin löytyy sopivasti ja lisävarusteet olivat järkevän hintaisia.

Kaikestaan jos jotain kiinnostaa voin suositella koeajolla käyntiä, luulempa että se ei aiheuta pettymystä.

Mulla menossa sellainen vaihe että autoa seisotetaan nyt ensivuoden puolelle ja sitten vasta rekisteröidään, kun vaan malttais odotella :wink:
jussi68
'Kadett'
'Kadett'

syy

Viesti Kirjoittaja jussi68 »

sama kirjoitti:Eipä näytä Zafiran omistajat lukevan tätä palstaa kun aktiivista keskustelua ei oikein ole.

Kovasti haettiin tällaista autoa ja vaihtoehto oli Renault scenic mutta kun Zafiralla kävin koe ajolla olin myyty mies, niin miellyttävälle auto tuntui. Tuo varustelu on kyllä järkevästi laadittu ja se on oikea oppisesti turvallisuus painoitteinen jo perusmallista alkaen, herkkujakin löytyy sopivasti ja lisävarusteet olivat järkevän hintaisia.

Kaikestaan jos jotain kiinnostaa voin suositella koeajolla käyntiä, luulempa että se ei aiheuta pettymystä.

Mulla menossa sellainen vaihe että autoa seisotetaan nyt ensivuoden puolelle ja sitten vasta rekisteröidään, kun vaan malttais odotella :wink:

syy moiseen seisottamiseen!! mulla oli 1.6 zaffe vuosi sitten vähän oli pieni kone, ja sitten erehdyin ostamaan pösö 307 sw:n siitä ei viitsi mitään edes kertoa oli n;10kk ja sitten ostin uuden zafiran syyskuusa enkä kyllä kadu, onhan tolla hintaa verrattuna pösöön mutta taas tuli todettua että halvemmalla ei välttämättä hyvää saa :no:
sama
'Admiral'
'Admiral'

Eipä kait tuolla ole muuta tarkoitusta kuin se että auto on sitten vuosimallia 2007 ja myös rekisteröity 2007 eli luulen ainakin sen vaikuttavan jonkin verran vaihto arvoon myöhemmin.

Lisäksi tuohon on juuri nyt hyvä mahdollisuus koska käytössä on myös toinen auto ja kahden auton tarve tulee akuutiksi vasta kevällä. Lisäksi nyt oli hyvä tehdä kaupat koska kylkiäisinä sai mm xenon valot 190e ja vaihtoautoni hyvitys olisi tipahtanut vuodenvaihteen jälkeen 1-2te. Eli tuonverran se saattaa vaikuttaa tuohon Zafirankin vaihto arvoon sitten myöhemmin.

Ja eihän tuo 2kk loppujen lopuksi näin huonojen ajokelien aikaan mikään hirvittävä ole säästyypä liikennevakuutus maksuissa yms rahaa myös, joten tuolta pohjalta homman ajattelin, niin ja onhan sillä tietenkin myös psykolooginen vaikutuskin kun saa sanoa reilusti auton olevan vuosimallia 2007 :lol:
Ukko-Pecko
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ukko-Pecko »

sama kirjoitti:Eipä näytä Zafiran omistajat lukevan tätä palstaa kun aktiivista keskustelua ei oikein ole.
Luetaan luetaan :wink: En vain viitsi olla ilonpilaajana tuoreelle uuden Zaffen omistajalle.
Omalle kohdalleni kun on sattunut kaikkien maanantai kappaleiden äiti :bonk:
Zafira 1.8 Enjoy -05,
Kytkin luistaa ja täristää, sähkövikoja (paljon).
Korjaamokäyntejä tähän mennessä 9 kpl / 18tkm !!!
sama
'Admiral'
'Admiral'

Nooh ainahan niitä sattuu huonoja yksilöitä joka merkille ja aina on viatkin vaikka pienetkin jonkun mielestä iiisoooja asioita oli se sitten vaikka lampun palaminen.

Vika kuin vika ei niitä tarttis olla se on selvä, eikä ainakaan uudessa autossa, mutta ei se suinkaan tarkoita että jos jollain on autossa vikoja niin niitä olis kaikilla.

Mutta kun kerta aloituksen teit niin kerrohan millaisia vikoja autossasi on ollut, tietää sitten jos vaikka omassakin olis vielä samoja, nämähän on vain Opeleita ei sen kummempia.

Ilmeisesti autosi on alkupään tuotantoa vuosimallista päätellen?
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Ukko-Pecko kirjoitti:
Luetaan luetaan :wink: En vain viitsi olla ilonpilaajana tuoreelle uuden Zaffen omistajalle.
Omalle kohdalleni kun on sattunut kaikkien maanantai kappaleiden äiti :bonk:
Ilmeisesti kyse on ollut enemmänkin kädettömästä huollosta?
Vastaa Viestiin