Omegan takatilan puhallin?
Omegan takatilan puhallin?
Eli nyt rupesin ihmettelemään tuon omegan kanssa, että pitääkö etupenkkien välissä olevista ns. takapenkkiläisten puhallin suuttimista tulla kylmää, lämmintä vai automaatti-ilmastoinnin jäähdyttämää ilmaa?.
Kesällä puhallin puhalsi todella kuumaa (ulkoilmaa?) ja nyt kelien viilennetyyä aivan sika kylmää ilmaa, joten suuttimia ei pakkasaamuna viitti pitää ees auki jos takapenkillä istuu joku.
Eli onko tuo mitenkään yhteydessä ilmastointiin vai tuleeko siitä pelkästään ulkoilmaa. Vai missä on vikaa?
Niin, ja autohan on 96vm. B-Omppu Automaatti-ilmastoinnilla (huollettu viime keväänä).
Kesällä puhallin puhalsi todella kuumaa (ulkoilmaa?) ja nyt kelien viilennetyyä aivan sika kylmää ilmaa, joten suuttimia ei pakkasaamuna viitti pitää ees auki jos takapenkillä istuu joku.
Eli onko tuo mitenkään yhteydessä ilmastointiin vai tuleeko siitä pelkästään ulkoilmaa. Vai missä on vikaa?
Niin, ja autohan on 96vm. B-Omppu Automaatti-ilmastoinnilla (huollettu viime keväänä).
- jukkapoika77
- 'Admiral'

Mulla kans puhaltaa ihan suorana eli tälläisilla keleillä viileää. Ilmeisesti joku alipaine letku on irti joka ohjaa tuota taka puhaltimen ilma, samoin jalkotilaan ei puhalla kunnolla. Kun vain tietäisi mistäpäin alkaisi tota irronnutta letkua metsästämään?
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Mulla auton hankittuani ei tullut jalkoihin ilmaa juuri ollenkaan. Selvitellessäni sitä alipaineletkuhässäkkä jolla tuo toimii, tulin "vahingossa" ehjänneeksi tuon, jonku aikaisemman omistajan hifiasennusten seurauksena hanskalokeron yläpuolella kulkeva letku (sininen, jos muistan oikein) oli irti pitimistään, ja jäänyt lokeron ja puhaltimen moottorin väliin puristuksiin. Lokero oli irti, laitoin letkun paikoilleen ja toimii!Kume kirjoitti:Mulla kans puhaltaa ihan suorana eli tälläisilla keleillä viileää. Ilmeisesti joku alipaine letku on irti joka ohjaa tuota taka puhaltimen ilma, samoin jalkotilaan ei puhalla kunnolla. Kun vain tietäisi mistäpäin alkaisi tota irronnutta letkua metsästämään?
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
-
rautasydän
- 'Admiral'

Se suulake ( ritilä ) lähtee irti kampeamalla varovasti,siellä on vaan palikat irti laita ne kiinni ja taas toimii.Goljat kirjoitti:mulla on entinen omistaja hajottanu ne suulakkeet. ei saa kokonaan auki ja sit ne ritilät ei siitä vivusta käänny. pitäs jostain purku kaarasta napata ehjät. mullakaan ei tuntunu kovin voimakkaasti puhaltavan? onks siel välillä jossain putkessa puhallinta?
Näin ainakin meikäläsen ompussa homma hoitui.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95