Omegan takatilan puhallin?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
JoGo
'Senator'
'Senator'

Omegan takatilan puhallin?

Viesti Kirjoittaja JoGo »

Eli nyt rupesin ihmettelemään tuon omegan kanssa, että pitääkö etupenkkien välissä olevista ns. takapenkkiläisten puhallin suuttimista tulla kylmää, lämmintä vai automaatti-ilmastoinnin jäähdyttämää ilmaa?.

Kesällä puhallin puhalsi todella kuumaa (ulkoilmaa?) ja nyt kelien viilennetyyä aivan sika kylmää ilmaa, joten suuttimia ei pakkasaamuna viitti pitää ees auki jos takapenkillä istuu joku.

Eli onko tuo mitenkään yhteydessä ilmastointiin vai tuleeko siitä pelkästään ulkoilmaa. Vai missä on vikaa?
Niin, ja autohan on 96vm. B-Omppu Automaatti-ilmastoinnilla (huollettu viime keväänä).
jukkapoika77
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jukkapoika77 »

kyllä sieltä pitäis tulla samaa mitä etusuuttimistakin
omega b2 farkku 2,2 16v.tomaatti

ex:"mv6"manuaali-94
vectra-b2 -99 2.0 sport voyage
omega-a 3,0 12v.-87
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ouppelixi »

Ainakin mulla tulee samanlaista, kylmää tai lämmintä, kuin edessäkin tulee :P
Mulla on farkku Omega autom.ilmastoinnilla vm.2000
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Kylmää tai lämmintä riippuen mitä etupenkillä pyydetään.
Skoda Octavia -08
Kume
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kume »

Mulla kans puhaltaa ihan suorana eli tälläisilla keleillä viileää. Ilmeisesti joku alipaine letku on irti joka ohjaa tuota taka puhaltimen ilma, samoin jalkotilaan ei puhalla kunnolla. Kun vain tietäisi mistäpäin alkaisi tota irronnutta letkua metsästämään?
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
jallari
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja jallari »

Kume kirjoitti:Mulla kans puhaltaa ihan suorana eli tälläisilla keleillä viileää. Ilmeisesti joku alipaine letku on irti joka ohjaa tuota taka puhaltimen ilma, samoin jalkotilaan ei puhalla kunnolla. Kun vain tietäisi mistäpäin alkaisi tota irronnutta letkua metsästämään?
Mulla auton hankittuani ei tullut jalkoihin ilmaa juuri ollenkaan. Selvitellessäni sitä alipaineletkuhässäkkä jolla tuo toimii, tulin "vahingossa" ehjänneeksi tuon, jonku aikaisemman omistajan hifiasennusten seurauksena hanskalokeron yläpuolella kulkeva letku (sininen, jos muistan oikein) oli irti pitimistään, ja jäänyt lokeron ja puhaltimen moottorin väliin puristuksiin. Lokero oli irti, laitoin letkun paikoilleen ja toimii!
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
JoGo
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JoGo »

Mistäköhän tuohon takapuhaltimelle kulkee sitten sen oma alipaine letku? Vai onko peräti sama alipaineletku siinä hansikaslokeron yläpuolella.

Täytyy vissiin ruveta purkamaan tuota takapuhallinta, vinkkejä mistä olisi hyvä aloittaa ja miten edetä?
Niin ja kyseessähän on farkku omega.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mulla taas puhallusteho on aika olematon takasuuttimista. Senatorissa puhalsi paljon kovempaa.
rautasydän
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja rautasydän »

Mulla tulee kyllä aivan samanlämpöistä ilmaa, kuin eteenkin. -95 sedan siis. Just tänään testasin ja ihan kuumaa pukkas lämppärin ollessa täysillä ja viileni asiaankuuluvasti lämpöä pienentäessä.
Ari-S
OCF Member 2019

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

mulla on entinen omistaja hajottanu ne suulakkeet. ei saa kokonaan auki ja sit ne ritilät ei siitä vivusta käänny. pitäs jostain purku kaarasta napata ehjät. mullakaan ei tuntunu kovin voimakkaasti puhaltavan? onks siel välillä jossain putkessa puhallinta?
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
jallari
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja jallari »

Luulen, että ei ole taakse muuta säädettävää kuin sulku.
---------------------
Exät: Zafira Z19DT, Vivaro 2.5CDTI, Zafira X20DTL, Omega X25XE, Astra X18XE, Vectra C18NZ
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

mulla ainakin toimii silleen, että jos kuskin puolelle säätää tulemaan kylmää, niin sitä myös tulee takapenkin suulakkeista, ja taas päin vastoin
ekomies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ekomies »

Goljat kirjoitti:mulla on entinen omistaja hajottanu ne suulakkeet. ei saa kokonaan auki ja sit ne ritilät ei siitä vivusta käänny. pitäs jostain purku kaarasta napata ehjät. mullakaan ei tuntunu kovin voimakkaasti puhaltavan? onks siel välillä jossain putkessa puhallinta?
Se suulake ( ritilä ) lähtee irti kampeamalla varovasti,siellä on vaan palikat irti laita ne kiinni ja taas toimii.
Näin ainakin meikäläsen ompussa homma hoitui.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

taitaa olla vaan se ainut puhallin siellä edessä, puhallus teho on varsin heikko takapenkille jos säädät sen vaikka jalkatilaan ja tuulilasille yhtä aikaa
Vastaa Viestiin