C20ne tyhjäkäynti käy hermoille! auttakee

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

On 2004-09-03 10:55, Undertaker wrote:
Miten se on ton tyhjäkäyntimoottorin irrotuksen kans C20NE koneissa, tartteeko ottaa imusarjaa irti et pääsee käsiks? Ku joku mainitti et 5min homma vaihtaa...epäilen.
Epäile vaan :razz:

Ei välttämättä mene edes viittä minuuttia :razz:

Kun konepellin avaat, se on heti siinä sun silmies alla.
Ei ole mitään tiellä, mikä estäis nopeaa irrotusta ja asennusta.

Metallinen mötikkä, johon tulee kaks letkua ja sähköliitin.

Ei vois enää helpommassa paikassa olla...

<font size=-1>[ This Message was edited by: lurttinen on 2004-09-03 11:01 ]</font>
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

[/quote]

mutta vaihtotyön tekee itse vaikka olisikin peukalo keskellä kämmentä ja alle 5 minuutin.

[/quote]

Kuten sanoin alle 5 minuutin :grin:

Ja juuri kuten lurttinen kirjoitti se nököttää heti nenän edessä kun avaat konepellin.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

mulle on moneen otteeseen sanottu et se sijaitsee imusarjan alla??? Mitä lie sekoilua... Mimmonen mötikkä se sit tarkalleen ottaen on. Jos joku kuvan mulle laittas.
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

On 2004-09-03 14:03, Undertaker wrote:
mulle on moneen otteeseen sanottu et se sijaitsee imusarjan alla??? Mitä lie sekoilua... Mimmonen mötikkä se sit tarkalleen ottaen on. Jos joku kuvan mulle laittas.
Mistähän koneesta on ollut kyse? ei ainakaan C20NE:stä tainnut olla C20XE kyseessä. Katot siihen koneen päälle, sellanen metallinen mötikkä johon tulee kaksi letkua ja päähän sähköjohdot kiinni, pistää heti silmään, kuvaa ei ole tähän hätään laittaa.
Jamax
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jamax »

No niin lisää juttua. Tuo kaasuläpän asento tunnistin on säädetty oikein, ja se tyhjäkäyntikärki napsahtaa kyllä niin kuin pitääkin, ja olen myös avannut sen ja tarkastanut tinaukset, kaasuvivusto ei takertele.
Tänään aamulla pyöräytin vekkulin käymään, käynti asettui heti 1200 tuntumaan, niin kuin pitääkin käytin autoa n. 15min, että moottorikin lämpesi kunnolla. Kaasuttelinkin välillä ja edelleen 1200. No kun sitten lähdin töihin ajeleen, niin 2km päässä eka risteyksessä taas 500-600kierrosta!!! ja piti tosisaan kaasutetta, ennekuin tokeni.
Mikä v.... tuota riivaa!
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

ööh nojoo. Mullahan on tietty toi C20XE...siinä se ilmeisesti on siellä imusarjan alla?
speltoma
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja speltoma »

Moron!

Vai tyhjäkäyntiongelmaa...
Jos oletetaan että vika EI ole "tyhjäkäyntimoottorissa", niin teoriassa mahdollinen kiusaaja voisi olla ilmamäärämittari / ilmamassamittari (kumpi siinä nyt sitten on, veikkaan ensimmäistä).

Ilmamäärämittarihan toimii kuten säätövastus. Nyt sillä kohtaa missä "laahain" on tyhjäkäynnillä, vastusaineen pinta on likainen/kulunut ja näin ollen moottorinohjaus saa väärään tiedon tarvittavasta seoksesta. Tätä teoriaa tukisi sekin, että jos ja kun moottori alkaa käymään kunnolla heti kaasua painettaessa ->ilman tarve kasvaa, läpppä liikuttaa laahaimen toiseen kohtaan jossaa kontakti laahaimen ja vastuksen välillä on hyvä.

-Speltoma
Opel on Racing
Niko1985
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Niko1985 »

Mites paljonko jännitettä tyhjäkäyntisäätimelle pitäis tulla? Pitäiskö olla tasainen jännite? Itsellä vaihtelee 12 ja 13 voltin välillä.. Ja tyhjäkäynti käy epätasaisesti= 600-900 rpm.
Leppis
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Leppis »

Undertaker kirjoitti:Miten se on ton tyhjäkäyntimoottorin irrotuksen kans C20NE koneissa, tartteeko ottaa imusarjaa irti et pääsee käsiks? Ku joku mainitti et 5min homma vaihaa...epäilen.
Ei tarvitse. Jos on ruuvari valmiiksi kädessä, niin ei mene edes 5 minuuttia.
Vastaa Viestiin