Astra H tilattu

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

Kilsberi kirjoitti:n. 1500 km takana ja positiivisuus nousee kilsojen myötä.Ainoa josta joutuu opelin viemään takuukorjaukseen on tuuli/takalasin viiksi kun meinaa itsestään tuo takalasin pyyhin menee päälle ja viimeinen niitti oli että alkoi pyyhkimään yhtämittaa niin kauan että joutui sammuttamaan virrat opelista.. mutta onneks sateella :D . Onko kenelläkään sattunut vastaavaa ?
Laitoitko jossain vaiheessa pakin päälle? Silloin tuo palvelu pelaa, mikä on ihan hyvä juttu. Tosin en ole havainnut sen jäävän päälle sen jälkeen kun matka jatkuu eteenpäin. Ja tämä kaikki tietenkin silloin, kun myös tuulilasinpyyhkijät ovat töissään.
STA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja STA »

Miulla jää päälle. Siis jos tuulilasinpyyhkimet on päällä, pistän pakin ja jatkan matkaani jossain vaiheessa eteenpäin niin takana suihkitaan ihan yhtä innolla kuin edessäkin.

Tosin tuo loppuu kun kerran napsaisee sitä takalasinpyyhkimen katkaisijaa.
Troy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Troy »

Mulla on tasan kerran jäänyt takalasin pyyhin päälle sillä tavalla, että ei lopettanut ennenkuin käytti virrat poikessa.
Astra2006
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Astra2006 »

STA kirjoitti:Miulla jää päälle. Siis jos tuulilasinpyyhkimet on päällä, pistän pakin ja jatkan matkaani jossain vaiheessa eteenpäin niin takana suihkitaan ihan yhtä innolla kuin edessäkin.

Pitipä ostosreissulla sateessa ihan testata ja toimi kuten kuvasin. Ei liikahda takasulka enää kun matka jatkuu eteenpäin, eli jo(i)llakin on nyt häikkää tuossa takapyyhkimen toiminnassa.
matti m
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja matti m »

Mä olen nyt ajanut n. 1000 km Astra Wagon Enjoy Specialilla, eli siinä on se vanha 1,8 125 hv kone. Onko muilla vastaavan auton omistajilla sellaista mielikuvaa että varsinkin kylmällä koneella kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja painaa kaasun vähän pintaa syvemmälle (esim. puoleen väliin) siten että vauhtia on vedetty ykkösellä aika vähän, auto nyykähtää ensin hetkeksi totaalisesti ja lähtee sitten vasta kiihtymään?
Kilsberi
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Kilsberi »

Astra2006 kirjoitti:
Kilsberi kirjoitti:n. 1500 km takana ja positiivisuus nousee kilsojen myötä.Ainoa josta joutuu opelin viemään takuukorjaukseen on tuuli/takalasin viiksi kun meinaa itsestään tuo takalasin pyyhin menee päälle ja viimeinen niitti oli että alkoi pyyhkimään yhtämittaa niin kauan että joutui sammuttamaan virrat opelista.. mutta onneks sateella :D . Onko kenelläkään sattunut vastaavaa ?
Laitoitko jossain vaiheessa pakin päälle? Silloin tuo palvelu pelaa, mikä on ihan hyvä juttu. Tosin en ole havainnut sen jäävän päälle sen jälkeen kun matka jatkuu eteenpäin. Ja tämä kaikki tietenkin silloin, kun myös tuulilasinpyyhkijät ovat töissään.
Oho, enpä ole huomannutkaan... uutta meikäläiselle :D
Troy kirjoitti:Mulla on tasan kerran jäänyt takalasin pyyhin päälle sillä tavalla, että ei lopettanut ennenkuin käytti virrat poikessa
Joo, sama täällä eikä loppunut vaikka napautteli monta kertaa katkaisijaa mutta täytynee tarkkailla tilannetta :D
VECTRA 2.8 V6 TURBO -08
Troy
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Troy »

matti m kirjoitti:Mä olen nyt ajanut n. 1000 km Astra Wagon Enjoy Specialilla, eli siinä on se vanha 1,8 125 hv kone. Onko muilla vastaavan auton omistajilla sellaista mielikuvaa että varsinkin kylmällä koneella kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja painaa kaasun vähän pintaa syvemmälle (esim. puoleen väliin) siten että vauhtia on vedetty ykkösellä aika vähän, auto nyykähtää ensin hetkeksi totaalisesti ja lähtee sitten vasta kiihtymään?
Olen huomannut.
jermu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

pitääpä kokeilla

Viesti Kirjoittaja jermu »

En oo kyl tähän mennessä huomannut mut pitääpä kokeilla...

toisaalta eipä tuota tarvii kylmää konetta kenkii kovin paljon...:)

-jone
Astra H Wagon 1.7CDTI Cosmo Pannacotta
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Pitäisi varailla kohtapuoliin aikaa ekaan huoltoon ja ajattelin pyytää huoltoa poistamaan tuon takalasin automaattipyyhkäisyn. Huono ominaisuus kun takalasi on hiekkainen tai pyyhkijän sulka jäätynyt kiinni lasiin.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Kun en jaksa raahautua tuonne autolle asti niin eiks tässä Astrassa ollut kiinteä 30tkm tuo huoltoväli? Mutta mutta oliko se 30tkm/1v vai 2v?
Piitu-78
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Piitu-78 »

samulis kirjoitti:Kun en jaksa raahautua tuonne autolle asti niin eiks tässä Astrassa ollut kiinteä 30tkm tuo huoltoväli? Mutta mutta oliko se 30tkm/1v vai 2v?
Tuo riippuu kai vuosimallista. Mulla on 2005 mallisessa 30tkm/2v, mutta ilmeisesti jossain vuosimallissa se on 30tkm/1v, kun tästä asiasta sai Metro-Autossa vääntää kättä.
matti m kirjoitti:Mä olen nyt ajanut n. 1000 km Astra Wagon Enjoy Specialilla, eli siinä on se vanha 1,8 125 hv kone. Onko muilla vastaavan auton omistajilla sellaista mielikuvaa että varsinkin kylmällä koneella kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja painaa kaasun vähän pintaa syvemmälle (esim. puoleen väliin) siten että vauhtia on vedetty ykkösellä aika vähän, auto nyykähtää ensin hetkeksi totaalisesti ja lähtee sitten vasta kiihtymään?
Olen huomannut saman myös automaattilaatikolla. Kesäkeleillä ei ole ollut mitään ongelmia, mutta nyt kelien kylmetessä tuon taas huomaa, kun puolet hevosista tuntuisi olevan jäässä ensimmäisissä kiihdytyksissä.
Astra H 1.8 AT -05
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

Piitu-78 kirjoitti:Tuo riippuu kai vuosimallista. Mulla on 2005 mallisessa 30tkm/2v, mutta ilmeisesti jossain vuosimallissa se on 30tkm/1v, kun tästä asiasta sai Metro-Autossa vääntää kättä.
Joo, tässä vkl:na vaihdoin nastat alle niin tsekkasin itsekkin tuon ja taitaa tosiaan olla 2006 mallissa jo 30tkm/1v eli tässähän saa kohta soittaa huoltoon vaikkei kilsoja ole kuin 13,5tkm. Huomasinpa samalla, että nastoilla Astra on hiljaisempi kuin oma Ocu kesärenkailla...
STA
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja STA »

Astra2006 kirjoitti:
STA kirjoitti:Miulla jää päälle. Siis jos tuulilasinpyyhkimet on päällä, pistän pakin ja jatkan matkaani jossain vaiheessa eteenpäin niin takana suihkitaan ihan yhtä innolla kuin edessäkin.

Pitipä ostosreissulla sateessa ihan testata ja toimi kuten kuvasin. Ei liikahda takasulka enää kun matka jatkuu eteenpäin, eli jo(i)llakin on nyt häikkää tuossa takapyyhkimen toiminnassa.
Hah. Taitaa olla vaan käyttäjässä toi vika kuitenkin. Eli kyllä se mullakin lopettaa sen pyyhkimisen takana jos eteenpäin lähtee. En tiedä mitä oon sählänny alussa. Nyt kyllä pelaa niinkuin pitääkin. :oops:
Namiska
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Namiska »

Kytkimen ravistelu loppui sitten Astrasta. Vika paheni koko ajan tehden lähdöistä jo tosi ärsyttäviä.
Vaihtoivat tilalle 1,8 kytkinasetelman, ja mikä pehmeys taas onkaan autossa. Jatkuva aamu- ja iltaravistelu lienee tehnyt jo levyillekin jotain, koska myös lämpimän moottorin lähdöt on nyt pehmeämpiä, tai ainakin siltä tuntuu.
Mutta rohkeasti vain vaatimaan korjausta, vika ei ole jaloissa.
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Kiitos tiedosta namiska, omassa kaarassa onkin eka huolto sopivasti ensi viikolla. Voitko kertoa myös liikkeen jossa kytkin vaihdettiin?
Vastaa Viestiin