Eberistä ja webastosta

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja (F)ast_tra »

jamata kirjoitti:Käyppäs opelilla lukeen vikakoodit.
Osat maksaa senverran paljo ettei niitä kannata huvikseen vaihella.
Kato kummiski ensin sulakkeet et on ehyet :wink:
Missähän webaston sulake mahtaa sijaita? En löytänyt ohjekirjasta ainakaan :oops:
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veikka »

ainakin mulla lukee omassa ohjekirjassa jäähdytysnestelämmitin sulake nro. 24 20A , mutta kosla on 98 omena diisseli ja lämmitin on eberi, joku tais kirjoittaakin että kannattaa eka käyttää siinä piuhan päässä , niin pääsee kaikkein helpoimmalla. Pitäis itekkin käyttää, varmaan hehkussa jotakin vikaa ku puhallin lähtee päälle ja sen jälkee rupee kusemaan disukkia pakoputkesta pihalle, siis eberi, koska jos hehku olisi täysin mykkä niin 10 kertaa ku beri kokeilee lähteä käyntiin ja sitten se nollaa ihtensä pois pelistä kokonaan jolloin on kuitenki käytettävä siellä mittarin päässä.
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Onko tampereella/kangasalla muita paikkoja (merkkiliikkeen lisäksi), missä olisi tarvittavat vehkeet vikakoodien lukuun?
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Hmm.. pakkaset alkoivat.. eberikö se naksuttaa kojelaudan takaa? ihme naksunta kuuluu.. kellää kokemuksia`?
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
(F)ast_tra
'Diplomat'
'Diplomat'

Hatanpään opelilta ei ainakaan apua saa webaston suhteen, joten löytyykö niitä muita, mistä saisi vikakoodit luettua webastosta?
KADETT GT/E
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja KADETT GT/E »

mä saan luettua eberin koodit... jos joku kaipaa apua täälläpäin :wink:
ja jos on isolla kellolla voin mailata vikakoodien merkityksiä, myös käyttöohjeita, varaosalistoja ym... -(z)-
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

KADETT GT/E kirjoitti:mä saan luettua eberin koodit... jos joku kaipaa apua täälläpäin :wink:
ja jos on isolla kellolla voin mailata vikakoodien merkityksiä, myös käyttöohjeita, varaosalistoja ym... -(z)-
Mulle ois tulossa kello saksasta ja tartten siihen varmaan käyttö ja kytkentäohjeet sigun autoon löytyiskös semmosia?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0036174300

nii tommonen olis tulossa onko tuo ny sit iso vai pieni kello?
Skoda Octavia -08
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

ite kysyin talvella eberiä myyvästä liikkeestä tuota kello hommelia ja sieltä sanottiin että pelkkä kellon asennus ei riitä , vaan siihen tarvisi vielä uuden ohjain yksinkönkin jos on automaattisella käynnistyksellä ja se asennettuna olisi maksanut reilu 600 euroa, aika kallista minun mielestäni panostaa 8 vuotta vanhaan ja 3.2 kw eberiin varsinkin kun sen toiminta varmuus ei ole luvattua. jos uuden 4.2 -5.2 kw eberin tai webaston saa asennettuna 1200 - 1500 euroon niin ennemmin ostan uuden, mutta, voi olla KADETT GT/E että sun vehkeeseen saa suoraan tuon kellon kiinni, onko se muuten automaattisesti käynnistyvä ja minkä kokoinen se on?
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Eiku mulla on omegassa d3w uus eberi ja se kuulemma toimii kellolla ja joku 80e rele pitäis olla automaatti-ilmastoinnin takia.
Omegassahan on jo valmiina kiertovesipumppu.
Skoda Octavia -08
ss
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja ss »

Vielä vectran 3,2kw eberistä, onko sille muita sulakkeita kun ilmeisesti nro28 sulaketaulussa? relettä? hehku :oops: toimii mutta ei yritäkkään lähteä päälle :sleep: , opelillakaan ei saanut yhteyttä eberiin.
KADETT GT/E
OCF Member 2015

Viesti Kirjoittaja KADETT GT/E »

jamata kirjoitti: Mulle ois tulossa kello saksasta ja tartten siihen varmaan käyttö ja kytkentäohjeet sigun autoon löytyiskös semmosia?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0036174300

nii tommonen olis tulossa onko tuo ny sit iso vai pieni kello?
toi on pikkukello, ja skannailen ensi viikolla siihen käyttiksiä...
veikka81 kirjoitti:ite kysyin talvella eberiä myyvästä liikkeestä tuota kello hommelia ja sieltä sanottiin että pelkkä kellon asennus ei riitä , vaan siihen tarvisi vielä uuden ohjain yksinkönkin jos on automaattisella käynnistyksellä ja se asennettuna olisi maksanut reilu 600 euroa, aika kallista minun mielestäni panostaa 8 vuotta vanhaan ja 3.2 kw eberiin varsinkin kun sen toiminta varmuus ei ole luvattua. jos uuden 4.2 -5.2 kw eberin tai webaston saa asennettuna 1200 - 1500 euroon niin ennemmin ostan uuden, mutta, voi olla KADETT GT/E että sun vehkeeseen saa suoraan tuon kellon kiinni, onko se muuten automaattisesti käynnistyvä ja minkä kokoinen se on?
joo, muutos hommiin en ota nyt kantaa
ja testilaite tulee eberin päähän pistokkeen väliin, välikaapelilla ja läppärillä.
Itellä ei ole eberiä eikä tule koska mulla on vain kesäautoja :wink: -(z)-
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Nyt tuli kellolaite eberiin kiitoksia vaan brunolle saksaan :lol:
Vielä ku sais kytkettyä sen jotenki.
:evil: :evil: Soitimpa huvikseen eberihuoltoon ja ne kauppas 430e tai 520e sarjaa+asennus :no:
Pakkohan tuo on jollaki saaja toimiin en oo kyllä maksamassa yli 600e siitä et eberi toimii mun käskyjen mukaan eikä automaattisesti.
Mistä sais ton auton kytkentäkaavioita et vois alkaa tutkimaan millä se toimis?
Tämmöset ohjeet sain netistä eberille:

Check the voltage at the pins of the 8-pin multiplug located at top of booster heater, with the ambient temperature sensor bypassed and with engine running:

if you hold the multi-plug connector with the flat side to your left and the rounded side to your right and
pins 2, 4, 6 and 8 are across the top row from left of the multiplug (8 is blank)
pins 1, 3, 5 and 7 are across the bottom row from the left of the multiplug (5 is blank)

Start signals required by booster heater:
check pin 1 - terminal 30 voltage from the fuse box
check pin 7- terminal L is from the alternator, voltage if engine running
check pin 2 - terminal 31, temperature at coolant temperature sensor is less than 75 degrees
check pin 6 - indicating that temperature at ambient temperature sensor is less than 10 degrees or that switch is bypassed
Skoda Octavia -08
xgxastra
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja xgxastra »

jamata kirjoitti:Nyt tuli kellolaite eberiin kiitoksia vaan brunolle saksaan :lol:
Vielä ku sais kytkettyä sen jotenki.
:evil: :evil: Soitimpa huvikseen eberihuoltoon ja ne kauppas 430e tai 520e sarjaa+asennus :no:
Pakkohan tuo on jollaki saaja toimiin en oo kyllä maksamassa yli 600e siitä et eberi toimii mun käskyjen mukaan eikä automaattisesti.
Paljonko maksoi kellolaite Brunolla? Itse ostin viimetalvena uuden minitimerin hintaan 70e, Suomesta.

Sen saat toimimaan ilman kalliita johtosarjoja. Ostat vaan kiertovesipumpun, sulakekannan sekä 12v releen ja jokusen metriä johtoa. Vedä vielä johto lämmityslaitteen puhaltimelle niin ei tarvitse raapata ikkunoita :lol: . Hyvin toimi minullakin viime talven, mutta nyt teki eberi tenän. Irroitettu on ja tänään pitää kokeilla paloilmapuhaltimen toiminta ja diesel pumpun toimivuus. Antureiden pitäisi olla ehjät, jokin sitä vaivaa kun ei tee aloitusrutiinia ollenkaan. :cry:
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

40e postikuluineen.
Joo tiedän et sen sais jotenki pelaamaan mut miten?
Omegassahan on kiertovesipumppu jo valmiina 8)
Oon sen verran kuullu et tohon autoilamstointiin pitäs ostaa joku oma rele et sen sais toimiin.
Laitakko kytkentäohjeita vaikka privalla?
mulla on tuo vanha ohjainyksikkö kädessä ja siinä on piuhat:
ylhäällä
sini/valk
ruskea tai musta
tyhjä
tyhjä
sininen

alhaalla
valkonen tai harmaa
vihreä
tyhjä
paksu ruskea
paksu punanen

ja kuva vielä perään

Kuva
Skoda Octavia -08
Veikka
'Diplomat'
'Diplomat'

Hyvin toimi minullakin viime talven, mutta nyt teki eberi tenän. Irroitettu on ja tänään pitää kokeilla paloilmapuhaltimen toiminta ja diesel pumpun toimivuus. Antureiden pitäisi olla ehjät, jokin sitä vaivaa kun ei tee aloitusrutiinia ollenkaan.
uskoisin että hehku on sökö, ainakin tuo automaattisesti käynnistyvä tiltaa lopullisesti kun se yrittää 10:nen ketaa käyntiin tuloksetta. Mullakin on joku vika eberissä, puhallin lähtee huutamaan ja sitten kun olisi hehkun vuoro niin rupeekin kusemaan diisseliä pakoputkesta pihalle, ja noin minuutin jälkeen sammuu koko paska, pitäis käyttää mittarin päässä mutku sekin maksaa 20 euroa ja hehku on vielä sellainen keraaminen jonka piti kestää huomattavasti normaalia pidempää ja vit..
Vastaa Viestiin