Avasin konepellin, mut sitä säilötä ei ainakaan osu silmään. Onko se kenties jossin piilotettuna?
APUA/NEUVOJA CORSA 1.2i 16V -01 "uusi korinen"
APUA/NEUVOJA CORSA 1.2i 16V -01 "uusi korinen"
Minulla olis nyt hieman nolo kysymys. Mutta koko käsivarsi paketissa murtuneena, ei jaksa ruveta hikoilemaan. Olisko kellään tietoo missäs kohti kyseisen Corsan konehuoneessa mahtaa olla ohjaustehostimen säiliö? Vaikka mokomassa on ns, sähköinen ohjaus tehostin. Toimii se kuitenkin hydrauliikalla sen ohella. Eikös? Eli sähkömoottori nimen omaan pyörittää tehostajan ölypumppua liikkeelle! Näin sanoo minun logiikka! =)
Avasin konepellin, mut sitä säilötä ei ainakaan osu silmään. Onko se kenties jossin piilotettuna?

ascona_c kirjoitti:Eikai sähköohjaustehostimessa mitään öljysäiliötä ole?
Ja ohjekirjastahan tuon näkisi helpoiten.
No minulla on Astra G, jossa on sähkönen ohjaustehostin. Ja tässä on ainakin ohjaustehostimelle myös oma öljy säiliö. Astra G:stä voin kokemuksella ammattini puolesta sanoo et olen käynyt kirjaimellisesti läpi koko ASTRA G mallia jokaista nippeliä näppeliä myöten. Kolariautoja on tullut rakennettua monia.
Ja Astra G on minunn lemppari, jopa omassa käytössäni!
Mutta ei ainuttakaan OPEL CORSAa....
Siks tää mokoma OPEL MINI on minulle vieras. Mut tuli kuitenkin mammalle sellainen lahjaksi ostettua!
Käytännössä vika olis nyt paikallistettu. Itse tehostimen moottori toimii. Mut kun sieltä löytyy sit se ohjainyksikkö. Jossa vian täytyy piiletä. Myydäänköhän näitä kenties erikseen. Se löytyy ohjaustangon varressa pelti kotelon takana. Sieltähän kaikella järellä se käskevä singnaali lähtee. Eili, jos sellaista pääsis edes kokeilemaan, niin voi selvitä halvemmalla ja käytännössä pienemmällä vaivalla.
Ehdotuksia?
Ehdotuksia?
Sähkötehostin (Corsa) ja sähköhydraulinen tehostin (Astra/Zafira) on kaks eri asiaads_fredu kirjoitti:Jarzki kirjoitti:Tietysti siinä on, sähköinen tehostin tarkoittaa sitä, että öljypumppua pyöritetään sähkömoottorilla eikä hihnalla kampiakselilta.ascona_c kirjoitti:Eikai sähköohjaustehostimessa mitään öljysäiliötä ole?
AIVAN!![]()
Kyllähän autolla ajava sen verran pitäis tietää!