Ruuvi renkaassa

Keskustelua Opeleista
Kipe
'Kadett'
'Kadett'

Ruuvi renkaassa

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Olin laittamassa kesärenkaita talviteloille, kun huomasin, että yhdestä renkaasta näkyi
ruuvin kanta. Suht paksulta ruuvilta vielä vaikutti. Rengas oli kuitenkin pitänyt ilman ihan hyvin. Onko teillä kokemusta, selviääkö tuosta jollain paikkaustoimenpiteellä vai pitääkö ostaa uusi rengas? Kyseessä on kulutuspinnan puolesta melkein uutta vastaava rengas.
caravan-coupe
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja caravan-coupe »

Astrassa oli sama juttu pari kesää sitten.
Rengasliikkeessä paikkaus onnistuu.
Edelleen pitänyt ilmansa tuo paikattu kumi.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

Joo tubeles paikka siihen niin on kuin uusi. Maksaa alle kympin se asennus siihen.
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Paikkaus onnistuu, jos renkaan runko on säilynyt ehjänä eli ei ole ajettu liian pienillä paineilla, jonka johdosta runko olisi lämmennyt liikaa ja murentunut.
Anzah
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Anzah »

Jep, onnistuu paikkaus rengasliikkeessä. Mulla oli peltikattoruuvi renkaassa.
007 ja Pallosalama -(z)-
Kipe
'Kadett'
'Kadett'

Kiitti vastauksista! Onkohan tuolla mitään väliä viekö paikkaukseen nyt vai keväällä?
No, ainakin odottelen tuon talvirengasruletin rauhoittumista rengasliikkeissä...
-Petsku-
OCF Member 2016
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Petsku- »

Kipe kirjoitti: Onkohan tuolla mitään väliä viekö paikkaukseen nyt vai keväällä?
Mulle ainakin olis. en haluais ajella ruuvi renkaas tietoisesti ja saataahan tuo ruuvi tehdä talven aika lisää tuhoja renkaaseen.
Kuva
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

-Petsku- kirjoitti:
Kipe kirjoitti: Onkohan tuolla mitään väliä viekö paikkaukseen nyt vai keväällä?
Mulle ainakin olis. en haluais ajella ruuvi renkaas tietoisesti ja saataahan tuo ruuvi tehdä talven aika lisää tuhoja renkaaseen.
Oli kaveri ilmeisesti ollut jo nakit ottanu pois alta....
A_80
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja A_80 »

-Petsku- kirjoitti:
Minä ainakin ymmärsin, että aloittaja oli vaihtanut talvirenkaat alle ja huomannut ruuvin kesärenkaassa...

Edit: Ääh, Undertaker ehti ensin... :D

Edit2: Tuohon alkuperäiseen kysymykseen, kannattaa ainakin jättää se ruuvi paikalleen, niin on huomattavasti helpompi paikantaa se viallinen kohta. (Meinaan joskus tullut itse nykäistyä se pois...) Ja tosiaan kannattaa odottaa talvirenkaiden vaihtorumban yli, niin voi saada paikkauksen paremmalla palvelulla/halvemmalla hinnalla.
-Petsku-
OCF Member 2016
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Petsku- »

Joo mun moka luin vähän turhan nopeesti :oops:
Kuva
Vectra C -06 (Käyttis)
Kadett C Coupé -75 (Kesäauto)
Kipe
'Kadett'
'Kadett'

Jee, Undertaker maalikameran kuvan perusteella niukka voittaja :)

Ruuvi on siis kesärenkaassa ja auton alla on jo talvikumit. Eli tuommosta tubeless-paikkaa tuohon pitänee yrittää. Jätän suosiolla rengasliikkeen tehtäväksi, pitää vaan hiukan soitella hintavertailua.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

Se om maksimissaan 20€, mä sain keväällä 15€/2 rengasta(kaveri töissä). 5min homma kun vie liikkeeseen.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

JPaVR6 kirjoitti:Se om maksimissaan 20€, mä sain keväällä 15€/2 rengasta(kaveri töissä). 5min homma kun vie liikkeeseen.
Riippunee liikkeestä. Mulle paikattiin yksi kumi tuossa kesällä euromasterillä ja maksoi muistaakseni 20e. Tuntui kalliilta. Olisi ollut omatkin paikkavehkeet (15 kilsan päässä), mutta ajattelin että olisi ollut liikkeessä halvempi kuin tuo 20 juroa.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
-JPA-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -JPA- »

No enhä mä oo kaikkia läpi käyny, mutta mitä oon kuullu muilta, niin ei ne kahtakymppiä enempää oo viä maksanu. Yleisin ollu 15€.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Itse maksoin Porissa 5e paikkauksesta, eikä ollut mitään tutun alennusta. Kyllä 20e on mielestäni kova hinta työstä joka kestää max. 5min ja tuskin aineisiinkaan nyt paljoa rahaa kuluu...

Näin siis jos sen pystyy paikkaamaan renkaan ollessa autossa kiinni, sitten on eriasia jos rengas täytyy irroittaa.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Vastaa Viestiin