VECTRA OPC
VECTRA OPC
Vaivihkaa päivittäneet 280hv:ksi tuon vehkeen.
Koeajaneet ovat "vanhaa" 255hv OPC:ta sanoneet yllättävän vähän 230 hv turbosta eroavaksi kulultaan - onko joku jo kokeillut tätä päivitettyä? Luulisi jo 50hv eron tuntuvan.
Koeajaneet ovat "vanhaa" 255hv OPC:ta sanoneet yllättävän vähän 230 hv turbosta eroavaksi kulultaan - onko joku jo kokeillut tätä päivitettyä? Luulisi jo 50hv eron tuntuvan.
- Wannabecalibra
- Minut on bannattu!
- TJ Ryttylä
- 'Admiral'

Joo, toi Subaru painii munkin mielestä suht eri kokosarjassa tai vähintään eri kohderyhmälle. Jäähän toi wrx huippunopeuksissakin pahasti jalkoihin... Tosin itsekkin olen ihmetellyt tuota Veccu OPC:n positiointia. Vastaavista tuolla hinnalla saa myös esim Passatin 3.2:n 4motionin DSG vaihteistolla. Okei onhan toi tietty 100:een sen puolen sekuntia hitaampi (sedanina) ja uupuu se 30 pollea tehoa niin eikä huippunopeuskaan ihan yllä maagiseen rajaan/OPC:n tasoon. No ehkä automaatti, neliveto, pienempi kulutus ja hieman halvempi hinta korvaa asian... Tosin kun kyseessä on "vain" perus-passat niin siihen ei liity mitään prestigeä niin kuin OPC:hen...
No jaa... Saattaa radalla ajaessa ollakkin parempi..datzka kirjoitti:on. Sti nimittäin paljon parempih04x_w1z4rd kirjoitti:Mutta onhan se Vectra ihan eri auto...RAM kirjoitti:tolla hinnallahan sais jo uuden wrx imprezan ja olishan ainaki nelikko
Mutta en sitä yleisesti paremmaksi autoksi silti sanoisi..
Esim farkku OPC on varmaa tiloiltaan suurimpia autoja. STi:stä ei ihan samaa voi sanoa...
Täysin eri kohderyhmät on autoilla...
Niinpä ja ihmeen hyvällä alustalla vielä, toi 255hv versio ei jaksanut sutia edes kakkosella...Wannabecalibra kirjoitti:Huh huh ja edelleen etuveto.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Niin, ja jos ihan oikein ruvetaan hifistelemään, niin saparot voidaan unohtaa ja hakea kaupasta se EVO IX. Mutta ei saparossa, sen puoleen kuin EVOssakaan, ole tilaa samassa mittakaavassa kuin Vectrassa. Varmaan muissakin varusteissa löytyy vekarassa vähän enemmän...en tiedä, silkkaa mutua. Tosin, kyllä mä miettisin hetken EVOn ja Vectran välillä. Tosin se farkku OPC Vectra vaan houkuttelis aika isosti. Onneks ei oo köyhällä varaa moisiin, niin ei tartte ressata pikku päätä tän enempää.RAM kirjoitti:tolla hinnallahan sais jo uuden wrx imprezan ja olishan ainaki nelikko
DSG ei oo automaatti.samulis kirjoitti:No ehkä automaatti, neliveto, pienempi kulutus ja hieman halvempi hinta korvaa asian... Tosin kun kyseessä on "vain" perus-passat
- TJ Ryttylä
- 'Admiral'

Joo tosta tehodieselistä oli noin 2003 puhetta, mutta muistelisin, että sellaisesta tais olla lisää juttua ihan pari kk sitten eli tais olla tulossa ensi vuonna. Tuplaturbo 1.9 tms... Tais kehittää joku 150+kw:ia tai sinne päin... (nopea googlaus antais 156kw:ita)RAM kirjoitti:en mä ny halunnu ketää suututtaa. annoin vaan esimerkin mitä ton vectran hinnalla saa. olikos tolt opc:lt tullu joku vectran tehodiiseli? muistelin et jossain oli juttua siitä.
Arvelinkin, että tästä tulee vielä... Mutta totuus on enminätiedäsamulis kirjoitti:ahaa... Kerros hieman tarkemmin a) mikä dsg on b) mikä on automaativaihteisto?STA kirjoitti:DSG ei oo automaatti.samulis kirjoitti:No ehkä automaatti, neliveto, pienempi kulutus ja hieman halvempi hinta korvaa asian... Tosin kun kyseessä on "vain" perus-passat
Alunperin tuossa piti lukea että Volkkarimiesten mukaan DSG ei ole automaatti, mutta jätin sitten kirjoittamatta tuon alun. Olisi pitänyt kirjoittaa.
Enivei, perustan väitteen näihin lauseisiin, mitkä luin tuolta volkkaripalstalta:
(Näitä on muokkailtu, jätetty asiaankuulumatonta pois ja vain tähän sopivat tekstit lainattu)
"... on erikoista (ja kenties hiukan jopa harhaanjohtavaa) verrata tuota teknisesti manuaalivaihteistoa muistuttavaa ratkaisua kestoltaan automaattivaihteistoihin... Kun perinteiseen automaattivaihteiseen autoon verrattuna DSG:llä varustetussa laitteessa ei ole muuta yhteneväisyyttä kun vaihdekepukka, kytkinpolkimen puute ja rekisteriotteen mallimerkinnässä sana Automat*"
Noiden kirjoittaja on melko pitkälti perehtynyt VAG-tekniikkaan, ja luotan tuolta suunnalta tulevaan tietoon. Mutta, kun en oikeasti itse osaa vastata sinun kysymyksiisi ja oikeastaan haluaisin osata, kysyin ko. henkilöltä vastauksia. Katsotaan, mitä "ammattilainen" osaa meille kertoa
Olen kyllä valmis pyörtämään tuon DSG:tä koskeneen väitteeni, ei siinä
[OT]
Sorry kaikkille, mutta sen verran on pakko jatkaa... Joo lauseesi oli hieman epätarkka. Tuskin kukaan on sitä mieltä etteikö DSG olisi automaatti, mutta se ei ole perinteinen automaatti. Tekniikaltaan se on tosiaan lähempänä manuaalia eli lähinnä robotti ohjattu manuaalivaihteisto toteutettuna kahdella kytkimellä. Automaatin määritelmänä minä pitäisin sitä, vaihtaako auto itse vaihteita, sen DSG tekee, sen tekninen toteutus vain poistaa perinteisen ratkaisujen huonoja puolia... Muutoinhan esim CVT/Multitronic-vaihteistotkaan eivät olisi automaatteja...
[/OT]
Sorry kaikkille, mutta sen verran on pakko jatkaa... Joo lauseesi oli hieman epätarkka. Tuskin kukaan on sitä mieltä etteikö DSG olisi automaatti, mutta se ei ole perinteinen automaatti. Tekniikaltaan se on tosiaan lähempänä manuaalia eli lähinnä robotti ohjattu manuaalivaihteisto toteutettuna kahdella kytkimellä. Automaatin määritelmänä minä pitäisin sitä, vaihtaako auto itse vaihteita, sen DSG tekee, sen tekninen toteutus vain poistaa perinteisen ratkaisujen huonoja puolia... Muutoinhan esim CVT/Multitronic-vaihteistotkaan eivät olisi automaatteja...
[/OT]
Ja opc:n hinnalla saa jo varusteitakin, kun taas nuo imprezat tuppaavat olevan aikamoisia karvalakkeja, ja niinkun ollu jo puhetta että sti ja opc ei paini ihan samassa sarjassa. Varmaan kivoja pelejä molemmat.datzka kirjoitti:on. Sti nimittäin paljon parempih04x_w1z4rd kirjoitti:Mutta onhan se Vectra ihan eri auto...RAM kirjoitti:tolla hinnallahan sais jo uuden wrx imprezan ja olishan ainaki nelikko