Omegan ABS ja TC valoista...
Omegan ABS ja TC valoista...
Mikähän nyt on vikana kun Omegasta b 2.5 aut. palaa nuo abs ja tc valot kokoajan ku ajaa? Vika ei oo aina, vaan sillon tällön ja ollut nyt 3 päivää.
Re: Omegan ABS ja TC valoista...
Toivottavasti ei ainakaan sama vika kuin minulla vastaavassa autossa, eli pitkällisten selvittelyiden (ammattilaisten toimesta, kunnon vehkeillä, ei kuitenkaan merkkihuolto) jälkeen on ainakin abs-pumppuyksikkö sökönä ( kertakäyttö tavaraa, ei saa varaosia, ja valmistajan (bosch) ehdoton kielto ettei sitä saa avata eikä korjata) mutta abs-n ohjausyksikössäkin saattaa olla vikaa.drif v6 kirjoitti:Mikähän nyt on vikana kun Omegasta b 2.5 aut. palaa nuo abs ja tc valot kokoajan ku ajaa? Vika ei oo aina, vaan sillon tällön ja ollut nyt 3 päivää.
Uutena tosi kalliit pumppu+1000€ ja ohj. yks luokkaa 900€.
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Ennen kun avaat mitään, tarkista abs-yksikön johdon liittimen kontaktipintojen kunto, itelläni oli vettä tuolla "scart"-liittimessä ja aiheutti juurikin tuollaista ongelmaa (hapettuneet kaikki kontaktipinnat, niin liittimestä, kuin abs yksiköstäkin). Huolellinen kuivaus, ja putsaus contact cleanerilla (itse ruiskautin vielä crc:tä suihkauksen liittimeen), ja liitin huolella kiinni, (VARMISTAEN ETTÄ SE TOSIAAN ON KIINNI KUNNOLLA) niin mulla hävis tuollaiset probleemat.
Edit: Typot
Edit: Typot
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
ja ihan ekana kannattaa putsata pyöriltä teräsharjalla ne anturit ja rataskehät.
ja myös tarkistaa kannattaa että ei ole hapettunut ne antureista noin 20cm:n päässä olevat liitokset...
ja myös tarkistaa kannattaa että ei ole hapettunut ne antureista noin 20cm:n päässä olevat liitokset...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...