huurtuminen
huurtuminen
tsau
Autoni Zafira 2002, 1.8.
Mulla huurtuu välillä julmetusti ikkunat ja apukuskin jalkatilaan tulee vedet sisälle. Muovimaton alla kangasmatto aivan märkä. Vaikka se välillä tuntuisi kuivalta, on äänieristysmateriaali varmasti märkänä. Joten kannattanee purkaa riittävästi ja pyrkiä kuivaamaan kastuneet osat perusteellisesti.
Tässä linkki, josta selviää suodattimen vaihto-operaatio.
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, varsinkin mulle, jolla ei oikein tuo sakujen kieli tahdo taipua.
Olkaa hyvät.
http://www.langzeittest.de/opel-zafira/ ... filter.php
T Hashi
Autoni Zafira 2002, 1.8.
Mulla huurtuu välillä julmetusti ikkunat ja apukuskin jalkatilaan tulee vedet sisälle. Muovimaton alla kangasmatto aivan märkä. Vaikka se välillä tuntuisi kuivalta, on äänieristysmateriaali varmasti märkänä. Joten kannattanee purkaa riittävästi ja pyrkiä kuivaamaan kastuneet osat perusteellisesti.
Tässä linkki, josta selviää suodattimen vaihto-operaatio.
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, varsinkin mulle, jolla ei oikein tuo sakujen kieli tahdo taipua.
Olkaa hyvät.
http://www.langzeittest.de/opel-zafira/ ... filter.php
T Hashi
En tiedä onko sulla eri systeemi kun mun astrassa, mutta ite kattoisin vielä ne poistoletkut siittä pyyhkijöiden alta. Siittä kaukalosta. Saattais loppua veden sisälle tulo. Kaikkee sontaa sinne kertyy ajan myötä.
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
Mullakin alotti astra tuon huurtumisen syksyn tullen. Suodattimen vaihdoin muistaakseni kesällä. Kesällä avattiin myös nuo pyyhkijöiden alapuoliset kanavat auto reunoilta. Myöskään kontissa ei ole mitään poistoreikien tiellä..
Pitää taas tutkia lähemmin. Voiko kanavissa olla ilmastoinnin jäljiltä kosteutta paljonkin? Miten sen saa pois? Huudattaa tuuletinta vartin?
Pitää taas tutkia lähemmin. Voiko kanavissa olla ilmastoinnin jäljiltä kosteutta paljonkin? Miten sen saa pois? Huudattaa tuuletinta vartin?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Missäs kohtaa muuten on karjavaunun takakontin poistoaukot?
-Kahta en vaihda...toinen on sukka ja toinen on toinen sukka...
www.samatsukat.fi
www.samatsukat.fi
Käsittääkseni siellä persiissä. Ei kai ole näkyvissä vaan löytyvät käsin kopeloimalla.JPaVR6 kirjoitti:Missäs kohtaa muuten on karjavaunun takakontin poistoaukot?
Muistelisin että näkyvät kyljissä jos katsoo puskurin alle.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
Mikähän auttaisi A-Omegan (farkku) huurtumiseen..saa tota puhallinta huudattaa ihan tosissaan
Vesiröörit tyhjensin imurilla ja kapealla suulakkeella, eikä matotkaan ole kosteita mutta siltikin huurtuu lasit hanakasti. Ei tossa meidän sedani-ompussa ole tällästä ilmiötä havaittu. 
"Sculptural Artistry and German Precision"
Opel Vectra C2 1,8 (Z18XER) 2006
Mercedes-Benz E 220D 1996
Mercedes-Benz E 350CDI 4-Matic 2010
+Suzuki GSX750F 1999
+Suzuki GSX750F 1999
Oon sitä tarkkaillut kun siinä oli vuotoa joka asettu vesipumpun vaihdolla. Entisessä Vectrassa alko lämppärin kenno vuotamaan ja sehän huurtu kans rajusti..niin ja "tuoksu" kanssa aika messevältä.
Tuo ei oo ihan niin rajua huurtumista ja ilmenee vaan kosteiden kelien aikaan. Täytyy kai kattoa pohja läpi.
Tuo ei oo ihan niin rajua huurtumista ja ilmenee vaan kosteiden kelien aikaan. Täytyy kai kattoa pohja läpi.
"Sculptural Artistry and German Precision"
+Suzuki GSX750F 1999
+Suzuki GSX750F 1999
On myös olemassa sellainen vaihtoehto että jos tuulilasin alareunaa kiertävä kumitiiviste ei pidä vettä niin vedet pääsee valumaan suoraan raitisilma suodattimen läpi lattialle. eli se osa josta tulee pyyhkijöiden vivut lävitse niin siinä on 2 tiivistettä (ainakin astra f/vectra a) yksi kiertää lasin alareunaa ja toinen on sen osan alla ja myös se muovinen mutteri josta tulee pyyhkijän vipu lävitse voi vuotaa.
Ja sit on vielä sekin et se ns. salaoja kaukalo voi olla huonosti paikoillaan.
Jos tuulilasi on joskus vaihdettu niin se on voinu tehdä edelliset.
Ja sit on vielä sekin et se ns. salaoja kaukalo voi olla huonosti paikoillaan.
Jos tuulilasi on joskus vaihdettu niin se on voinu tehdä edelliset.
OPEL FOREVER