Kyllä niille rummuille monesti joutuu antamaan lekaa/vasaraa ihan olan takaa.
Muistaakseni a-vectrassakin rumpujen takareuna on aika ilkeästi jarrukilven "takana", kuten myös tuossa minun astrassakin. Elikkä ei pääse suoraan lyömään ulospäin. Itse olen yleensä taivuttanut jarrukilpeä pois edestä, jotta saa jonkun ohuen raudankappaleen tai ison ruuvitaltan rummun reunan taakse, ja siitä sitten naputtelee joka puolelta rumpua.
tursas kirjoitti:Mun mielestä noi takajarrujen jarruvoimat on vähän vähäiset, oiskohan mulla ollu jossain 1,5:n paikkeilla, vai katellaanko siinä vaan sitä, että ne ei eroa toisistaan yli 30 prossaa vai miten se nyt oli, ettei sitten vaan tulis toista hylkyä niiden takia...pitää kattella katsastuspapereita ku tästä pääsee himaan...
0,5 on takajarrun hylkäysraja, jarruvoima ei saa olla noin vähäinen kummassakaan pyörässä.
Itselläni takarummuissa on ollut vaihtelevasti 0,8-1,6. Joskus on näköjään ollut toisella puolella 1,5 tai jopa 1,6, kun toinen puoli on sitten ollut heikonpuoleinen. Nyt viime kerralla oli 0,9/1,1. Tuokin tosin oli heti jarrukenkien vaihdon jälkeen, joten tehot ovat voineet sen jälkeen hieman nousta.
Ja eiköhän siinä joku prosentti ole etu<->takapään jarruvoimissa. Se tieto kelpaisi minullekin...