vectran lämmppärin puhallin takkuaa
vectran lämmppärin puhallin takkuaa
eli mistä kannattais ruveta vikaa paikallistamaan, kun puhallin ei toimi juuri lainkaan kylmänä millään vaihteella ja kun vähän lämpiää niin puhaltaa aavistuksen paremmin, mutta silti tosi vähän 4 vaihteella? vaihteiden rämppääminen ei vaikuta. rupes yks kaks tälleen oireilemaan...vähän hankala ajella aamusin kun lasit huurussa ja puhallin hönkii huonosti...auto on vectra a -91 c20ne
Noita hiiliä saa varaosaliikkeistä. Jos liikkeessä ei ole oikeankokoisia hiiliä hyllyssä niin ostat jotkin toiset jotka ovat hieman liian isot... saat näistä helposti viilaamalla oikean kokoiset.
Vectraan en ole itse vielä puhaltimen hiiliä joutunut vaihtamaan, mutta joudut ainakin irroittamaan puhaltimen moottorin ja purkamaan sen, jotta saat ne vanhat hiilet pois. Tämän jälkeen kolvi käteen ja tinaamalla uudet hiilet paikalleen. Eli kyllähän tuohon saa hiukan töitä tehdä, mutta ei ole mikään ylitsepääsemätön homma.
Vectraan en ole itse vielä puhaltimen hiiliä joutunut vaihtamaan, mutta joudut ainakin irroittamaan puhaltimen moottorin ja purkamaan sen, jotta saat ne vanhat hiilet pois. Tämän jälkeen kolvi käteen ja tinaamalla uudet hiilet paikalleen. Eli kyllähän tuohon saa hiukan töitä tehdä, mutta ei ole mikään ylitsepääsemätön homma.
Opel Vectra CDX -94
Itselläni uusi lämppärin moottori kustansi tarvikeliikkeessä 129 euroa b-mallin Vectraan. Kuvia vaihtotyöstä: http://tuomasn.kuvat.fi/kuvat/2006_10_0 ... vaihto%29/
Tuo vika johtuu siitä että sun puhaltimen etuvastusksesta on palanut noi ykkös ja kolmosvaiheen vastukset. Eli ei muuta kuin varaosaliikkeeseen hakemaan uutta etuvastusta.Minulla myös sama lämppäri vika a-vecussa, kakkos ja nelos teholla vaan toimii? taitaa olla ihan normi näissä vectroissa.
Opel Vectra CDX -94
-
Hartikainen
- 'Admiral'