painelaakeriko ääntää?
Mikäli nyt en täysin väärässä ole, niin painelaakeri ääntää silloin, kun kytkinpoljin on pohjassa, eikä silloin, kun poljin on ylhäällä. Omassa Astrassa F13-vaihteistolla ja C16NZ-koneella tekee juuri samaa, eli ääntää (vähän kuin laahaava ääni), kun poljin on ylhäällä. Ilmeisesti ääni kuuluu jostain vaihteiston laakerista. Omalla ajettu noin 330 tkm, eli enpä yhtään ihmettelisi, jos jo vähän väljiä olisivat ne laakerit. Vähän kovempi laahaava ääni kuuluu silloin, kun antaa kunnolla kenkää. Vaihteisto+vetopyörästö siis todennäköisesti kulunut.
Mulla oli sama juttu 1.8E Asconan kans, vika oli kytkinlevy+asetelma ottanu siipeensä. Ainakin ko. laatikos (F16-5) on alapuolel tarkistusluukku, josta pysty tarkistaa asian.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Vaihdoin tos lootaan öljyt ja ääni ei ollu siitä moksiskaan. Miten noitten kytkinakselin laakereiden vaihto etenee, noin pääpiirteittäin? Ja montako niitä siellä edes on.. Ois ihan hyvä saada jostai,mistä?, f20 ja ton kytkimen räjäytys kuvat ni tietäs jostai jotai.. Niin ja asetelma ja levy näytti päällisin puolin ihan jees,tuli kurkattua sinnekki..
saa sitä jotain kirjoittaakkin.
niin. minulla samanlaisia oireita. taitaa olla ooppelin perusvikoja
erityisesti pakkasella,sekä heti kun laittaa auton käyntiin. kun ajaa jonkin verran äänet häviää lähes kokonaan.
minulla on semmoinen mielikuva että kyseinen ääni ei tule missään tapauksessa vaihteistosta vaan nimenomaan joko painelaakerista tai kytkinakselin silmälaakerista.
huom:ei tieto vaan olettamus.
tietäis vaan kumpi laakeri on kyseessä.
joku joka on kyseisen vian korjannut vois valaista meitä tietämättömämpiä...
niin. minulla samanlaisia oireita. taitaa olla ooppelin perusvikoja
minulla on semmoinen mielikuva että kyseinen ääni ei tule missään tapauksessa vaihteistosta vaan nimenomaan joko painelaakerista tai kytkinakselin silmälaakerista.
huom:ei tieto vaan olettamus.
tietäis vaan kumpi laakeri on kyseessä.
joku joka on kyseisen vian korjannut vois valaista meitä tietämättömämpiä...
Mulla oli omegassa niin että kytkin ylhäällä piti painelaakeri kauheeta kitinää mutta pohjaan painettuna se hiljeni. Myöskin jos jalalla nosti kytkin poljinta normaalia ylemmäs kitinä lakkasi.
Vikana oli täysin loppu oleva painelaakeri joka alkoi heti vikisemään kon koski kytkimeen ja pyöri mukana. Poljinta nostamalla se sen verran keventy ettei pyörinyt mukana ja hiljeni. Kyseessä oli siis vaijeri välitteinen kytkin.
Vikana oli täysin loppu oleva painelaakeri joka alkoi heti vikisemään kon koski kytkimeen ja pyöri mukana. Poljinta nostamalla se sen verran keventy ettei pyörinyt mukana ja hiljeni. Kyseessä oli siis vaijeri välitteinen kytkin.
joo mullakin kuului vaihteistosta ylimääräistä pientä hilinää vapaalla ja kun painoi kytkimen pohjaan niin se lakkasi.
no nyt sit heitti viitonen pelaamasta ja ääni on koventunut 5vaihteella kuluu vain rutinaa ja auto ei kulje ollenkaan 5vaihteella.
muut vaihteet pelaa normaalisti jos ei ota sitä pientä hilinää mukaan.
laatikko oi f16.
tilasin sit siihen f20 askin. ja tarkoitus olisi purkaa tuo laatikko kun saan sen toisen laatikon paikalle.
ilmoittelen sit mitä se oli syönyt!
no nyt sit heitti viitonen pelaamasta ja ääni on koventunut 5vaihteella kuluu vain rutinaa ja auto ei kulje ollenkaan 5vaihteella.
muut vaihteet pelaa normaalisti jos ei ota sitä pientä hilinää mukaan.
laatikko oi f16.
tilasin sit siihen f20 askin. ja tarkoitus olisi purkaa tuo laatikko kun saan sen toisen laatikon paikalle.
ilmoittelen sit mitä se oli syönyt!