Astra -95, A, 100 hv, mielipiteitä ja vikoja?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
MaxifahrtII
'Kadett'
'Kadett'

Astra -95, A, 100 hv, mielipiteitä ja vikoja?

Viesti Kirjoittaja MaxifahrtII »

Mitä mieltä ja onko paljon vikoja ja mitä kannattaa tsekata? Tämä vähänajettu.
Missä kannattaa muuten tehdä make-up/maalaus/muoviosien vaihtoa, jos alkaa maaliviat ja avaimella vedetyt naarmut kyllästyttää.

Onko autoloota vika-altis?
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Eli siis f- malli
Monet sanoo että paljo sähkövikaa vaan mulla ei oo ollu.. Kone saattaa syödä öljyä jos venttiilin varren kumet nousee ylös. Asia saattaa olla korjattu.
Alatukivarren helat ja taka-akseliston puslat kulutustavaraa.
Huoltokirja jos löytyy niin hyvä. näkee mitä laitettu. itellä ei oo pahaa sanottavaa
Omalla ajettu 164 000 ja vaihettu alatukivarren takahelat ja laturi.. tämä 3 vuoden aikana
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

Mä oon ajanut f-astralla 150tkm - 200tkm välin, eikä paljoa ole joutunut laittamaan (pakoputki, alapallonivelet, takajouset) ja pakollinen jakopää 60tkm välein.

Ihan hyvä käyttöauto on, kunhan et maksa itseäsi kipeäksi. Mielestäni 95 astralla hintahaarukka on 2000-4000 euroa, kunnnosta ja kilsoista riippuen ja tuolla yläpäässä saa olla jo aika helmi.
MaxifahrtII
'Kadett'
'Kadett'

Ok, kiitti vinkistä,
mitähän sähkövikoja?

Mitä tuo f-malli muuten tarkoittaa?
Huoltokirja löytyy, jakohihna kai vaihdettava vaikkei kilometrit täynnä, mikähän mahtaa olla muuten aikaväli vaihdolle?

Tällä ajettu < 100tkm. Maalipinta kulunut paikoittain, missähän kannattaisi teettää korimaalausta/muoviosien vaihtoa?

Antti H kirjoitti:Eli siis f- malli
Monet sanoo että paljo sähkövikaa vaan mulla ei oo ollu.. Kone saattaa syödä öljyä jos venttiilin varren kumet nousee ylös. Asia saattaa olla korjattu.
Alatukivarren helat ja taka-akseliston puslat kulutustavaraa.
Huoltokirja jos löytyy niin hyvä. näkee mitä laitettu. itellä ei oo pahaa sanottavaa
Omalla ajettu 164 000 ja vaihettu alatukivarren takahelat ja laturi.. tämä 3 vuoden aikana
MaxifahrtII
'Kadett'
'Kadett'

Ok, vaikuttaa hyvältä ostolta siis

Hinta menee tuohon väliin. Muuten vaikuttaa hyvältä, mutta maalipintaa on paikoittain naarmutettu ja pientä ruostepilkkua yhdellä alueella.

Anodi kirjoitti:Mä oon ajanut f-astralla 150tkm - 200tkm välin, eikä paljoa ole joutunut laittamaan (pakoputki, alapallonivelet, takajouset) ja pakollinen jakopää 60tkm välein.

Ihan hyvä käyttöauto on, kunhan et maksa itseäsi kipeäksi. Mielestäni 95 astralla hintahaarukka on 2000-4000 euroa, kunnnosta ja kilsoista riippuen ja tuolla yläpäässä saa olla jo aika helmi.
Anodi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Anodi »

MaxifahrtII kirjoitti:Ok, kiitti vinkistä,
mitähän sähkövikoja?

Huoltokirja löytyy, jakohihna kai vaihdettava vaikkei kilometrit täynnä, mikähän mahtaa olla muuten aikaväli vaihdolle?

Tällä ajettu < 100tkm. Maalipinta kulunut paikoittain, missähän kannattaisi teettää korimaalausta/muoviosien vaihtoa?
Jakohihnalle vaihtoväli on 60tkm tai 4 vuotta, joka etenkin 16 venttiilisissä on ehdoton, koska hihnan katketessa menee venttiilit solmuun.

Astroja on ollut f-mallia, g-mallia ja nyt tämä uusin on h-malli. Eli voidaan puhua "korimallista". F-mallia tehtiin 92-97, tosin facelifti tuli juuri näihin 95 vuoden autoihin, eli tuli pientä ehostusta.

Mulla ei ole ollut mitään sähkövikoja, enkä ole foorumiltakaan lukenut, että ne kauhean yleisiä olisivat.

Maalaus teetetään automaalaamossa ja hinnat vaihtelevat maalaamon laadusta ja maalattavan alueen laajuudesta riippuen 200 eurosta 2000 euroon (pikkupaikkaus - ylimaalaus). Tämä nyt oli sitten vain esimerkkihinta, kannattaa itse käydä kysymässä.

Muoviosien vaihto? jaa mitähän osia tarkoitat,,,
MaxifahrtII
'Kadett'
'Kadett'

Tarkoitus

Olisi tarkoitus mahdollisesti vaihtaa tai meikata paremmaksi näitä ovien yms. muovisia listoja sekä harkita maalauttamista korinväriseksi. Voikohan niitä muuten silikonilla tms. `kiillottaa´? Usein näkee vanhoja opeleita joissa korinosat saatu näyttämään `kuin uusilta´.

Anodi kirjoitti:
MaxifahrtII kirjoitti:Ok, kiitti vinkistä,
mitähän sähkövikoja?

Jakohihnalle vaihtoväli on 60tkm tai 4 vuotta, joka etenkin 16 venttiilisissä on ehdoton, koska hihnan katketessa menee venttiilit solmuun.

Astroja on ollut f-mallia, g-mallia ja nyt tämä uusin on h-malli. Eli voidaan puhua "korimallista". F-mallia tehtiin 92-97, tosin facelifti tuli juuri näihin 95 vuoden autoihin, eli tuli pientä ehostusta.

Mulla ei ole ollut mitään sähkövikoja, enkä ole foorumiltakaan lukenut, että ne kauhean yleisiä olisivat.

Maalaus teetetään automaalaamossa ja hinnat vaihtelevat maalaamon laadusta ja maalattavan alueen laajuudesta riippuen 200 eurosta 2000 euroon (pikkupaikkaus - ylimaalaus). Tämä nyt oli sitten vain esimerkkihinta, kannattaa itse käydä kysymässä.

Muoviosien vaihto? jaa mitähän osia tarkoitat,,,
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Tarkoitus

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

MaxifahrtII kirjoitti:Voikohan niitä muuten silikonilla tms. `kiillottaa´? Usein näkee vanhoja opeleita joissa korinosat saatu näyttämään `kuin uusilta´.
Se on AutoGlymin Bumber Care, millä saa nuo muovit siistittyä.

http://www.autokem.fi/tuotteet_premium.php
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
MaxifahrtII
'Kadett'
'Kadett'

Re: Tarkoitus

Tuota juuri hain, kiitti!

Wesku79 kirjoitti:
MaxifahrtII kirjoitti:Voikohan niitä muuten silikonilla tms. `kiillottaa´? Usein näkee vanhoja opeleita joissa korinosat saatu näyttämään `kuin uusilta´.
Se on AutoGlymin Bumber Care, millä saa nuo muovit siistittyä.

http://www.autokem.fi/tuotteet_premium.php
Vastaa Viestiin