motarilla kovaa
Tuntuu +230 keskinopeudet kovilta Saksanmaalla omien kokemuksien mukaan. Tosin harvoin on ollut +200km/h kulkevia pelejä alla edes Saksassakaan. Kuitenkin motarilla 200 km/h ylitys on ollut enempi harvinaisuus, joten keskinopeus jää helposti 160 km/h paikkeille.MAX kirjoitti:
Mutta alkuperäisestä aiheesta sen verran, että tuolla saksanmaalla mentiin eräässä kerhoreissussa kaasu pohjassa useampi tunti, siis kokoajan kaasupohjassa ilman sen kummempia himmaamisia.. Tulos oli että keskinopeus oli useammalta tunnilta tankkauksineen/kahveineen +230 ja kahdesta Vectra V6 2.6:sta suli esikatit... eli ei se ihan vaaratonta ole
Max
Vectra V6 2.6.sella yli 200 km/h keskinopeudet vaativat todella tyhjän tien ja niitä ei ihan jatkuvasti löydy edes Saksasta.
j.h
Itse olen päässyt ajamaan saksanmaalla muutaman harvan minuutin peräjälkeen kaasupohjassa, kun on taas joutunut helläämään (liikenteessä olen ollut aina alta 200 hv autoilla).
Juu, pitää paikkansa, harvoin sellainen tyhjä tie osuu eteen. Tässä vain sattui niin käymään, poikittainen länsi-itä-suunnan uusi Autobahn entisen Itä-Saksan alueella ja hiljainen ajankohta liikenteellisesti sattui vain osumaan kohdalle ja siinähän sitten mentiin pari tuntia kaasu pohjassa ihan oikeasti. Tämä siis sattui parin viikon reissulla jossa ajettiin ympäri Saksaa vain kerran kun tällainen tilaisuus tuli eteen. Normiliikenteessä se ei kovin usein ole mahdollista... Ja kun kerhoreissulla oltiin, niin Opel-kalustohan oli sellaista että hitaimmankin auton huippunopeus oli 220 km/h. Itse olen ollut kyydissä Autobahnilla 270 km/h mittarinopeudessa eikä siinäkään alla ollut kuin pari 3.0 24V Omega Evo-500:sta.jpisteh kirjoitti:Tuntuu +230 keskinopeudet kovilta Saksanmaalla omien kokemuksien mukaan. Tosin harvoin on ollut +200km/h kulkevia pelejä alla edes Saksassakaan. Kuitenkin motarilla 200 km/h ylitys on ollut enempi harvinaisuus, joten keskinopeus jää helposti 160 km/h paikkeille.
Vectra V6 2.6.sella yli 200 km/h keskinopeudet vaativat todella tyhjän tien ja niitä ei ihan jatkuvasti löydy edes Saksasta.
j.h
Itse olen päässyt ajamaan saksanmaalla muutaman harvan minuutin peräjälkeen kaasupohjassa, kun on taas joutunut helläämään (liikenteessä olen ollut aina alta 200 hv autoilla).
Se tie todellakin tuolla Maxin mainitsemalla kerralla sattui olemaan uusi ja suhteellisen tyhjä. Harvinainen tilanne sinänsä ja jollain A7:lla ei tuollaista voisi edes kuvitella...
Niin ja tuosta huippunopeuden koittamisesta, voin todeta että en ole koskaan kokeillut kuinka kovaa tuo oma Calibra kulkee, enkä aio sitä ikinä ainakaan Suomessa kokeillakaan. Saksassa ehkä jos sinne joskus menen, ne moottoritiet siellä on tehty paremmin koville nopeuksillä kuin täkäläiset moottoritiet. Vectrankin huiput kokeiltiin juuri tuolla Maxin kuvailemalla tiellä ja samassa letkassa ajaen ko. 2.6 V6 B-Vectran "imussa".
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70