Vaihteistoöljyn vaihto vectra b

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Tamzu
'Kadett'
'Kadett'

Vaihteistoöljyn vaihto vectra b

Viesti Kirjoittaja Tamzu »

Eli olen tossa ajatellut vaihtaa vaihteistoöljyt, mutta mitä öljyä sinne kannattaa laittaa. Käykö vaikka Mobilin öljyt vai pitääkö olla opelin omat? Suositelkaa jotain hyvää :)

Ja sitten noista lisäaineista. Niitä on ainakin STP, Resurs-T ja Forte. Onko noiden laaduissa suuria eroja. Mitä noista itse käyttäisitte. Ja onko edes vaikuttanut mihinkään?
Opel Vectra 1,6cd -97
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Mobilin ATF pyörinyt omassani viimeiset 240tkm, ja laatikko toimii loistavasti.
koukkula
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja koukkula »

joo samat litkut täälläki. hyvin toimii eikä pakkasellakaan ole erityisen jämäkkää
tämmöstä tänään
Kosla
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kosla »

Käytin tuon kotteroni vaihteistoöljyn vaihdossa viime viikolla, kun en itse jaksanu ruveta värkkäämään. Mobil ATF SHC öljyä ne sinne näyttivät laittavan.
Harzzza
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Harzzza »

Toi on vähän erikoista kun manuaaleissa kerrotaan ettei siihen tarttis ikinä vaihtaa öljyjä... :o
Kyllä määkin vaihdoin jo 80 tkm kohdalla ja jossain näin sellaisen maininnan että 75W-90 täyssynteettinen kävis. Lorautin sit semmoset sinne ja hyvin tuo on pelannu, ei oo kankee kylmänä eikä synkronoinnissa mitään sanomista. Hyvin menee pykälät ainakin vielä ? :P

Jaa nii joo, punasta ööliä siellä oli alunperin, aika ohutta lirua joka oli pakkasella kankeeta, kirjojen mukaan opelin oma öljy, joku numerosarja vaan tyyppinä mainittu, ei mainittu kyllä erikseen että ois ollu ATF :ää, eikä se kyllä (tuoreelta) automaattiöljyltä haissukkaan... Tosin miksei synteettinen ATF sit sopis jos tavallinenkin menee...
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Harzzza kirjoitti:Toi on vähän erikoista kun manuaaleissa kerrotaan ettei siihen tarttis ikinä vaihtaa öljyjä... :o
Ei tarvi, mutta on ihan suositeltavaa. :wink:
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Husa
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Husa »

juu mulle laittoivat huollossa atf dextron III öljyä.. Eihän ne niitä vaiha jos ei ite sano :) auto oli opel vectra b (1997) 2.5 v6
Vastaa Viestiin